کد خبر: ۴۵۸۹۵
تاریخ انتشار : ۲۱:۵۸ - ۱۸ تير ۱۴۰۰
پس از احراز شرایط مالکیت و رعایت سقف ظرفیت انشعاب توسط شرکت توزیع برق متقاضی می تواند نسبت به نصب نیروگاه خورشیدی اقدام کند، برای احداث نیروگاه خورشیدی مشترکان حتما باید انشعاب برق داشته باشند و مالکیت خانه ویا زمینی راکه قصد دارند سیستم خورشیدی را در آنجا نصب کنند در اختیار داشته باشند.
سرویس انرژی‌های تجدیدپذیر برق نیوز: براساس طرح احداث نیروگاه خورشیدی، مشترکان برق می‌توانند بعد از مشورت با یکی از شرکت‌های پیمانکار نسبت به نصب نیروگاه خورشیدی اقدام کنند. پس از احراز شرایط مالکیت و رعایت سقف ظرفیت انشعاب توسط شرکت توزیع برق، مجوز اولیه برای احداث به متقاضی صادر می‌شود.
 
آیا مستأجر می‌تواند نیروگاه خورشیدی نصب کند؟
پس از اتمام عملیات احداث نیروگاه خورشیدی متصل به شبکه، شرکت توزیع برق باید مطلع شود تا نصب کنتور، بازدید نهایی و راه‌اندازی نیروگاه انجام شود. کنتور نیروگاه خورشیدی توسط شرکت خصوصی و با تائید وزارت نیرو به متقاضیان ارائه می‌گردد. قرارداد خرید تضمینی برق بین شرکت توزیع نیروی برق و متقاضی منعقد می‌شود و پس از صدور صورت حساب تولید برق، وزرات نیرو هزینه صورت حساب را در وجه متقاضی پرداخت می‌کند.

شرایط و مراحل درخواست قرارداد خرید تضمینی برق


برای احداث نیروگاه خورشیدی مشترکان حتما باید انشعاب برق داشته و مالکیت خانه ویا زمینی را در اختیار داشته باشند که قصد دارند سیستم خورشیدی را در آنجا نصب کنند. وزارت نیرو یک تعهد ۲۰ ساله از داوطلبان می‌گیرد تا اطمینان حاصل کند که در ۲۰ سال آینده امکان بهره‌برداری از آن نیروگاه‌ها وجود دارد.

در صورتی که سرمایه گذار مالکیتی بر ملک نداشته باشد حتما باید رضایتنامه محضری مالک را برای تنظیم قرارداد ارائه دهد. به عبارتی مستاجر نمی‌تواند اقدام به نصب نیروگاه خورشیدی کند. در صورتی که نیروگاه خورشیدی با رضایت مالک توسط مستاجر احداث شود، امکان جابجایی آن وجود نخواهد داشت و تجهیزات نیروگاه جزو تجهیزات ساختمان به شمار می‌رود.
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار