کد خبر: ۴۵۷۹۳
تاریخ انتشار : ۱۰:۳۸ - ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۰
استاندار فارس؛
استاندار فارس در جلسه با مدیران برق استان که با موضوع وصول مطالبات و پیک مصرف برگزار شد، از معاونت اقتصادی استانداری و سازمان صنعت و معدن خواست در مدت زمانی کوتاه جلساتی با صنایع بزرگ که بدهکاری به شرکت برق دارند برگزار و برای پرداخت ماهانه هزینه برق این صنایع توافق کنند. پرداخت تقسیطی بدهکاری‌های پیشین این صنایع نیز از دیگر راهکار‌هایی بود که استاندار فارس به آن اشاره کرد.
با صنایع بزرگ در خصوص بدهکاری به شرکت برق توافق شود
به گزارش برق نیوز، استاندار فارس در جلسه با مدیران برق استان که با موضوع وصول مطالبات و پیک مصرف برگزار شد، گفت: با توجه به اینکه فارس استان رو به صنعتی شدن و گرایش به صنایع بزرگ و انرژی بر است، سرمایه‌گذاری در حوزه زیرساخت‌ها به ویژه صنعت برق باید با جدیت مورد توجه قرار گیرد.

رحیمی با اشاره به اینکه در حال حاضر صنایع فولاد، آلومنیوم و صنایع زیر دستی آن، کرومیت و منگنز در استان ایجاد شده و یا در حال راه اندازی است، تاکید کرد: در این صنایع زیرساخت‌هایی همچون برق حرف اول را میزند از این رو سرمایه گذاری در این زیرساخت‌ها ضروری است.

استاندار فارس با بیان اینکه قطعاً سال آینده و سال‌های بعد مصرف برق استان در حوزه صنعت بیشتر از امسال و سال‌های قبل خواهد بود گفت: با سرمایه گذاری در زمینه تاسیس و راه اندازی پست‌های جدید و نیروگاه‌ها، می‌توانیم پاسخگوی نیاز‌های توسعه استان باشیم.

افزایش بهره‌وری و جلوگیری از پرتی برق، استفاده بهینه و همچنین تولید بیشتر برق از مواردی است که به اعتقاد استاندار فارس باید از سوی متولیان برق در وزارت نیرو در برنامه ریزی‌ها مد نظر قرار گیرد.

رحیمی ساز و کار مناسب برای تشویق مشترکین کم مصرف و همچنین ایجاد محدودیت برای مشترکین پر مصرف را از دیگر مواردی دانست که در مدیریت مصرف برق اثر گذار خواهد بود.

وی با تاکید بر اهمیت کنترل مصرف انرژی در ساختمان‌های اداری و نهاد‌های عمومی و بانک‌ها به میزان ۵۰ درصد و به صورت پلکانی گفت: این کار باید با در نظر گرفتن انواع خدمات عمومی و ارباب رجوع دسته بندی و انجام شود تا بتوانیم سهمیه ۷۰۰ مگاواتی استان در صرفه جویی را محقق کنیم.

استاندار فارس همچنین بر لزوم تنظیم وسایل سرمایشی و کولر‌های گازی به ویژه در مناطق جنوبی استان تاکید کرد و افزود: وزارت نیرو باید در زمینه مصرف کولر‌ها پژوهش‌های علمی را مد نظر قرار دهد.

رحیمی از متولیان سازمان صمت در استان خواست کاهش مصرف در صنایع را مورد توجه قرار و اقدامات لازم را انجام دهند.

وارد مدار کردن مولد‌های اختصاصی صنایع و ادارات برای زمان اوج مصرف و یا شرایط خاص دیگر، از جمله موضوعاتی بود که استاندار فارس از معاونت عمرانی استانداری و ستاد مدیرت بحران خواست در دستور کار قرار دهند.

وی با تاکید بر اهمیت روشنایی جاده‌های بین شهری و بزرگراه‌ها در کاهش تصادفات و تلفات جاده‌ای گفت: جاده‌های پرتردد و قسمت‌هایی که به عنوان نقاط بحرانی و حادثه خیز مشخص شده اند باید از برنامه خاموشی‌های احتمالی حذف شوند.

به اعتقاد استاندار فارس صرفه‌جویی نیاز به اطلاع رسانی و آگاه سازی و آموزش دارد که از طریق صدا و سیما و شبکه‌های مجازی باید انجام شود.

وی همچنین با اشاره به شرایط زندگی آپارتمان نشینی و وابستگی تامین آب، آسانسور، سیستم سرمایش به برق در کلانشهری همچون شیراز از مدیران برق استان خواست مدت زمان خاموشی در مناطق مسکونی بیش از یک ساعت نباشد.

رحیمی از معاونت اقتصادی استانداری و سازمان صنعت و معدن خواست در مدت زمانی کوتاه جلساتی با صنایع بزرگ که بدهکاری به شرکت برق دارند برگزار و برای پرداخت ماهانه هزینه برق این صنایع توافق کنند.

پرداخت تقسیطی بدهکاری‌های پیشین این صنایع نیز از دیگر راهکار‌هایی بود که استاندار فارس به آن اشاره کرد.

استاندار فارس با بیان این که تامین برق برای فعالیت‌های مختلف تولیدی و اقتصادی ضروری است افزود: اگر امکان انتقال برق برای این گونه فعالیت‌ها وجود نداشته باشد شرکت برق باید راهکار‌هایی برای دریافت هزینه و انجام این انتقال در نظر بگیرد تا اشتغال و اقتصاد استان با مانع رو به رو نشود.
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار