کد خبر: ۴۶۰۴۳
تاریخ انتشار : ۱۱:۵۳ - ۰۳ خرداد ۱۴۰۰
مدیرعامل شرکت برق حرارتی با یادآوری این که نیروگاه‌های کشور از برنامه‌ی تعمیرات خود عقب هستند گفت: در حال حاضر اغلب نیروگاه‌هایی که در اختیار بخش دولتی است جزو نیروگاه‌های فرسوده و قدیمی هستند و هر لحظه ممکن است وقوع یک اتفاق غیرمنتظره فنی برخی از این واحد‌ها را از مدار تولید خارج کند.

به گزارش برق نیوز، محسن طرزطلب در نشست کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران با تاکید بر اینکه در پیک تابستان امسال حدود ۱۰ هزار مگاوات کسری تولید برق وجود خواهد داشت، افزود: سال گذشته به دلیل مشکلات مرتبط به تامین گاز نیروگاه‌ها نتوانستیم تعمیرات واحد‌های تولید برق حرارتی را در موعد مقرر آغاز کرده و به ناچار واحد‌های بخاری استفاده کننده سوخت مایع را در مدار تولید نگه داشتیم.

‌وی با تاکید بر اینکه سال گذشته ۱۴ میلیارد مترمکعب سوخت معادل گازوئیل و مازوت در نیروگاه‌ها مورد استفاده قرار گرفته بود، ادامه داد: تاخیر در شروع تعمیرات و بعضا تعویض آن‌ها موجب شده که به ناچار ۱۰ هزار مگاوات از برنامه تعمیرات نیروگاه‌ها را به تعویق انداخته و به شهریورماه امسال موکول کنیم.

مدیرعامل شرکت مادرتخصصی برق حرارتی یادآور شد: با وجود وقفه ایجاد شده در تلاش بودیم تا از اواسط اسفندماه تا نیمه خرداد امسال تعمیرات واحد‌های باقی‌مانده را به پایان برسانیم که فروردین و اردیبهشت‌ماه امسال افزایش بی‌سابقه میانگین وزنی دمای کل کشور نسبت به سال گذشته مجددا برنامه‌ریزی تعمیرات نیروگاه‌ها را دچار اختلال کرد و به ناچار این واحد‌ها را در مدار تولید نگه داشته‌ایم.

طرزطلب با تاکید بر اینکه کاهش ۳۵ درصدی میزان بارش‌ها تولید نیروگاه‌های برق‌آبی را به شدت محدود کرده است، ادامه داد: در تلاشیم تا پایان این هفته ۳۵۰۰ مگاوات از تعمیرات نیروگاه‌های حرارتی باقی‌مانده را به پایان برسانیم و سایر نیروگاه‌ها که به دلایلی خارج از شبکه هستند مجددا وارد مدار شده و کمک‌کننده شبکه سراسری برق کشور باشند.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر اغلب نیروگاه‌هایی که در اختیار بخش دولتی است جزو نیروگاه‌های فرسوده و قدیمی هستند و هر لحظه ممکن است وقوع یک اتفاق غیرمنتظره فنی برخی از این واحد‌ها را از مدار تولید خارج کند؛ با این وجود همکاران ما به صورت شبانه‌روزی در تلاشند تا برق پایداری را برای پیک تابستان امسال فراهم کنند.

مدیرعامل شرکت برق حرارتی تاکید کرد: امسال در تلاش بودیم که با همکاری وزارت نفت نیروگاه‌های این مجموعه همانند غرب کارون و ایران ال‌ان‌جی طی تابستان در اختیار شبکه سراسری برق کشور قرار بگیرد. سال گذشته این دو نیروگاه در اختیار شبکه سراسری قرار گرفته بود، اما امسال اعلام شده که امکان اختصاص ۲۰۰ مگاوات از ظرفیت نیروگاه غرب کارون به شبکه وجود دارد و سه واحد گازی نیروگاه ال‌ان‌جی نیز رزرو مجموعه پارس جنوبی خواهد بود تا در صورت بروز مشکل بتوانند از این واحد‌ها استفاده کنند؛ با این حال در تلاشیم با کسب رضایت وزارت نفت بتوانیم این واحد‌ها را در فصل تابستان برای شبکه سراسری برق کشور مورد استفاده قرار دهیم.

طرزطلب به مشکل آب نیروگاه اصفهان اشاره کرد و گفت: بر اساس پیش‌بینی صورت گرفته بایستی در این نیروگاه پساب مورد استفاده قرار بگیرد؛ از این رو تصفیه‌خانه این مجموعه تکمیل شده و آماده بهره‌برداری است، ولی تاکنون پساب مورد نیاز در اختیار نیروگاه قرار نگرفته است، بنابراین در تلاشیم طی خردادماه خط لوله پساب این نیروگاه را با همکاری مجموعه آبفا به پایان برسانیم تا این پروژه با ظرفیت ۱۵۰ لیتر بر ثانیه امکان تامین آب بیشتری را برای نیروگاه فراهم کند.

مدیرعامل شرکت مادرتخصصی تولید نیروی برق حرارتی اضافه کرد: در حال حاضر نیروگاه اصفهان با یک‌سوم ظرفیت در مدار تولید است و حدود ۵۰۰ مگاوات آن به دلیل کسری آب از مدار خارج شده که امیدواریم بخشی از این ظرفیت تا انتهای خردادماه به مدار تولید بازگردد.
انتشار یافته: ۲۶
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۶
خلیل
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۳
1
15
با سلام
به نظر میرسد که صحبتهای اقا طرز طلب در رابطه با نیروگاههای دولتی غیر واقعی باشد
اینجانب بعنوان یک مطلع که بالای بیست سال در نیروگاه رامین اهوازکه یک نیروگاه تقریبا دولتی است کار میکنم برای وجدانهای ازاد اعلام میکنم که نیروگاه رامین از زمانی که زیر نظر شرکت برق حرارتی رفت چه از نظر مالی و فنی و تامین قطعات و پرسنلی رو به نابودی گذاشت و شرکت برق حرارتی به جای هزینه کردن برای اورهال درست واحدهای نیروگاه تمام هزینه و اعتبارات ان را برای احداث نیروگاههای گازی گذاشت و نمونه ان برای امروز اتفاق افتاد
مدیریت نیروگاه بدلیل کمبود نقدینگی و مطالبات انباشته شده پرسنل حقوق اردیبهشت ماه پرسنل را نصف و نیمه بدهد تا بتواند اورهال غیر اساسی واحد شش را جمع کند و مجددا اعلام میکنم که از نظر پرسنل نیروگاه رامین باعث و بانی نابودی نیروگاه شرکت مادر تخصصی برق حرارتی است و لاغیر. با تشکر
پاسخ ها
سیستان و‌بلوچستان
| Germany
آقای طرز طلب بیشتر این مشکلات از زمانی که شرکت شما درست شد شکل گرفت
وقتی افرادی که طلاحیت ندارند رو پست های تخصصی میدهند همین میشود
چرا واحدی که در نیروگاه بخار ایرانشهر سال پیش اورهال شده رو باید الان دوباره اورهال کرد چرا ان ناظر و مدیرعامل رو بازخواست نکردید
چراباید ۲واحد بخار ایرانشهر الان برای تعمیرات خارج باشد مگر پیشبینی تابستانی سخت برای صنعت برق از زمستان سال پیش انجام نشد
چرا باید تعدادی از واحد های کنارک به دلیل نبود سوخت از مدار خارج باشد
چرا باید یک واحد از نیروگاه زاهدان باید برای تعمیرات خارج باشد
چرا مدیر عامل و معاونت فنی و مهندسی رو بازخواست و از سمت شون عزل نمیکنید
حتما شما با مدیر عامل (پودینه) صنمی دارید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
ما در نیروگاه ایرانشهر امیدی به بازنشستگی نداریم چون از وقتی شرکت مادر تخصصی تاسیس شده با هر اورهال واحد سالم و سرحال با ویبره بالای ۱۵۰ و ۱۶۰ و دمای یاتاقان ۱۱۰ تحویل داده شده که سه ماه کار کرده و دوباره مجبور به باز کردن توربین شده اند و ۴ ردیف پره اچ پی کاملا نابود شده است اگر این مدیریت همچنان ادامه پیدا کنند با دو اورهال دیگه باید نیروگاه رو بست و به فکر جای برای انتقالی گرفتن باشیم چون تا چند سال دیگه نیروگاهی باقی نمانده
رضا
| Iran (Islamic Republic of)
باسلام؛
من هم در زمان تصدیگری توانیر بر نیروگاهها در نیروگاه کار کردم و هم در زمان شرکت برق حرارتی. نمیشه بعضی مسائل و مشکلات در این شرکت رو ندیده گرفت ولی مساله اصلی این هست که در زمان مدیریت توانیر بر نیروگاهها بودجه قابل توجهی در دست وزارت نیرو بود. به حدی که نیروگاهها به دنبال اجرای پروژه های پایش تجهیزات بودند در حالیکه الان در تأمین قطعات اصلی نیروگاه هم مانده اند.
به هر حال اگر دوره مدیریت توانیر بدون اشکال بود، تغییر ساختار و ایجاد شرکت برق حرارتی انجام نمیشد.
ضمنا، بدنه معاونت راهبری تولید شرکت برق حرارتی، همان نفرات معاونت تولید توانیر در زمان مدیریت توانیر بر نیروگاههاست.
با درود
گیلانی لوشان
|
Netherlands
|
۱۴:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۳
8
13
آقای مهندس طرز طلب بسیجی فرسودگی و قدیمی بودن نیروگاه ها یا سوء تدبیر نافهمی مدیریت آنها؟ در نیروگاه ما نیروگاه شهید بهشتی لوشان عدم صلاحیت و بی تجربگی و دهن بینی مدیر عامل گماشته شده کنونی در حال شکل دادن به یک فاجعه کامل مدیریتی است. ما این را به نماینده محترممون آقای دکتر چگینی و اداره اطلاعات استان گیلان هم انعکاس داده ایم همه پرسنل نیروگاه از کوچک و یزرگ از ایشان متنفر هستند و دقیقه شماری می کنند که توسط برق حرارتی عوض شود و در صورت عدم ترتیب اثر توسط برق حرارتی اتفاقات ناگواری در این نیروگاه رخ خواهد داد. تعمیرات اساسی خوابیده و کارگرای اورهال می خواهند جمع شوند. همه از ... کاری و اشتباهات مدیریتی این مدیر که ... مدیر عامل لوشان شد با خبرند. ما بچه های اتاق فرمان از این وضعیت این مدیر عامل به تنگ اومده ایم لطفا کاری بکنید تا دیر نشده.
پاسخ ها
رضا
| Iran (Islamic Republic of)
متاسفانه با این دیدگاه که میتوان با استفاده از ارگان های غیر تخصصی برای اعمال فشار به مدیریت به اهداف شخصی رسید، باعث بسیاری از مشکلات نیروگاه ها شده.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
معلومه شما تازه برگشتی اتاق فرمان که از زبان همه داری نظر میزاری!
یکی از پرسنل
| Iran (Islamic Republic of)
اتفاقا" مهندس شجاعی نشان داد که نیروگاه لوشان از سنوات قبل راه را کج رفته و باید اصلاح کرد خیلی از موارد را....مهندس شجاعی حداقل باید ده سال مدیرعامل این نیروگاه باشد تا گندکاری مدیران قبلی را جمع کند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
بنده نظرات بچه های لوشان را خواندم و بدون تعصب بر اساس اتفاقاتی که افتاده و داریم میبینیم و جابجایی های عجیب و غریبی که در سطح مدیریتی رخ داده بنظرم برق حرارتی باید ورود کنه. آینده خوبی در انتظار لوشان نیست. آقای مهندس شجاعی انسان خوبی است اما بعنوان مدیر عامل تجربه و دانش مدیریتی لازم را ندارد کسی هم کنارش نیست راهنمایی و کمکش کنه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۳
0
9
بایدم این خاموشی های سراسری گسترده تو کل مملکت داشته باشیم و کاملا عادیه !
پاسخ ها
ناشناس
| Iceland
با این برادرمون حتما وضع همین طور باید باشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
درود بر مهندس شجاعی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
سلام.دوستان مثل اینکه منافعشون در خطر هست به تکاپو افتادن.اقای مهندس شجاعی کاملا مدیر خوب و کاربلدی هستند.فقط از سازمان باید حمایت بشن و تزریق مالی به موقع صورت بگیرید.هیج گونه مشکلی در این نیروگاه نیست و تازه در مسیر درست و رشد قرار گرفته.تشکر از مدیرعامل عزیز و پاک دست
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس 17:09 شما فکر کنم همونی هستی که شجاعی جدیدا از حراست بردتت جای دیگری. یادت رفته زمانی که اولین روزهای شروع کارش بود چه وعده های دروغین به ما داد؟ ضمناً عزیز و پاک دست؟؟؟؟؟ اینو از کجات آوردی؟ خرید .... پاک دستی است. عزیزه برامون که ضریب اضافه کاری ما را کم کرد؟ 65 درصدهامون را نمیده عزیزه؟ مدیرهایی که با خودش آورد کارشون درسته؟ بازم بگم؟؟؟؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۳
0
8
خیلی جالبه کل مشکلات قطعی برق به خاطر بی کفایتی تولیده بعد مردم بدهکار شدن
پاسخ ها
ناشناس
| Spain
صدی نود و نه شرط میبندم این بنده خدا اصلا نمی دونه خزوج اضطراری یعنی چی
مهندس
|
Germany
|
۲۰:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۳
0
8
نیروگاه یزد که از بهترین نیروگاههای کشور بوده بخاطر نظارت نامناسب در زمان تعمیرات مولدها که زیر نظر معاونت مهندسی آقای جمال الدینی که هم اکنون شده مدیرعامل نیروگاه یزد بوده بهترین نمیشد و حتی در زمان معاونت حضور بسیار کمرنگ در سایت و مولدها داشته است بخاطر همین است که اکثر مولدها داغون و از بین رفتند
توانیری
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۳
0
12
جناب طرز طلب! اگر بهره برداری از نیروگاهها برمبنای استانداردهای مصوب صورت گیرد هیچ نیروگاهی از مدارخارج نمیشه...برای این استانداردها سالها توانیر زحمت کشیده و با امضای وزیر وقت ابلاغ کرده..حیف کسی به استانداردها اهمیت نمیده در بخش تولید و توزیع
همکار برق
|
Iceland
|
۲۱:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۴
0
9
این بنده خدا اولین و آخرین مدیر عامل برق حرارتیه

با این کارنامه مشعشع حتما برق حرارتی منحل میشه و برمیگرده به ساختار قبلی
ناشناس
|
Spain
|
۲۳:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۴
1
7
اخوی
اصلا شما خوب؛ شما مهندس؛ شما ختم متخصصان؛
چند میگیری با تیمت برگردی به حوزه آب؟!!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۵
0
2
تمام نیروگاه مطابق دستور العمل های سازنده بر اساس نوع وساعت کارکرد چنانچه برهمان اساس ودرموعد مقرر تحت تعمیرات پیشگیرانه واساسی قرار گیرند قطعا در زمان کار کرد تجهیزات وقطعات معیوب شناسایی وبر اساس تعمیر ویا تعویض مجددا مورد بهره برداری اطمینان بخش قرار میگیرند مشروط بر اینکه متولیان در امر اجرا ونظارت بخوبی در دمونتاژ ومونتاژ تمام شرایط را مطابق اعلام سازنده رعایت نمایند بدیهی است در صورت عدم دقت ویا تاخیر دراجرا اطمینان بخشی لازم بعداز تعمیرات نیز حاصل نشده وهمواره نگرانی از تکرار حادثه وخروج واحد نیروگاهی وجود خواهد داشت ضمن اینکه خود این موضوع هزینه بسیار بالاتر از انجام بموقع وکیفی را در بر خواهد داشت از طرفی با توجه به تعویض برخی قطعات وتجهیزات قطعا عمر کلی سیستم نیز افزایش خواهد داشت مگر انکه سیستمی بخاطر راندمان پایین وعدم رعایت کیفیت تعمیرات که منجر به خسارت کلی در طول سالیان بهره برداری بوده نیازمند جایگزینی گردد .با این توضیحات شاید نیازمند باشد بررسی گردد انچه نوعی عدم اطمینان (خارج از هرگونه حوادث غیر قابل پیش بینی که سیستمی وناشی از عدم دخالت انسان میباشد ) مطرح شده ناشی از ترک کدام عامل در نگهداریو بهره برداری وانجام تعمیرات های بموقع ویا عدم رعایت کیفیت شده است .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۵
0
5
حضرت آقا سوء مدیریت شما و کل مجموعه برق حرارتی و سعی بلیغ جنابتان در از بین بردن و نابودی صنعت برق و خصوصا بی ارزش کردن نیروی انسانی متخصص مانده تا به ثمر بنشیند!!!!
رضا
|
Germany
|
۲۲:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۵
1
5
شرکت های مادر تحصصی تمام نیروگاهها رو نابود خواهند کرد. حتی پولی به عنوان تنخواه یک روز زودتر دست نیروگاهها نمیدن که حقوق ها رو به موقع بدن. تعمیرات و اورهال که هیچ. هرپولی قبلا مستقیم به نیروگاهها داده میشد الان میرسه دست مادر تخصصی و اونا هم باهاش ... میگیرند
طرز طلب همیشه نیروگاه شازند اومده اول حراست بچه ها رو تهدید کرده کسی سمتش نره. البته هر مسئولی اومده همین بوده. ولی همان چیزایی که طرز طلب قول داده رو زدن زیرش. وقتی دانشگاه هفتاد هشتاد ساله عباسپور و صنعت برق رو فروختن و ی خیابون وسطش کشیدن همه اساتید ناراحت بودن. از اونجا ویرانی شروع شد.و مطمنا هرروز بدتر خواهد شد.
ناشناس
|
Australia
|
۱۶:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۶
0
3
عزیز من سیستم فشل و ناکارآمد اداری ما به اندازه کافی خدم و حشم داشت شما اومدی یه دستگاه عریض و طویل دیگه درست کردی که چی بشه،همون بودجه ناچیزی رو هم که دست نیروگاهها می رسید با عنایت شما و وزیر... بالاسر شما حیف ....میشه.قبلا وزارت نیرو حقوقی درخور شان و منزلت کارکنان خودش بهشون می داد که دستشون پیش کسی دراز نباشه با فکر و خیال آسوده بییان سر کار و با چشم و دل مواظب کارکرد دستگاهها و تجهیزات باشن ولی الان با این تورم افسار گسیخته حقوق ما با هر نسبتی بسنجیم چه با قیمت دلار چه با قیمت سکه و چه با قیمت مترمربع آپارتمان از نصف هم کمتر شده از طرف دیگه قیمت تجهیزات چندین برابر شده ولی همچنان آقایان به بودجه ای که سالها با تورم ۲۰تا۳۰درصدی بسته میشده بسنده کردن و فکری به حال زار این صنعت نمی کنند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۶
0
1
وزارت نيرو وشركت برق حرارتي اگر واقعا بخش توليد نيروگاه برايش مهم است واقع بينانه بايد در. رويه ايجاد شده در. چند سال گذشته بسرعت بررسي وتجديد نظر كند اساسا برنامه اي بر ترليد وجود ندارد بخصوص اينكه با جايجايي در مديران كه با اشكيل مادر تخصصي اغاز شد عملا. با هدف تخريب اينده صنعت و با اگاهي متاسفانه اقداماتي شد كه. اگر دقيقا بررسي شود مشكلات مشخص ميشود وتمام مشكلات مالي نبوده اگر چه گرفتن انگيزه وسركوب برخي مديراني كه شناخت نسبت به توليد داشتند. بر اسيب در توليد وجود دارد اما همواره تصميمات غير كارشنلسي برق حرارتي عامل همه است.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۸
0
1
مدرسه پسر من دبیر ... کم داره
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار