کد خبر: ۴۵۹۲۸
تاریخ انتشار : ۱۸:۲۱ - ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۰
معاون فروش و خدمات مشترکین شرکت توزیع نیروی برق کردستان از تجهیز تمامی ادارات به کنتور هوشمند برای مصرف بهینه برق در استان تا نیمه اول خرداد امسال خبر داد.

به گزارش برق نیوز، هیوا خرم  اظهار داشت: تاکنون با هدف مدیریت بار و مصرف بهینه انرژی در استان، تعدادی از ادارات به کنتور هوشمند برق مجهز شده است و در باقی ادارات نیز این کار تا نیمه اول خرداد انجام خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه تجهیز ادارات به کنتور هوشمند به صورت رایگان انجام می‌شود، افزود: نصب کنتور هوشمند برق علاوه بر اینکه موجب می‌شود میزان مصرف مشترک به طور کامل رصد شود، خود مشترک نیز می‌تواند از میزان مصرف خود آگاهی داشته باشد.

معاون فروش و خدمات مشترکین شرکت توزیع نیروی برق کردستان یادآور شد: مصرف برق مشترکان استان در سال جاری نسبت به مدت مشابه پارسال ۲۵ درصد افزایش یافته است.

خرم با اشاره به اینکه روز شنبه ۲۵ اردیبهشت اوج مصرف برق شبانه و روزانه مشترکان استان به ترتیب به ۴۸۰ و ۳۷۵ مگاوات رسید، افزود: سقف تعیین شده برای مصرف برق روزانه مشترکان کردستان، ۳۴۰ مگاوات است که از خرداد ماه اعمال می‌شود.

وی بر لزوم رعایت مصرف بهینه برق توسط مشترکان به ویژه خانگی و تجاری تاکید کرد و گفت: در صورت مصرف بالای مشترکان، به طور قطع از ماه آینده ناچار به اعمال خاموشی و مدیریت اضطراری بار در استان خواهیم شد.

معاون فروش و خدمات مشترکین شرکت توزیع نیروی برق کردستان خواستار مصرف بهینه برق در ساعات اوج بار(۱۳تا ۱۷ و ۲۰ تا ۲۴) شد و اظهار داشت: خاموش کردن وسایل سرمایشی خارج از وقت اداری در ادارات، به مدار آوردن مولدهای برق در ساعات کاری، خاموش کردن لامپ اضافی و عدم استفاده از وسایل برقی پرمصرف در ساعات پیک بار، از جمله عوامل تاثیرگذار در کاهش مصرف انرژی است.

در حال حاضر ۶۸۶ هزار مشترک در بخش‌های مختلف خانگی، تجاری، صنعتی، اداری و عمومی از خدمات شرکت برق کردستان بهره‌مند هستند.

منبع: ایرنا
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار