کد خبر: ۴۶۰۹۱
تاریخ انتشار : ۱۵:۴۰ - ۰۵ خرداد ۱۴۰۰
معاون وزیر نیرو در نشست خبری سخنگوی دولت:
معاون وزیر نیرو گفت: اجرای برنامه‌های مدیریت مصرف، افتتاح نیروگاه‌های جدید تا تیرماه و به پایان رساندن تعمیرات نیروگاه‌ها تا نیمه خردادماه، می‌تواند کمبود تولید برق را جبران کند.

به گزارش برق نیوز، همایون حائری معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی در نشست خبری سخنگوی دولت که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، با بیان اینکه سالانه تعداد مشترکین جدیدی به شبکه برق اضافه می‌شوند، گفت: سالانه یک میلیون مشترک جدید به ظرفیت قبلی مشترکین خانگی عمومی و صنعتی اضافه می‌شود.

وی افزود: برنامه‌ریزی‌های لازم در وزارت نیرو به عمل می‌آید تا میزان رشد مصرف که با اضافه شدن مشترکین جدید به شبکه اضافه می‌شود را پاسخگو باشد.

معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی تصریح کرد: حدود دو هزار مگاوات سالانه، ظرفیت جدیدی است که ما به مدار اضافه می‌کنیم. این میزان از طریق نیروگاه‌های جدیدالاحداثی که به مدار اضافه می‌شوند تأمین می‌شود و کاملاً پاسخگوی نیاز مصرف یک میلیون مشترک و صنایع جدید را دارد.

حائری گفت: مشکلی که امسال با آن برخورد کردیم، در ابتدا کاهش نزولات آسمانی بود که باعث شد، ظرفیت تولید نیروگاه‌های آبی ما نسبت به سال گذشته سه هزار و ۵۰۰ مگاوات کاهش پیدا کند.

وی با بیان اینکه نسبت به سال ۹۷، سال خشک‌تری را نیز سپری کردیم، اظهار داشت: از اواخر اردیبهشت ماه سال ۹۷ در سرشاخه‌های کارون که عمدتاً نیروگاه‌های آبی آنجا وجود دارد، بارش‌هایی را داشتیم؛ متأسفانه امسال این بارش‌ها به حد صفر رسیده است. از این رو سال را با ۳۵۰۰ مگاوات کمبود در تولید نیروگاه‌های آبی شروع کردیم. البته در کنار آن، افزایش دمای بی سابقه امسال نیز وجود دارد.

معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی همچنین با بیان اینکه ما ماینر‌هایی را داریم که هر روز نیز در حال توسعه و افزایش هستند، افزود: با برآورد اندازه گیری‌هایی که از لحاظ مصرف داشته‌ایم، مقدار مصرف آن‌ها، دو هزار مگاوات تخمین زده می‌شود که باعث شد در کنار کمبودی که در آن ۳۵۰۰ هزار مگاوات تأمینی از برق نیروگاه‌های آبی داشتیم، ۵۵۰۰ مگاوات کسری داشته باشیم.

حائری افزود: البته نیروگاه‌های موجود ما، سالانه تعمیرات خود را انجام می‌دهند تا بتوانند در فصل تابستان آمادگی کامل داشته باشند. این تعمیرات تقریباً از اوایل و اواسط شهریور ماه آغاز می‌شود و تا پایان خرداد ماه طول می‌کشد. امسال با توجه به افزایش دما، زمان این تعمیرات نیز کاهش پیدا کرده است، به طوری که تا پایان خردادماه سال جاری اکثر واحد‌های نیروگاهی ما وارد مدار خواهد شد.

وی افزود: در رابطه با اطلاع رسانی نیز، سخنگوی صنعت برق توضیحات لازم را از ماه‌ها پیش ارائه کرد؛ قرار بود که از ابتدای خرداد ماه برنامه‌ریزی‌هایی جهت جبران این ۵۵۰۰ مگاوات را داشته باشیم.

معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی گفت: متأسفانه در اواخر اردیبهشت ماه، با از مدار خارج شدن یکی یا دو تا از نیروگاه‌ها، این مشکلات به وجود آمد که سریعاً هماهنگی‌های لازم به عمل آمد و زمان محدودیت‌های اعلامی و خاموشی‌هایی که مورد نیاز هستند در سایت‌های شرکت توزیع برق اعلام شد.

حائری گفت: تمام توان خود را به کار می‌گیریم تا بتوانیم ضمن مدیریت مصرف، احداث نیروگاه‌های جدید برنامه‌ریزی شده در پایان تیر ماه در مدار قرار گیرند. همچنین تعمیرات باقی مانده را تا ۱۵ خرداد ماه انجام می‌دهیم تا بتوانیم این کمبود را جبران کنیم.
منبع: مهر
انتشار یافته: ۱۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
همکار
|
United States of America
|
۱۷:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۵
0
8
مدیران مورد وثوق وحمایت شما در مدیریت داخل سیستم دچار مشکلند چگونه در بحران مدیریت کنند خود اقایان بحرانزا هستند کار با شراکت جور در نمیاید .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۵
0
6
هوا خنک شده ایشان پیداش شده چند روز دیگه باز ناپدید میشه
ناشناس
|
Germany
|
۲۲:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۵
0
5
تو که راست میگی مهندس. یک سری به نیروگاه یزد بزن ببین چه خبره 400 مگاوات نداریم بی گناه مردم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۵
1
0
تو نمیخوای بازنشست بشی دکتر .شایسته هایی که سر کار آوردینشون نتیجش شده این خاموشی‌ها و سو مدیریت‌ها. سوء مدیریت بیداد میکنه یکم بخودت بیا
مراسم معارفه یکی از مدیران عامل توزیع فرمودی هر کس باند بازی کنه خودت باهاش برخورد میکنی ولی الان اون شرکت دوتا مدیر عامل داره یکی ماشین امضا و یکی مدیر عامل سایع و تو ازش بی خبری. این از کمبود تولید،این از وضع حقوق،این از وضع سوء مدیریت.
پاسخ ها
همکار
| Iran (Islamic Republic of)
برخورد با باند بازی اونهم حائری حرف خنده داریه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
توزیع اردبیل...خیلی خنده داره.دکتر با این شایسته سالاریها واقعا گل کاشتی...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۶
2
9
نتیجه انتصابات ناشایست در صنعت برق همین می شه که الان شاهدش هستیم . وقتی مدیران آب وارد صنعت برق می شن و مدرک الهیات میشه مدیر تخصصی ترین وزات خونه اینم میشه نتیجه ش . خدا مدیران قدیم صنعت برق رو حفظ کنه . الان قدرشون رو می دونیم
داود
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۶
0
3
سلام.
من مجوز احداث نیروگاه برق تجدید پذیر رو دارم.
میخوام بگم چرا تو این بحران کمبود برق تمهیداتی برای به بهره برداری رسیدن این نیروگاهها ندارین؟!
چرا همیشه سنگ جلوی پای احداث این نیروگاهها میندازین؟!
چرا ارگانهای دولتی برای احداث این نیروگاهها باهم هماهنگ نیستند و همیشه کار مجوز و احداث رو سخت میکنن؟!
چرا بانکها برای احداث نیروگاههای بخش خصوصی اصلا همکاری نمیکنند؟!
مگه میشه برق کمبود داشته باشیم و به فکر احداث نیروگاههای بیشتر نباشیم!!!
واقعا یه جای کار میلنگه یا کاسه ای زیر نیم کاسه هست...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۶
1
3
جناب اقاي حايري واقعا امار توليد در تمام واحدههاي نيروگاهي جديد وقديم را بگيريد و شخصا مطالعه بفرماييد قطع به يقين مشكلات مشخص ميشود الان روش اداره كردن نيروگاهها اشكال دارد . بعضي نيروگاهها از حالت فني خارج وسياسي شده .توليد ها را ايجاد كرديد ايا ننتيجه داد واگر داده چرا مادر تخصصي توزيع را ايجاد نكرديد ؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۸
0
2
جناب آقای حائری واقعا گل کاشتی با این مدیریت ضعیفت
ناشناس
|
Belgium
|
۲۲:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۸
0
3
انصافا مشعشع ترین دوران صنعت برق رو این بزرگوار رقم زدن
خدا قوت پهلوون
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار