کد خبر: ۴۶۲۳۰
تاریخ انتشار : ۱۲:۲۳ - ۱۶ خرداد ۱۴۰۰
بازرس مجمع عالی نمایندگان کارگران کشوردرباره قطعی برق گفت: با توجه به اینکه برخی قطعی‌های برق از ساعت ۱۲ به بعد است، کارفرمایان کارگران خود رابه مرخصی اجباری استحقاقی یا بدون حقوق می‌فرستند، و ضرر ناشی از قطعی برق از جیب کارگران جبران می‌شود.

به گزارش برق نیوز، حمیدرضا امام قلی تبار، بازرس مجمع عالی نمایندگان کارگران کشور درباره قطعی برق و تأثیر آن بر نیروی کار گفت: در چند سال اخیر و به موازات فرا رسیدن فصل گرما، قطع گسترده و عمدتاً روزانه برق در سطح کشور علاوه بر بروز برخی مشکلات برای اقشار جامعه، واحد‌های تولیدی و بازرگانی و خدماتی را که از نیروی کار استفاده میکنند با چالش‌هایی مواجه نموده است. فارغ از اینکه چرا؟ در چند سال اخیر از سوی مسئولین مربوطه تمهیداتی برای حل چالش یاد شده صورت نپذیرفه است، قطعی برق در حالت عادی برای کارفرمایان اینگونه از واحد‌ها افزایش هزینه‌ها همچون پرداخت حقوق بدون کارکرد، افزایش هزینه مواد مصرفی در تولید و ضایعات را با خود به همراه داشته است.

وی ادامه داد: عدم فعالیت نیروی کار در کارگاه‌هایی که به طور دوره‌ای و روزانه با قطعی دو یا سه ساعته برق مواجه هستند در حالت خوشبینانه پرداخت حقوق به کارگرانی را بدنبال دارد که کاملاً بیکار هستند و کارفرما مکلف به پرداخت حقوق به آنهاست و دیگری ضایعاتی است که به واسطه‌ی قطع برق برای کوره‌های ریخته گری و ... بوجود می‌آورد که در نهایت منجر به تولید ضایعات بیشتر و افزایش هزینه تولید برای کارفرما را در پی دارد.

امام قلی تبار گفت: اما در حالت بدببینانه که این روز‌ها بیشتر به چشم میخورد برخی کارفرمایان این واحد‌ها بواسطه‌ی این موضوع در طی مدت زمان قطعی برق با اینکه نیروی کار در محل کار حضور دارد، اقدام به کسر مرخصی استحقاقی و مرخصی بدون حقوق از کارگران خود مینماید و نکته‌ی مهمتر اینکه چنانچه برخی واحد‌ها زمان قطعی برق آن‌ها از ساعت دوازده ظهر به بعد باشد این کارفرمایان پرسنل خود را تا پایان ساعت کاری همان روز به مرخصی اجباری استحقاقی یا بدون حقوق میفرستند، تا بتوانند ضرر ناشی از این موضوع را از جیب کارگران خود پرداخت نموده و درصدی از خسارت وارده را از محل نیروی کار جبران نمایند.

وی بیان کرد: اینکه چرا در طی سالیان متمادی برای حل این مشکل راهکاری عملگرایانه همچون احداث نیروگاه جدید یا بهینه نمودن خطوط انتقال یا فرایند‌های دیگر ارائه داده نشده است، سوالی اینجاست که چه کسانی مصوب تحمیل هزینه‌های مضاعف اینچنینی به آحاد جامعه، صاحبان مشاغل، کارفرمایان و کارگران هستند؟

منبع: تسنیم
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار