کد خبر: ۴۶۲۳۱
تاریخ انتشار : ۱۳:۱۳ - ۱۶ خرداد ۱۴۰۰
عضو کمیسیون انرژی مجلس با اشاره به عدم تناسب تولید برق در کشور گفت: امسال و سال آینده نیز شاهد تبعات این کاهش تولید و خاموشی‌ها خواهیم بود.
به گزارش برق نیوز، پرویز محمدنژاد با بیان اینکه از آن جا که برق یکی از خدمات مهم کشور محسوب می‌شود این اهمیت مسئولیت مسئولان را مضاعف می‌کند اظهار داشت: مدت‌ها است که در این زمینه وارد میدان شدیم و راهکار‌های لازم را به وزارت نیرو ارائه کردیم.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه قطعی مکرر برق پیش‌بینی شده بود عنوان داشت: در سال ۹۷ و ۹۸ میزان تولید برق در کشور به اندازه تقاضای ما نبوده و خیلی کمتر از آن بود و این امر خود سبب مضاعف شدن مشکلات می‌شود.

رئیس کمیته نیرو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: تولید برق ما در سال‌های ۹۷، ۹۸ و ۹۹ بسیار کم بود و تبعات این موضوع خود را در سال ۱۴۰۰ نشان داده و در سال ۱۴۰۱ نیز شاهد تبعات آن خواهیم بود.

محمدنژاد ابراز داشت: سال گذشته ۵۸.۵ هزار مگاوات تولید برق داشتیم و مصرف ما نیز تا همین اندازه بود که این امر به معنی قرار گرفتن در مرز مصرف و تولید است؛ امسال به گزارش وزارت نیرو تولید برق ۲ هزار مگاوات افزوده شد و به ۶۰ هزار مگاوات رسید.

وی با بیان اینکه مصرف کشور خیلی بیشتر از این مقدار است گفت: کمبود تولید این باعث می‌شود که خاموشی‌هایی اعمال شود لذا در این زمینه جلسات متعددی با تولیدکنندگان برق و متولیان در وزارت نیرو برگزار شد و در نهایت به این نقطه رسیدیم که چاره‌ای جز مدیریت منابع وجود ندارد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس با تأکید بر اینکه باید از آنچه داریم تحت عنوان مدیریت مصرف انرژی استفاده کنیم افزود: اینکه چرا میزان مورد نیاز برق تولید نشده و در این حوزه کوتاهی انجام شده مباحثی است که به آن پرداخته خواهد شد، اما آنچه اکنون در اولویت نخست قرار دارد مدیریت مصرف است.

رئیس کمیته نیرو کمیسیون انرژی مجلس با اشاره به اینکه باید از مجموع ظرفیت‌های موجود در کشور بهره‌گیری کنیم افزود: صنایع بزرگ که ژنراتور‌های تولید برق دارند و نیروگاه‌های قابل توجه نیز باید وارد مدار شوند از طرفی مصرف در ادارات نیز باید کنترل شده باشد.

محمدنژاد با بیان اینکه در مجموع اگر همه موارد پای کار باشند می‌توانیم از میزان خاموش‌ها بکاهیم اظهار داشت: میزان خاموشی‌ها از بین نمی‌رود و در هر صورت در فواصلی سال طبق برابر برآورد‌هایی که انجام شده حتماً با کاهش تولید برق و خاموشی‌ها مواجه خواهیم بود.

وی افزود: در آخرین جلسه‌ای که با مجموعه وزارت نیرو، وزیر، معاونان و تولیدکنندگان برق در کمیسیون انرژی برگزار شد نتیجه نهایی جلسات موارد مذکور بود و در مجموع چند مطلب از دیدگاه ما حائز اهمیت بسیاری است ابتدا اینکه باید با توان نهایی که همان ۶۰ هزار مگاوات است به تولید بپردازیم.

عضو کمیسیون انرژی مجلس با بیان اینکه باید از همه دیزل ژنراتور‌ها در حوزه صنایع کوچک و یا صنایع بزرگ استفاده و آن‌ها را وارد مدار کنیم گفت: استانداری‌ها، فرمانداری‌ها و ادارات خدمات‌رسان در کل استان‌ها باید تعدیل مصرف داشته باشند تا مازاد انرژی را به شبکه سراسری انتقال دهیم.

محمدنژاد افزود: درخواست ما از همه مشترکین و مصرف‌کنندگان در همه عرصه‌ها که همواره یاریگر ما بودند این است که همچنان این همراهی و کمک را داشته باشند تا بتوانیم با مدیریت صحیح امسال را با کمترین خاموشی پشت سر بگذاریم لذا همه باید دست به دست هم بدهیم تا این بحران را که معمولاً در مرداد ماه به اوج می‌رسد مدیریت کنیم.
منبع: تسنیم
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار