کد خبر: ۴۵۸۸۰
تاریخ انتشار : ۱۵:۴۹ - ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۰
عضو هیات رئیسه کمیسیون انرژی مجلس معتقد است مسئولان اجرایی به علت عدم هماهنگی نمی توانند پول حاصل فروش گاز و برق را از عراق دریافت کنند.
به گزارش برق نیوز، هادی بیگی نژاد به دلایل عدم دریافت مطالبات گازی و برقی ایران از عراق و راهکار‌های دریافت این مطالبات اشاره کرد و گفت: باید تاکید کرد راهکار‌ها برای حل مشکلات منجمله دریافت مطالبات خود از عراق موجود است و صرفا مسئولان اجرایی باید این راهکار‌ها را دنبال و اجرایی کنند، هرچند تحریم‌ها موانع بسیاری ایجاد کرده، اما این به معنای دست روی دست گذاشتن نیست در حالی که ۳۰ درصد ارتباطات تجاری در دنیا با تهاتر صورت می‌گیرد.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: مسئولان باید بدون رسانه‌ای کردن، با راهکار‌های خود تحریم را دور زده و مطالبات گازی و برقی ایران را از عراق دریافت کنند و عراق به دلیل احتیاج به ایران، ناچار به پرداخت بدهی‌های خود است و باید شرایط ما را بپذیرند.

وی با اعتقاد به اینکه مسئولان اجرایی به علت عدم هماهنگی نمی‌توانند پول حاصل فروش گاز و برق را از عراق دریافت کنند، افزود: از آنجا که عراق یکی از بزرگترین کشور‌های واردکننده در منطقه است لذا می‌توان با تهاتر طلب خود را از آن‌ها وصول کنیم.

به گفته عضو هیات رئیسه کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی باید میان وزارتخانه‌ها و بانک مرکزی انسجام وجود داشته باشد تا بتوان طی یک سیاستگذاری و برنامه‌ریزی راهبردی، تحریم‌ها را دور زده و مطالبات خود را از عراق دریافت کنیم.

منبع: خبرگزاری خانه ملت
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار