کد خبر: ۴۶۱۸۴
تاریخ انتشار : ۱۲:۱۴ - ۱۲ خرداد ۱۴۰۰
نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی از احداث و راه اندازی نیروگاه ۵۰۰ مگاواتی برق در رفسنجان خبر داد.
به گزارش برق نیوز، حسین جلالی اظهار داشت: با توجه به پیش بینی‌هایی که در خصوص وضعیت برق برای امسال داشتیم؛ ۶ ماه قبل پیگیری راه اندازی نیروگاه ۵۰۰ مگاواتی در رفسنجان آغاز شد.

وی تصریح کرد: طبق برنامه ششم توسعه، باید ۲۵ هزار مگاوات برق داشته باشیم و زیرساخت آن‌ها را آماده کنیم، متأسفانه متولیان امر با مشکلاتی که داشت تنها ۱۵ هزار مگاوات برق تولید کرده و هم اکنون ۱۰ هزار مگاوات برق از برنامه عقب هستیم.

جلالی بیان کرد: از طرفی هفت‌هزار مگاوات هم به دلیل تعمیرات از مدار خارج شده که در مجموع کمبود برق در کشور ۱۷هزار مگاوات است و خاموشی‌هایی ناشی از این کمبود برق در کشور و به تبع آن در شهرستان‌های رفسنجان و انار رقم می‌خورد.

وی با اشاره به اینکه هرچه به سمت گرم شدن هوا پیش برویم این مشکل بیشتر خواهد شد ادامه داد: با توجه به اینکه برق توزیع شمال استان کرمان حدود ۸۰ مگاوات کمبود دارد،  احداث نیروگاه ۵۰۰ مگاواتی ضمن جبران کمبود برق شمال استان، می تواند برق جنوب کشور را هم تأمین کند.

جلالی خاطرنشان کرد: یک شرکت خصوصی آمادگی خود برای مسأله نیروگاه رفسنجان را اعلام کرد و راه اندازی این نیروگاه قطعی شد که امیدواریم هرچه زودتر این موضوع در هیأت مدیره تصویب شود و این کار بزرگ زیربنایی و زیرساختی مطالعات آن انجام و وارد فاز اجرایی شود.

رفسنجان با جمعیت بالای ۳۲۰ هزار نفر در ۱۱۰ کیلومتری کرمان قرار دارد.
منبع: ایرنا
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار