کد خبر: ۴۵۹۴۵
تاریخ انتشار : ۱۴:۴۶ - ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۰
رخشانی مهر؛
معاون هماهنگی توزیع شرکت توانیر با اشاره به برنامه‌ریزی انجام شده برای صرفه‌جویی حدود ۵ هزار و ۸۰۰ مگاوات و تامین ۶۰ هزار مگاوات مصرف برق تابستانی، خواستار صرفه‌جویی بویژه در بخش‌های صنایع و کشاورزی برای سپری کردن تابستان پیش رو بدون خاموشی شد.
به گزارش برق نیوز، غلامعلی رخشانی مهر در حاشیه نشست با مدیران شرکت‌های توزیع فارس و بوشهر، با بیان اینکه برنامه‌ریزی‌ها برای عبور موفق از اوج مصرف تابستانی است، گفت: در دو سال ۹۸ و ۹۹ بر لزوم ایجاد آرامش در حوزه تامین انرژی تاکید شده و امسال نیز شرایط تامین برق تابستانی ویژه است، به‌طوری که بالغ بر ۳۵ درصد از منابع آبی به دلیل کاهش بارندگی‌ها از دست رفته است و به همین نسبت نیروگاه‌های برق‌آبی انرژی کمتری تولید می‌کنند، در یک فضایی تامین انرژی انجام می‌شود که از حدود ۶۰ هزار مگاوات انرژی مورد نیاز تابستانی، حدود ۴ هزار مگاوات را به دلیل محدودیت‌ها در اختیار نخواهیم داشت.

معاون هماهنگی توزیع شرکت توانیر با اشاره به برنامه‌ریزی انجام شده برای صرفه‌جویی حدود ۵ هزار و ۸۰۰ مگاوات، افزود: برای صرفه‌جویی بویژه در بخش‌های صنایع و کشاورزی، تفاهم‌نامه‌هایی منعقد شده و با برنامه‌ریزی در حوزه تامین انرژی و بخش مصرف امید است تابستان پیش رو را بدون خاموشی سپری کنیم.

وی با بیان اینکه در حوزه مصرف برق از ۶۰ هزار مگاوات انرژی مورد نیاز اوج تابستان، ۲۴ تا ۲۶ هزار مگاوات میزان مصرف وسایل سرمایشی است، گفت: این ظرفیت سنگینی است و باید با راهکار‌های ساده بخشی از این مصرف را کاهش دهیم، استفاده کمتر از کولر‌های پرمصرف آبی و تنظیم کولر‌های گازی روی دمای آسایش می‌تواند صرفه‌جویی مناسبی در این حوزه به دست دهد.

وی با تاکید بر مشارکت دستگاه‌های اداری دولتی در کاهش مصرف افزود: در ساعات اداری ۵۰ درصد از مصرف برق در ساعات غیر اداری ۹۰ درصد باید از مصرف برق ادارات کاسته شود.

رخشانی مهر افزود: پیش‌بینی ما این است که ۷۰۰ مگاوات از مدیریت مصرف اداری کاهش مصرف ایجاد کنیم، همچنین برای کاهش مصرف برق در جاده‌های بین راهی ۴۰۰ مگاوات برنامه‌ریزی شده، ۵۰۰ مگاوات نیز در مصرف برق غیرمجاز رمز ارز‌ها صرفه‌جویی خواهد شد که جمع‌آوری دستگاه‌های استخراج رمز ارز‌های غیرمجاز در دستور کار قرار گرفته است.

معاون هماهنگی توزیع توانیر خاطرنشان ساخت: همه استان‌ها و ذینفعان در حوزه مصرف برق باید مشارکت کنند تا اینکه تابستان پیش رو را پشت سر بگذاریم.
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار