کد خبر: ۴۶۰۷۰
تاریخ انتشار : ۱۴:۲۶ - ۰۴ خرداد ۱۴۰۰
رئیس اداره آموزش و مشارکت عمومی معاونت اجتماعی فرماندهی انتظامی استان یزد، گفت: هنگام گیر کردن در آسانسور از تمام شدن اکسیژن و خفه شدن نترسید.
به گزارش برق نیوز، مهدی حمیدی گفت: مهم‌ترین نکته هنگام گیر کردن در آسانسور این است که خونسردی خود را حفظ کنید، البته این توصیه‌ای بی پایه و اساس نیست، زیرا وقتی که در آسانسور گیر کرده‌اید چیزی برای ترسیدن وجود ندارد.

حمیدی افزود: اگر می‌ترسید اکسیژن تمام شود و خفه شوید ترستان بیهوده است، زیرا دیوار‌های کابین آسانسور در مقابل هوا به طور کامل ایزوله نیست، این یعنی که هوا مطمئنا راهش را به کابین پیدا می‌کند و هرگز با مشکل کمبود اکسیژن رو‌به‌رو نمی‌شوید.

او بیان کرد: سیستم ترمز اضطراری آسانسور سیستمی مکانیکی است و از کار نخواهد افتاد و سیم بکسل‌هایی که جابه‌جایی آسانسور را امکان پذیر می‌کنند بسیار محکم هستند، زیرا هنگام طراحی این سیم‌ها ضرایب اطمینان بالایی برایشان در نظر گرفته می‌شود و امکان پاره شدنشان چیزی نزدیک به صفر است.

این کارشناس ادامه داد: سیستم روشنایی اکثر آسانسور‌ها موقع گیر کردن نیز همچنان کار می‌کند، حتی اگر جریان برق قطع شده باشد.

حمیدی افزود: هنگام گیر کردن در آسانسور از تمام شدن اکسیژن و خفه شدن نترسید! چون دیوار‌های کابین در مقابل هوا کاملا ایزوله نیستند. پس آرامش خودتان را حفظ کنید و اگر افراد دیگری هم در آسانسور با شما هستند و ترسیده‌اند، با دلیل و منطق آرامشان کنید.

او گفت: بعضی از آسانسور‌ها تلفن اضطراری دارند و می‌توانید از آن استفاده کنید، بقیه آسانسور‌ها زنگ خطر دارند که با فشردن آن در کل ساختمان صدای زنگ پیچیده و اهالی را مطلع می‌کند.

حمیدی خاطر نشان کرد: هنگام گیر کردن در آسانسور سعی کنید باتری گوشی‌تان را الکی هدر ندهید تا اگر نیاز به تماس با بیرون داشتید به کمبود باتری بر نخورید، به هیچ وجه سعی نکنید از داخل در‌ها را به زور باز کنید یا خودتان را از دریچه فوقانی آسانسور بیرون بکشید.
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار