کد خبر: ۴۵۸۸۴
تاریخ انتشار : ۲۲:۲۱ - ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۰
استاندار قم؛
استاندار قم با تاکید بر ضرورت کاهش مصرف برق و فرهنگ سازی در این زمینه گفت: تمام تلاش مجموعه استان مدیریت صحیح منابع و کاهش حداکثری مصرف برق در ادارات به منظور اعمال حداقل خاموشی مصارف خانگی است.
به گزارش برق نیوز، بهرام سرمست در دیدار با رخشانی مهر معاون هماهنگی توزیع توانیر وزارت نیرو، افزود: مدیریت مصرف برق در بخش‌های مختلف استان در دستور کار است تا ضمن اعمال کمترین فشار به مصارف خانگی برق، چرخ تولید در عرصه‌های صنعت و کشاورزی بچرخد و تولید با قدرت ادامه یابد.

وی با اشاره به اهمیت کاهش مصرف برق در بخش‌های مختلف، اظهار کرد: آگاهی بخشی مردم از سوی مراجع ذیربط ملی در زمینه میزان و نحوه تولید و مصرف برق امری ضروری است.

استاندار قم با بیان اهمیت اقدامات فنی در زمینه بکارگیری تجهیزات و برنامه ریزی‌های مناسب جهت کاهش مصرف برق، افزود: توجه به فرهنگ سازی مصرف و تمکین مصرف کنندگان به دستور العمل‌های کاهنده مصرف برق می‌تواند به پیشگیری از بروز شرایط کمبود برق کمک زیادی کند.

سرمست اضافه کرد: در برخی صنایع و بخش‌های کشاورزی لازم است تا با بهره گیری از تجربیات سال‌های گذشته و پیشگیری از بروز مشکلات حاد در عرصه تولید، موارد استثناء سهمیه بندی برق در نظر گرفته شود.

وی موقعیت ویژه قم در شاهراه مواصلاتی کشور را مورد توجه قرار داد و تصریح کرد: پیرامون قطعی برنامه ریزی شده شوارع و روشنایی معابر باید به این امر مهم در محور‌های مواصلاتی قم و نقاط حادثه خیز توجه و تصمیمات مقتضی در این زمینه اتخاذ شود.

استاندار قم با تاکید بر پیشتازی قم در محور‌های مختلف کاهش مصرف برق در سطح کشور، ادامه داد: همکاری بخش‌های مصرف کننده برق در قم در زمینه کاهش و سهمیه بندی مصرف برق قابل توجه است و می‌توان با تکیه بر تجربیات گذشته امسال نیز این موضوع را مدیریت نمود.

وی حمایت از تولید را یکی از اولویت‌های مهم مدیریت استان عنوان کرد و گفت: پرداخت خسارت‌های احتمالی ناشی از قطعی برق با بیمه کردن تجهیزات برق بخش‌های کشاورزی و صنعت ممکن می‌شود که باید در این زمینه اقدامات لازم عملیاتی شود.
منبع: ایرنا
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار