کد خبر: ۴۶۲۹۵
تاریخ انتشار : ۱۵:۵۸ - ۲۰ خرداد ۱۴۰۰
متولی زاده؛
مدیرعامل توانیر گفت: در کنار افزایش دمای هوا که باعث افزایش مصرف برق شده و خشکسالی‌ها که تولید برق نیروگاه‌های آبی را کاهش داده اند، در این میان رمزارز‌ها نیز مهمان ناخوانده صنعت برق شده اند و بر پایه آمار‌های این مراکز، ۱۰ درصد از کل ماینینگ جهان در ایران انجام و حدود ۲ هزار مگاوات را شامل می‌شود.
۱۰ درصد از کل ماینینگ جهان در ایران است
به گزارش برق نیوز، به گفته محمدحسن متولی زاده با بیان این که تنها در یک هفته گذشته ۲۹ مرکز استخراج غیرمجاز رمز ارز را شناسایی کرده ایم، گفت: از سال گذشته تاکنون آمار مراکز استخراج غیرمجاز استخراج رمز ارز شناسایی شده به ۲۸۰۰ مرکز رسیده است.

متولی زاده در برنامه سلام صبح بخیر شبکه سوم سیما در پاسخ به این پرسش که مالکیت مراکز شناسایی شده چگونه است، گفت: همه مراکز شناسایی شده شخصی و متعلق به افراد بوده اند.

وی در پاسخ به پرسشی مبنی بر دلایل سخت بودن شناسایی این مراکز یا افرادی که به استخراج غیرقانونی رمزارز می‌پردازند اظهار داشت: ابعاد این دستگاه‌ها کوچک است و در عین حال افراد از راه‌های پیچیده‌ای به تامین برق غیرقانونی این دستگاه‌ها مراکز یا دستگاه‌ها استفاده می‌کنند که کار شناسایی را سخت تر می‌کند.

مدیرعامل توانیر در خصوص دلایل اوج گرفتن موضوع رمزارز‌ها در سال جاری گفت: بیشتر این مراکز از برق غیرمجاز استفاده می‌کنند و باعث فشار مضاعفی به شبکه می‌شوند.

وی در پاسخ به این پرسش که چرا امسال این موضوع بسیار مورد توجه قرار گرفته است گفت: نوسان‌های قیمتی رمزارز‌ها یکی از مهمترین دلایل سوق پیدا کردن افرد به سمت رمزارز‌ها است.

متولی زاده با اشاره به این که امسال شاهد رشد ۲۰ درصدی مصرف برق هستیم، یادآور شد: این میزان رشد در تاریخ صنعت برق ایران و شاید جهان بی سابقه باشد.

وی با اشاره به این که در چند روزی که خاموشی داشتیم، ۹۵ درصد از برق کشور تامین شد و تنها ۵ درصد قابل تامین نبود، گفت: ما تمام سعی خود را برای جلوگیری از قطعی برق انجام می‌دهیم ولی بدون همکاری مردم این کار امکان پذیر نخواهد بود.

متولی زاده با اشاره به نقش سازنده رسانه‌ها در آگاه سازی مردم اضافه کرد: اگر همه در تنظیم درجه دمای کولر‌های گازی روی ۲۵ درجه یا استفاده از دور کند کولر‌های آبی با صنعت برق همکاری و حتی یک لامپ اضافی را خاموش کنیم، مشکلی در تامین برق وجود نخواهد داشت.

وی در خصوص اینکه میزان استخراج رمزارز‌ها در ایران نیز اظهارداشت: ما براساس اطلاعات مراکز بین المللی که استخراج رمزارز‌ها در جهان را رصد می‌کنند، صحبت می‌کنیم و بر پایه آمار‌های این مراکز، ۱۰ درصد از کل ماینینگ جهان در ایران انجام و حدود ۲ هزار مگاوات را شامل می‌شود.
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
پارسا منتقد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۰
0
1
سلام
ان شاالله فرمايش جنابتان صحیح می باشد، با علم به اینکه تولید با توانیر نیست و دست نیروگاه است
مگر نه اینکه ما دنبال توسعه هستیم !
وبرای ۲۰۰۰ مگاوات به نیروگاهی شبیه شهید رجایی هستیم .
منابع مورد نیاز : برای پیشنهاد
زمین لم یزرع ماشالله در دل کویر داریم و موجودات زنده مانند انسان در آن کم است پس ۳۰ هکتار زمین کویری
ساخت نیروگاه ۵۰۰۰ مگاواتی توسط شرکت مبنا
ساخت سوله ها توسط درخواست کنندگان تولید رمز ارزها. حدودا ۲۰ درصد نیروی بیکار و حتی سرمایه دارها
استفاده سوخت مازاد مازوت که جا برای نگهداری آن نداریم.
نتیجه : دور زدن تحریم، تولید اشتغال، عدم قطعی برق مردم
ناشناس
|
United States of America
|
۰۹:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۱
0
0
چرا نباشه؟ باید خیلی بیشتر از این باشه. بخاطر اینکه آیا شغل ایجا د کردین؟ آیا تورم را کنترل کردین؟ آیا نقدینگی را کنترل کردین؟ با اختلاس گران بزرگ وابسته چه کردین؟ و هزار یک آیا دیگه؟
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار