کد خبر: ۴۶۱۷۰
تاریخ انتشار : ۱۵:۲۲ - ۱۱ خرداد ۱۴۰۰
ماشین لباسشویی های امروزی با داشتن برنامه ی گسترده ای از چرخه های شستشوی قدرتمند و ویژگی های پیشرفته که به راحتی لکه ها و بو را از بین می برند، راحتی را به خانه شما می آورند. ماشین های امروزی سریعتر از هر زمان دیگری لباس ها را می شویند، اما اگر لباسشویی شما زمان طولانی تری را از حد معمول صرف شستشوی لباس ها میکند دلایل مختلفی باعث وقوع آن میشود.

علت طولانی شدن زمان شستشوی ماشین لباسشویی

بسیاری از مشکلات رایج ثبت شده در مرکز تعمیرات لوازم خانگی تعمیر24 با این پرسش همراه است که چرا ماشین لباسشویی زمان زیادی را صرف شستن لباس ها نسبت به گذشته میکند. با این وجود، روش های ساده ای برای حل یافتن علت مشکلاتی که باعث افزایش و طولانی شدن زمان شستن ماشین لباسشویی میشود وجود دارد. با درک دلایل احتمالی این مشکل، شما در موقعیت مناسب برای تنظیم روند صحیح لباسشویی خود قرار میگیرید همچنین میتوانید برای رفع این مشکل درخواست تعمیرات ماشین لباسشویی در تهران را در مرکز تعمیر24 ثبت کنید.

بررسی سیستم سنسور بارگیری ماشین لباسشویی

اکثر ماشین های لباسشویی مدرن از چیزی به نام "سنسور بارگیری" برخوردارند که سیستمی است که به طور خودکار میزان لباس های قرار گرفته در لباسشویی را در هر بار اندازه میگیرد و تنظیمات خاصی را برای افزایش کارایی انجام می دهد. بیشتر سیستم های سنسور بار لباس های شما را قبل از چرخه وزن میکنند، با تنظیم زمان چرخه به منظور صرفه جویی در آب کار می کنند. در صورتی که سیستم بار گیری دچار نقص شود ماشین لباسشویی زمان طولانی برای شستشو خواهد داشت. برای بررسی بیشتر و تعمیر ماشین لباسشویی سامسونگ و بازرسی دستگاه توسط متخصصین می توانید با مرکز تعمیر24 تماس بگیرید. 

با شروع چرخه، عواملی غیر از وزن بار می تواند بر سیستم حس بار تأثیر بگذارند و زمان شستن لباس را در لباسشویی افزایش دهند.

به عنوان مثال ، اگر بار شما ترکیبی از وسایل سبک و حجیم باشد، تغییرات وزن هنگام خیساندن در آب، دستگاه شما را مجبور می کند تنظیمات خود را به طور خودکار تغییر دهد و طول زمان چرخه شستشو را افزایش دهد. این می تواند یک مشکل در عدم بالانس نامناسب باشد، که ممکن است با پر شدن از آب برای توزیع مجدد لباسشویی، به طور خودکار تعادل برقرار کند با این کار باعث شستشوی موثر می شود، به همین خاطر مدت زمان شستشو طولانی شود.

چگونه مشکل افزایش زمان چرخه های شستشو را که خیلی طولانی است کاهش دهیم؟

چندین مرحله آسان وجود دارد که می توانید برای اطمینان از طولانی شدن چرخه شستشو انجام دهید. ابتدا مطمئن شوید که فقط لباس ها را با جنس های مشابه شستشو دهید. این کار از بی نظمی در سیستم سنسور بار جلوگیری کند و در نتیجه وقتی ماشین در ابتدا وسایل شما را اندازه میگیرد ، سپس محاسبات دقیق شستشو را انجام می دهد. 

همچنین باید مطمئن باشید که ماشین لباسشویی خود را بیش از حد بارگذاری نکنید. هنگامی که دستگاه را بیش از حد بار می کنید، احتمال عدم تعادل آن در طول چرخه بیشتر است و دستگاه شما ممکن است مراحل اتوماتیک توزیع مجدد لباس را انجام دهد. بسته به نوع دستگاه، اگر احساس کند بیش به خوبی در حین شستشو متعادل است، ممکن است به صورت اتوماتیک فرآیند بارگیری غیر فعال و از همان ابتدا چرخه شستشو را شروع شود.

توجه کنید اگر در بارگیری لباس در دستگاه دقت نکنید و بار زیادی را در دیگ آن پر کنید در دورهای بالا که تعادل در چرخش از دست می رود به مرور باعث آسیب به شفت، کمک ها، بلبرینگ و کاسه نمد می شود. در هر صورت میتوانید برای تعمیرات ماشین لباسشویی بوش در تهران با مرکز تعمیر24 همراه باشید.

اگر ماشین لباسشویی خود را به درستی بارگیری می کنید و شستن آن هنوز خیلی طولانی است، ممکن است با مشکلات بزرگتری روبرو شوید که نیاز به تعمیرات ماشین لباسشویی دارند. اگر در هر شستشو به شکل مداوم چرخه بیش از حد طول می کشد ممکن است سنسور فشار بار عملکرد نامناسبی داشته باشد یا در برد اصلی آن مشکلات بیشتری داشته باشد. همچنین ممکن است در شیر ورودی آب مشکلاتی وجود داشته باشد که برای هر چرخه آب را به درستی در داخل دستگاه نمی کشد. تشخیص این مشکل ممکن است مشکل باشد، زیرا وجود هر نقص جزئی می تواند دلیل آن باشد. برای اطمینان از عملکرد صحیح لباسشویی، باید با مرکز سرویس و تعمیر ماشین لباسشویی، حرفه ای مشورت کنید.

ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار