کد خبر: ۴۶۱۷۳
تاریخ انتشار : ۱۷:۰۵ - ۱۱ خرداد ۱۴۰۰
سومین نشست سه جانبه ایران-ترکیه-دبیرخانه اکو به صورت مجازی در شرکت مدیریت شبکه برق ایران برگزار شد.
برگزاری نشست سه جانبه ایران-ترکیه-دبیرخانه اکو
به گزارش برق نیوز، این نشست به عنوان سومین دور از نشست‌های ایران-ترکیه-دبیرخانه اکو درخصوص راه اندازی بازار برق منطقه‌ای برق کشور‌های عضو اکو، با حضور نمایندگانی از وزارت نیرو، وزارت امور خارجه، شرکت توانیر و شرکت مدیریت شبکه به نمایندگی از ایران و نمایندگانی از وزارت انرژی و منابع طبیعی ترکیه و شرکت‌های TEIAS، EPIAS و EMRA به نمایندگی از ترکیه به صورت مجازی در سالن کنفرانس اصلی شرکت مدیریت شبکه برق ایران با دبیرخانه سازمان اکو برگزار شد. در این جلسه نمایندگان وزارت انرژی آذربایجان نیز به عنوان مهمان و عضو ناظر حضور داشتند.

"حسین آونی بیچاکلی" معاون دبیرکل سازمان اکو، "محمدعلی فرحناکیان" مشاور وزیر نیرو در امور بین الملل و "اوزتورک سلویتاپ" مسئول امور بین الملل وزارت انرژی و منابع طبیعی ترکیه، به عنوان سخنرانان ابتدای این نشست ضمن حمایت از راه اندازی بازار برق منطقه‌ای اکو، دیدگاه‌های خود در این زمینه را بیان کردند.

"حبیب قراگوزلو" معاون بازار برق شرکت مدیریت شبکه برق ایران از نمایندگان حاضر در این نشست خواست تا شرح خدمات بروز شده‌ی پروژه بازار برق منطقه‌ای اکو در جلسه کارشناسی مجازی ظرف دو یا سه هفته آینده از سوی نمایندگان ایران و ترکیه نهایی و تایید شود تا بتوان اقدامات لازم در پی آن را اجرایی ساخت؛ که این پیشنهاد مورد موافقت نمایندگان ترکیه و دبیرخانه اکو قرار گرفت.

همچنین در این نشست از سمت ایران "رضا ظریفی" مدیر قرارداد‌های بازار برق، برنامه‌های جدید بازار برق ایران را تشریح و پیشنهاداتی درخصوص پیشرفت پروژه بازار منطقه‌ای برق اکو ارائه کرد و پس از آن مدیر دفتر مبادلات برون مرزی "محمد حسین زنده دل"، به بیان توضیحاتی درخصوص خطوط مبادلاتی ایران با کشور‌های همسایه و حجم تجارت خارجی برق ایران پرداخت. "ایمان رحمتی" مدیر دفتر نظارت و کنترل بر عملکرد بازار برق نیز، چگونگی اجرای بازار برق ایران و تسویه بهای برق را تشریح کرد.
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار