کد خبر: ۴۵۸۷۸
تاریخ انتشار : ۱۵:۱۳ - ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۰
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ در نشست شورای اداری استان تهران، همکاری تمامی مشترکان برق در پایتخت را برای گذر از تابستانی بدون خاموشی، ضروری دانست.
به گزارش برق نیوز، حسین صبوری در حاشیه نشست شورای اداری استان تهران با تاکید بر این که سال جاری با توجه به شرایط اقلیمی و کاهش بارندگی‌ها، علاوه بر کاهش توان تولید نیروگاه‌های برق‌آبی، گرمای زودرس هوا را نیز به دنبال داشته و این مهم باعث شده مدیریت مصرف انرژی در فصل بهار و تابستان ۱۴۰۰ اهمیتی دوچندان پیدا کند، یادآور شد: شیوع بیماری کرونا و روند فرسایشی یک سال گذشته ناشی از این بیماری نیز منجر به افزایش اهمیت مقوله تامین انرژی پایتخت شده است.

وی همچنین توجه به این نکته را ضروری دانست که تهران با دارا بودن بیش از ۴.۵ میلیون مشترک، سهم قابل توجهی در بار مصرفی شبکه توزیع برق کشور دارد و عملکرد هموطنان و مشترکان تهرانی در حوزه مصرف انرژی می‌تواند بر کل کشور تاثیرگذار باشد.

صبوری افزود: به همین دلیل با پیش‌بینی این شرایط، شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ از سال گذشته اقدامات متعددی را به منظور کاهش بار ساعات پیک در دستور کار خود قرار داده است. برنامه‌های وسیع فرهنگی و آموزشی در فضای مجازی و رسانه‌های جمعی و بهره‌گیری از ظرفیت‌های تبلیغاتی شهری در هماهنگی با سایر دستگاه‌های اجرایی به منظور آگاه سازی هموطنان، امضای تفاهم‌نامه‌های همکاری با ادارات، صنایع و مشترکان بزرگ به منظور کاهش بار مصرف در ساعات اوج بار با استفاده از روش‌هایی همچون بهره‌گیری از مولد‌های خودتامین، انرژی خورشیدی، تغییر دمای سامانه‌های سرمایشی، کاهش روشنایی‌های غیرضروری، بهینه سازی موتورخانه‌ها و اجرای طرح‌های متعدد فنی در راستای بهینه‌سازی تاسیسات و شبکه توزیع برق تهران همچون تعویض کل شبکه هوایی سیمی تهران با کابل‌های خودنگهدار از جمله این روش‌ها است.

وی همچنین مبارزه با انشعاب‌های غیرمجاز و مراکز غیرمجاز استخراج رمز ارز را از دیگر اولویت‌های در حال اجرا دانست و گفت: در همین راستا در هفته گذشته یک مزرعه بزرگ ارز دیجیتال در منطقه برق مولوی و دو مزرعه دیگر در محدوده عملیاتی منطقه برق افسریه شناسایی شد که با هماهنگی با مقامات قضایی و انتظامی این مراکز جمع آوری شدند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ خاطرنشان کرد: در این زمینه دستورالعمل‌های وزارت نیرو به تمامی ادارات تهران ابلاغ شده و تمامی ادارات و دستگاه‌های اجرایی موظف هستند میزان مصرف برق خود را نسبت به سال گذشته در ساعات اداری حداقل به میزان ۵۰ درصد کاهش دهند که در این زمینه عملکرد تمامی ادارات با توجه به نصب کنتور‌های هوشمند در سال‌های گذشته به صورت لحظه‌ای از مرکز پایش این شرکت، رصد شده و ۲۵۰ تیم ارزیاب نیز به صورت میدانی عملکرد این دستگاه‌ها را بررسی خواهند کرد و در صورت عدم همراهی و توجه به این دستورالعمل‌ها، برق اداراتی که در این زمینه همکاری نکنند قطع خواهد شد. همچنین استفاده از کولر گازی در ادارات تهران تا اطلاع ثانوی ممنوع است.

وی اضافه کرد: امسال نیز همچون سال گذشته با بهره گیری از فناوری اینترنت اشیا، دمای سامانه‌های سرمایشی ادارات هدف، از راه دور توسط کارشناسان این شرکت، رصد و تنظیم خواهد شد.

شایان ذکر است در این نشست لزوم اعمال راهکار‌های مدیریت مصرف به ویژه در بخش ادارات و مشترکان صنعتی به منظور کسب اطمینان از کاهش بار شبکه برق تهران در ساعات اوج بار به منظور تامین برق مشترکان خانگی و مراکزدرمانی از جمله مهم‌ترین موضوعات مورد تاکید "انوشیروان محسنی بندپی" استاندار تهران نیز بود.
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار