کد خبر: ۴۶۱۹۰
تاریخ انتشار : ۱۶:۳۰ - ۱۲ خرداد ۱۴۰۰
مدیر امور توزیع برق شمال سنندج از اجرای خط برقرسانی دو مداره تونل‌های گزدره و همرو از توابع شهرستان سنندج با اعتباری بالغ بر ۱۳ میلیارد ریال خبر داد.
به گزارش برق نیوز، محمد آزاد حسینی در تشریح این خبر گفت: در تکمیل فاز اول این پروژه ۶۵۹۰ مترخط فشار متوسط هوایی جهت اجرای عملیات روشنایی و سیستم تهویه دوتونل گردنه‌های (همرو و گزدره) با اعتباری بالغ ۱۳ میلیارد ریال اجرا و به بهره برداری رسید.

حسینی در ادامه افزود: در فاز اول این طرح تعداد ۱۲۵ پایه بتنی و ۶۵۸ کیلوگرم سیم آلومینیومی استفاده شده است، همچنین نصب و راه اندازی دو دستگاه ترانس جدید ۱۰۰ کیلوولت آمپر در فاز دوم این پروژه در دست اقدام است.

وی در ادامه سخنان خود اذعان داشت: دو دستگاه پست کمپکت ۵۰۰ کیلو ولت آمپر در آینده نزدیک در محل تونل (همرو) نصب و خواهد گردید، البته اقدامات مربوط به کابل کشی روشنایی در مسیر تونل‌ها به اتمام رسیده و این تجهیزات در آینده نزدیک آماده بهره برداری خواهد شد.

مدیر امور توزیع برق شمال سنندج در ادامه سخنان خود بیان داشت: سیستم روشنایی دو تونل (همرو و گزدره) در حال حاضر نصب و اجرا گردیده است، همچنین برق رسانی این محور با ایمن سازی شبکه راه و محور ارتباطی تحت تاثیر مراودات و فعالیت‌های منطقه مرتبط بوده و آماده و مهیای تردد ایمن رانندگان از این مسیر پر رفت و آمد است.

محمد آزاد حسینی در پایان سخنان خود با اشاره به جاده جدید سنندج به مریوان بیان کرد: جاده جدید سنندج به مریوان دارای ۳ تونل است که دو تونل در محدوده‌ی کلاترزان (همرو و گزدره) قرارگرفته، خوشبختانه هر سه تونل از زیرساخت برق رسانی برخوردار شده اند و مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

گفتنی است از نظرحجم ترافیکی و نیز جلوگیری از ایجاد گره‌های بین راهی، این طرح یک اولویت محسوب می‌شود تا سهولتی ۲ چندان در ایمن سازی این مسیر ایجاد شود.
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار