کد خبر: ۴۶۴۰۷
تاریخ انتشار : ۰۴:۱۵ - ۱۷ تير ۱۴۰۰
در این مقاله به بررسی ترکیب دو نوع تولید کننده بادی و خورشیدی پرداخته شده است. با استفاده از روش‌های آماری نسبت تولید این تولید کننده‌ها به گونه‌ای بدست آورده می‌شود تا عدم قطعیت مجموع تولیدات حداقل شود.
سرویس علمی برق نیوز: امروزه انرژی‌های تجدیدپذیر به خاطر عدم نیاز به سوخت‌های فسیلی و شرایط زیست محیطی مناسب، مورد توجه قرار گرفته اند. یکی از مشکلات انرژی‌های تجدیدپذیر مانند انرژی بادی و انرژی خورشیدی، عدم قطعیت در توان خروجی این تولید کننده‌ها است. از جمله روش‌های کاهش عدم قطعیت، ترکیب انواع مختلف تولید کننده‌ها است. در این مقاله به بررسی ترکیب دو نوع تولید کننده بادی و خورشیدی پرداخته شده است. با استفاده از روش‌های آماری نسبت تولید این تولید کننده‌ها به گونه‌ای بدست آورده می‌شود تا عدم قطعیت مجموع تولیدات حداقل شود. با بررسی مقادیر پیش بینی شده و مقادیر واقعی توان خروجی برای دو نیروگاه بادی و خورشیدی در مدت دو سال، ظرفیت مناسب یروگاه‌ها برای حداقل کردن عدم قطعیت مجموع توان‌ها محاسبه شده است. در نهایت نتایج بدست آمده از میزان عدم قطعیت تک تک نیروگاه‌ها و عدم قطعیت ترکیب نیروگاه‌ها با یکدیگر مقایسه شده است.
این مقاله توسط جواد نباتی، حسن رستگار و سید حسین حسینیان از دانشکده مهندسی برق دانشگاه صنعتی امیرکبیر منتشر شده است.
 

برای دانلود فایل pdf مقاله روی لینک زیر کلیک کنید.
 
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار