کد خبر: ۴۵۹۰۴
تاریخ انتشار : ۱۵:۴۴ - ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۰
سازمان پایایی برق آمریکای شمالی (NERC) کمبود انرژی و خاموشی در ایالات متعدد آمریکای شمالی را هشدار داد.
به گزارش برق نیوز، سازمان پایایی برق آمریکای شمالی (NERC) هشدار داد کمبود انرژی در تابستان امسال که پیش بینی می‌شود دمای هوا بالاتر از حد معمول باشد، احتمالا باعث خاموشی در کالیفرنیا، تگزاس، نیوانگلند و قسمت‌های مرکزی آمریکا خواهد شد.

این سازمان اعلام کرد موج گرمای شدید در کالیفرنیا یکی از بزرگترین نگرانی هاست و ۱۱ گیگاوات ترانسفر اضافی در ساعات پایانی عصر برای جبران کاهش تولید خورشیدی نیاز است در حالی که در یک روز معمولی تنها یک گیگاوات نیاز است.

یک گیگاوات برق می تواند برق یک میلیون خانه آمریکایی را تامین کند اما در طول یک روز تابستانی داغ که استفاده از کولرها افزایش پیدا می کند، تنها پاسخگوی مصرف ۲۰۰ هزار خانه است.

طی یک سال گذشته شرایط کم سابقه، بخش انرژی را به چالش کشیده که شامل پاندمی ویروس کرونا، فصل طوفان های گرمسیری تاریخی، گرمای شدید و آتش سوزی های طبیعی در غرب، سرمای شدید و یخ بستن خط لوله گاز طبیعی در تگزاس و حملات سایبری مختل کننده فعالیت بزرگترین شبکه خط لوله سوخت رسانی آمریکا بوده است.

سازمان پایایی برق آمریکای شمالی استانداردهای پایایی برق برای ایالات متحده آمریکا، کانادا و بخش هایی از مکزیک فراهم می کند. این سازمان خواستار هماهنگی بیشتری بین شرکت های برق و گاز شد. هوارد گوگل، نایب رییس مهندسی و استانداردهای سازمان پایایی برق آمریکای شمالی گفت: تجربه تبعات سرمای شدید و حملات سایبری اخیر لزوم متمرکز شدن به ریسکهای واقعی برای فعالیت پایای سیستم برق را بارز کرد.

بر اساس گزارش رویترز، سازمان پایایی برق آمریکای شمالی از رگولاتورهای سوخت خواست استانداردهای امنیت سایبری مشابه استانداردهای این سازمان را تعیین کنند.

منبع: ایسنا
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار