کد خبر: ۴۶۰۳۲
تاریخ انتشار : ۰۶:۵۰ - ۰۳ خرداد ۱۴۰۰
مدیرکل مدیریت بحران استان قزوین گفت: رعد و برق شدید و برخورد صاعقه موجب مرگ دو نوجوان در روستای پیچ بن در الموت شرقی شد.
به گزارش برق نیوز، قدرت الله مهدیخانی در خصوص این حادثه اظهارداشت: در دو روز گذشته از سوی اداره کل هواشناسی استان قزوین پیش بینی شده بود که شاهد بارش‌هایی در مناطق کوهستانی خواهیم بود و بروز رعد و برق و صاعقه نیز محتمل بود.

وی افزود: امروز شاهد بارش شدید باران و رعد و برق در مناطق کوهستانی استان بویژه الموت شرقی بودیم که متاسفانه این بارش‌ها با حادثه همراه شد.

مهدیخانی تصریح کرد: در ساعت حدود ۱۴.۳۰ دقیقه امروز یکشنبه بر اثر بارش شدید باران و رعد و برق در روستای پیچ بن از توابع الموت شرقی متاسفانه دو نوجوان ۱۴ و ۱۵ ساله که در مسیر روستا با موتور حرکت می‌کردند بر اثر صاعقه جان باختند.

مدیرکل مدیریت بحران استان قزوین یادآورشد: با دریافت گزارش این حادثه بلافاصله ماموران فوریت‌های پزشکی به محل اعزام شدند، اما افراد حادثه دیده جان باخته بودند.

مهدیخانی بیان کرد: در فصل بهار خیلی از حوادث قابل پیش بینی نیست لذا توصیه می‌شود در هنگام بارش باران و وقوع رعد و برق کشاورزان، بهره برداران، ساکنان محلی از حضور در کنار رودخانه ها، فضا‌های باز طبیعی و منابع طبیعی و جنگل‌ها خودداری کنند و در صورت مشاهده صاعقه در جای امنی پناه بگیرند.

وی اظهارداشت: بویژه در هنگام صاعقه باید از اشیای فلزی و رسانه که هادی هستند خودداری کنند که به نظر می‌رسد در این حادثه که این دو نفر با موتورسیکلت در مسیر جاده روستا حرکت می‌کردند فلزی بودن اجزای موتورسیکلت در تشدید صاعقه موثر بوده است.

مدیرکل مدیریت بحران استان قزوین افزود: از شهروندان و ساکنان روستا‌های مناطق کوهستانی درخواست می‌کنیم توصیه‌های هواشناسی را جدی بگیرند و با تغییر شرایط جوی احتیاط لازم را انجام دهند.

منبع: برنا
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
همکار
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۶
0
0
سلام متاسفانه در همین تاریخ یکی از کارکنان اداره برق تاکستان (قزوین) دچار سوختگی با برق شدند. در حین کار کردند . اوضاع ایشان بسیار بد می باشد . دیروز به تهران منتقل نموند ولی جای بسیار تاسف است که هزینه بیمارستان و در درمان ایشان صد میلیون اعلام شده به جای اینکه وزارت خانه یا اداره برق کسی رو مسول قرار دهند که در کنار خانواده اینها باشند و به جای اینکه خانواده در کنار فرد اسیب دیده باشد باید به فکر تهیه پول درمان باشند. جای بسیار تاسف است فردی که در همون روز به دلیل پرداخت نشدن حقوق جهت تهیه شیرخشک فرزند یکساله خود نیاز مالی داشته حالا با این وضعیت چطور میتوانند خانواده ایشان هزینه درمان را تهیه کنند
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار