کد خبر: ۴۶۱۹۱
تاریخ انتشار : ۱۶:۵۲ - ۱۲ خرداد ۱۴۰۰
روحانی ابلاغ کرد؛
رئیس‌جمهور طی روز‌های اخیر بند دو مصوبه پنجاه و هشتمین جلسه شورای عالی هماهنگی اقتصادی مورخ ۲۳ فروردین ۱۴۰۰ را برای اجرا ابلاغ کرد.

به گزارش برق نیوز، حسن روحانی طی روز‌های اخیر بند دو مصوبه پنجاه و هشتمین جلسه شورای عالی هماهنگی اقتصادی مورخ ۲۳ فروردین ۱۴۰۰ را به شرح زیر ابلاغ کرد:

در راستای رونق تولید و ایجاد اشتغال و فعال شدن پروژه‌های زیرساختی صنعت برق کشور و تسهیل در کسب‌وکار بنگاه‌های تولیدی، به وزارت نیرو اجازه داده می‌شود از طریق شرکت مادر تخصصی توانیر تا سقف ۲ هزار میلیارد تومان مطالبات معوق شرکت‌های زیر مجموعه توانیر از شرکت‌ها و کارخانجات صنعتی و تولیدی بابت بهای برق مصرفی آن‌ها را با مطالبات قطعی پیمانکاران، سازندگان تجهیزات و تولیدکنندگان برق طرف قرارداد صنعت برق از طریق تحویل محصول شرکت‌ها و کارخانجات صنعتی بدهکار در سال‌های ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ را با هماهنگی خزانه‌داری کل و ثبت گردش عملیات مالی در حساب تمرکز وجوه شرکت‌های ذیربط، تهاتر و تسویه کند.

این تسویه به منزله گردش وجوه در حساب تمرکز وجوه شرکت‌های ذیربط محسوب می‌شود. اعمال حساب این رویداد مالی در دفاتر شرکت توانیر و شرکت‌های وابسته و تابعه آن و در سقف بودجه شرکت‌های ذیربط منظور می‌شود. لازم است مطالبات شرکت‌ها از سازمان هدفمندی یارانه‌ها تسویه و از بی‌انضباطی‌های مالی پیشگیری شود.

با ابلاغ این مصوبه و با مجوز توانیر سازندگان و پیمانکاران می‌توانند بخشی از مطالبات خود را در قالب محصولات صنایع بزرگ بدهکار به این شرکت دریافت کنند.
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۷
CNC
|
France
|
۲۲:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۲
0
0
بدبخت اون مدیران عاملی که به جرم تهاتر بدهی شرکتشان به پیمانکاران و سازندگان با مطالباتشان از صنایع از پستشان برکنار شدند.
ناشناس
|
Australia
|
۲۲:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۲
0
2
تهانرها الانه منشاء بزرگترین فسادها هستند. ...که همین الان در فساد پرستو و تهاتر می سوزد.
ناشناس
|
United States of America
|
۱۲:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۳
0
1
چرا بازرسی از تهاترهای غرب مازندران گذشت و به این همه تخلفات علیرغم هشدار نمایندگان مجلس نپرداخت.
یک بام و دو هوا در برخورد با تخلفات.

چالوس در آتش. برق ملت رو قطع کرده تا بمونه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۷
0
0
بجای اینکه بانک ها بنگاه داری نمایند باید شرکتهای اجرایی بنگاه داری نمایند واین شرکتهادر جهت بنگاه دارای باید دارای اختیارات باشند وتفکر دولتی حاکم به تفکر خصوصی بنگاه داری تغییر یابد در حالکیه همین الان درفراخوانها متاسفانه ورود دولتی ها بر شرکتهای با ماهیت خصوی وخصولتی را بیش از گذشته شاهد هستیم بگونه ای که حتی باز نشسته دولتی در شرکتهای خصوصی وحتی از جنس شرکت سابق خود سمت میگیرد با چه تفکری وبه چه علت ؟اینکه در دوره منصب دولتی خود زمینه ورانت حضور را چگونه فراهم میکنند بماند واین خطای بسیار راهبردی امروز کشور است >
شبگرد توزیع مازندران
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۱
0
0
چقدر بدهیم حرف نزنی زودتر بروی نابغه قرن ۱۴
و اردکانیان عژیز
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار