کد خبر: ۴۶۰۷۹
تاریخ انتشار : ۰۶:۴۶ - ۰۵ خرداد ۱۴۰۰
رجبی مشهدی خبر داد:
سخنگوی صنعت برق کشور گفت: استفاده از ظرفیت‌های تولید انرژی، تسهیل مشارکت بخش خصوصی، ورود سرمایه گذاران خارجی، استفاده از ظرفیت انرژی‌های تجدید پذیر، اصلاح الگوی مصرف و بهینه سازی تولید و مصرف انرژی از جمله برنامه‌های دولت برای افزایش تولید برق و مدیریت مصرف انرژی در کشور است.
به گزارش برق نیوز، مصطفی رجبی مشهدی با اشاره به کاهش بارش‌ها و خشکسالی شدید که موجب کاهش تولید نیروگاه‌های آبی در کشور شده است، اظهارداشت: با توجه به تغییرات اقلیمی و افزایش زودرس گرمای هوا برنامه ریزی‌های لازم برای استفاده از فناوری‌های روز و انرژی‌های تجدید پذیر برای جبران کمبود برق در کشور صورت گرفته است.

مصطفی مشهدی رجبی در خصوص کنترل مشترکان پرمصرف و تولید کنندگان غیرمجاز رمزارزها، گفت: با اصلاح ساختار‌ها و ایجاد شفافیت در قوانین و مقررات، زمینه لازم برای بهینه سازی مصرف انرژی در کشور فراهم می‌شود و از سوءاستفاده افراد و تولید کنندگان غیرمجاز رمزارز‌ها برای کنترل مصرف انرژی، جلوگیری خواهد شد.

وی افزود: شدت استفاده غیرمجاز از انرژی ارزان توسط تولید کنندگان رمزارز‌ها در ماه‌های اخیر در تمام جهان از جمله ایران افزایش یافته و اقدامات لازم برای جلوگیری از فعالیت این واحد‌های غیرمجاز صورت گرفته است.

سخنگوی صنعت برق کشور به تاثیرات اعمال مقررات جدید مدیریت مصرف برق در کاهش مصرف در کشور اشاره کرد و گفت: با اجرای طرح‌های تشویقی برای مشترکان کم مصرف و رایگان شدن تعرفه این گروه و اعمال جریمه‌های پلکانی برای پرمصرف‌ها شاهد کاهش قابل توجه مصرف انرژی در کشور بوده ایم و با تداوم این طرح‌ها تا ۱۰ میلیارد مگاوات در سال در مصرف برق صرفه جویی خواهد شد.

وی به عرضه برق در بورس از اول اردیبهشت امسال اشاره کرد و اظهار داشت: هدف ما افزایش مشارکت بخش خصوصی برای کمک به اقتصاد صنعت برق، تامین کمبود منابع و ظرفیت سازی و هدف گذاری برای افزایش تولید انرژی با اتکاء به توان داخلی است.

مشهدی رجبی به اختصاص ۱۵۰۰میلیارد تومان در بودجه امسال برای توسعه صنعت برق کشور اشاره کرد و گفت: با تخصیص بودجه‌های لازم و گسترش حوزه سرمایه گذاری‌های بخش خصوصی برنامه ریزی برای تامین منابع برای ساخت داخلی تجهیزات و توسعه صنعت برق صورت گرفته است.

وی بر ضرورت مشارکت مردم در بهینه سازی مصرف انرژی در کشور گفت: با تعویض دستگاه‌های برقی فرسوده از جمله استفاده از دستگاه‌های سرمایشی و کولر‌های استاندارد و لامپ‌های کم مصرف می‌توان به میزان قابل توجهی از هدر رفت انرژی در کشور جلوگیری کرد و مصرف برق را بسیار زیاد کاهش داد که در این زمینه باید اطلاع رسانی و آموزش‌های لازم صورت گیرد.

منبع: بازار
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار