کد خبر: ۴۵۸۲۰
تاریخ انتشار : ۱۱:۵۷ - ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۰
مدیر دفتر بازار برق شرکت توزیع نیروی برق شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی گفت: در راستای مقابله با پیک بار از ابتدای امسال تاکنون ۱۱۸ سامانه خورشیدی معیوب یا دچار کمبود تولید در شهرستان‌های مختلف استان بازدید و عیب یابی شده و کد کیو.آر تمام سامانه‌های بازدید شده در محل‌های مورد نظر، نصب و شرح آن در سامانه جامع ایران سابات ثبت شده است.

به گزارش برق نیوز، مهدی مرزبانی دلیل معیوب شدن سامانه‌های خورشیدی را عدم انجام سرویس دوره‌ای و نظافت و شستشوی پنل‌ها توسط مشترکان و کیفیت نامناسب برخی تجهیزات منصوبه ذکر کرد.
 
وی اظهار داشت: آخرین بازدید مربوط به ۱۶ سامانه خورشیدی معیوب در نیشابور بوده که سوختگی فیوزهای AC و DC، قطع مداوم سامانه به دلیل نامناسب بودن رنج فیوزهای AC، افت راندمان پنل‌ها، سایه اندازی و وجود نقطه داغ در پنل‌ها از جمله عیوب آنها به‌شمار می‌رود.
 
مرزبانی در تشریح طرح تحول دیجیتال و نصب کد کیو. آر روی سامانه‌های خورشیدی گفت: طرح تحول دیجیتال با هدف الکترونیکی کردن درخواست‌های مشترکان برای عیب یابی سریع تجهیزات و اجرای فرآیندهای مربوط به تعمیرات و نگهداری سامانه‌ها اجرا می‌شود.
 
وی ادامه داد: در این طرح با نصب کد کیو. آر روی بدنه تجهیزات سامانه‌های خورشیدی، هر سامانه از یک کد منحصر به فرد برخوردار می‌شود که مشترک با اسکن کردن آن پس از هویت سنجی الکترونیکی وارد پرونده الکترونیک و تحت وب خود شده و تمام درخواست‌های خود را بدون فوت وقت و حضور فیزیکی در ادارات برق پیگیری می‌کند.
 
مدیر دفتر بازار برق شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی گفت: همچنین تیم‌های بازرسی ادارات برق می‌توانند بدون صرف زمان با اسکن کردن کدهای منصوبه دسترسی سریع به مشخصات سامانه خورشیدی داشته و گزارش‌های بازرسی دوره‌ای خود را نیز به صورت تحت وب و با نصب نرم افزار اندروید به صورت برخط یا آفلاین در نقاطی که اینترنت وجود ندارد، ثبت کنند.
 
عیب‌یابی ۱۱۸ سامانه خورشیدی در خراسان رضوی
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار