کد خبر: ۴۶۳۷۱
تاریخ انتشار : ۰۰:۴۴ - ۲۹ خرداد ۱۴۰۰
در این مقاله ابتدا یک دستگاه ردیاب نور خورشید طراحی و ساخته شده و سپس سعی شده از دو روش کارآمد و کاربردی جهت بهره برداری بهتر از انرژی خورشیدی استفاده شود. در اینجا، از یک روش ابداعی ردیابی پویای دو محوری و همچنین روش کنترلی منطق فازی هوشمند جهت افزایش کارآیی پنل خورشیدی بطور جداگانه استفاده شده است.
سرویس علمی برق نیوز: در این مقاله ابتدا یک دستگاه ردیاب نور خورشید طراحی و ساخته شده و سپس سعی شده از دو روش کارآمد و کاربردی جهت بهرهبرداری بهتر از انرژی خورشیدی استفاده شود. در اینجا، از یک روش ابداعی ردیابی پویای دو محوری و همچنین روش کنترلی منطق فازی هوشمند جهت افزایش کارآیی پنل خورشیدی بطور جداگانه استفاده شده است. در ادامه این دو روش با هم مقایسه شده و کارآیی هر کدام از روش‌ها مورد بررسی قرار گرفته است.
 
مکانیزم ردیابی هر دو روش بگونه‌ای است که باید قادر باشند زاویه عمودی تابش نور خورشید بر روی صفحات خورشیدی را برای حصول بالاترین توان از انرژی خورشیدی روز بدست آورند. نتایج حاصل از این روش‌ها بصورت تجربی بوده و با نتایج حاصل از پنل ثابت مقایسه گردیده است. در انتها نشان داده خواهد شد که کارآیی الکتریکی پنل‌های متحرک با استفاده از این روش‌ها بین ۲۰ تا ۳۰ درصد و بسته به شرایط فصلی بیشتر از کارآیی پنل ثابت است.

این مقاله توسط علی رفیع نیا و جمال مشتاق از دانشکده مهندسی برق دانشگاه کردستان، حمید کریمیان از دانشکده مهندسی برق دانشگاه آزاد اسلامی واحد دامغان، احسان افضلان از نیروگاه رامین اهواز شرکت مدیریت تولید برق اهواز و زهرا گلستان باغ از دانشکده مهندسی برق دانشگاه آزاد اسلامی واحد دزفول منتشر شده است.

برای خرید ودانلود مقاله روی لینک زیر کلیک کنید:
 
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار