کد خبر: ۴۶۲۲۶
تاریخ انتشار : ۱۲:۲۸ - ۱۵ خرداد ۱۴۰۰
مدیرکل امور عشایر لرستان از توزیع ۲۴۴ سیستم خورشیدی بین عشایر کوچرو فاقد برق این استان خبر داد.
به گزارش برق نیوز، سید ضیا موسوی نیا اعلام کرد: سهم لرستان از ۲۰ هزار سیستم خورشیدی برای عشایر کشور یک هزار و ۳۸۰ مورد بود که ۲۴۴ عدد آن تحویل عشایر استان شده و پیگیری‌های لازم برای مابقی سیستم ها در حال انجام است.

وی ادامه داد: مابقی نیز تا پایان مرداد سال‌جاری  توزیع خواهد شد.

موسوی نیا بیان کرد: همانطور که عشایر کشور نیاز به آب آشامیدنی سالم دارند تامین برق آنان نیز از دیگر اولویت‌ها است و با رساندن برق و روشنایی به سیاه چادرها، عشایر باید از انرژی پاک و بدون ضرر برای محیط زیست استفاده نمایند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق لرستان نیز در این خصوص گفت: اقتصاد تولیدی عشایر نیازمند سیستم پشتیبانی است و خدمات دستگاه‌های اجرایی باید متناسب با شرایط عشایر کوچنده و به صورت قابل حمل اجرا شود.

فریدون خودنیا افزود: انرژی برق محل اسکان عشایری که با شبکه سراسری فاصله داشته باشند به وسیله سیستم های خورشیدی سبک و قابل حمل تامین خواهد شد.

وی بیان کرد: این سیستم ها قابلیت فراوری ۱۰۰ وات برق را دارا بوده و روشنایی حداقل ۱۰ شعله لامپ ۵ وات کم مصرف، شارژ چراغ قوه و گوشی همراه را تأمین خواهد نمود.
منبع: ایرنا
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار