کد خبر: ۴۶۴۴۸
تاریخ انتشار : ۰۹:۵۰ - ۰۱ تير ۱۴۰۰
توانیر به مشکلات فعالان صنعت برق به ویژه فعالان حوزه همچون عدم پرداخت مطالبات، عدم ابلاغ بخشنامه‌های جبرانی نرخ ارز برای منابع داخلی شرکت‌های توزیع نیروی برق، عدم ابلاغ فهارس بهای توزیع بی توجه بوده است. همچنین قرارداد تیپ اشاره و تاکید شده بخش خصوصی اجرا نشده است. در نتیجه اشتغال ایجاد شده در صنعت برق در معرض نابودی قرار دارد.

به گزارش برق نیوز، سندیکای صنعت برق ایران در نامه‌ای به محمدحسن متولی‌زاده، رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل شرکت توانیر به تعلل این شرکت در رفع چالش‌های بخش توزیع اعتراض کرد و خواستار برگزاری جلسه اضطراری درخصوص مطالبات و مشکلات قراردادی سازندگان و پیمانکاران صنعت برق شد. 
 
در ابتدای این نامه آمده است که براساس جلسه مورخ ۱۵ آذر ۱۳۹۹ که با حضور معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی و نمایندگان شرکت مادر تخصصی توانیر درخصوص مشکلات سازندگان، پیمانکاران و تامین‌کنندگان کالا و خدمات صنعت برق در حوزه انتقال و توزیع برگزار شد، مقرر شده بود پرداخت مطالبات معوق‌مانده اعضای سندیکا در اولویت شرکت توانیر قرار گیرد، قرارداد‌ها بر اساس اولویت‌های فنی و منابع مالی از سوی شرکت توانیر دسته‌بندی و غربال‌گری شوند و همچنین چالش‌های بخش توزیع ناشی از عدم ابلاغ بخشنامه‌های جبرانی ارز و فهارس بهای مربوطه پیگیری و مرتفع شود. لیکن متاسفانه تاکنون در راستای توافقات فیمابین اقدام موثری صورت نپذیرفته است.

در ادامه به بی‌توجهی‌های توانیر به مشکلات فعالان صنعت برق به ویژه فعالان حوزه همچون عدم پرداخت مطالبات، عدم ابلاغ بخشنامه‌های جبرانی نرخ ارز برای منابع داخلی شرکت‌های توزیع نیروی برق، عدم ابلاغ فهارس بهای توزیع و همچنین عدم اجرای قرارداد تیپ اشاره و تاکید شده بخش خصوصی و اشتغال ایجاد شده در صنعت برق در معرض نابودی قرار گرفته اند.

در پایان نامه، سندیکا خواستار تشکیل جلسه اضطراری با مدیرعامل و معاونان شرکت توانیر به منظور تعیین‌تکلیف مشکلات سازندگان، پیمانکاران و تامین‌کنندگان کالا و خدمات صنعت برق در حوزه انتقال و توزیع شده است.
 
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۱
0
5
سلام و درود. در چند سال اخیر صنعت برق از دیدگاههای مدیریتی و مالی ورشکسته شده است.
ناشناس
|
United States of America
|
۰۹:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۳
1
1
خوب با طرح جدید توانیر برای واگذاری اپراتورهای پست فوق توزیع به شرکت توزیع بخشی از مشکلات مالی توانیر حل میشه ...‌ما هم از این..... اپراتور ها خلاص میشیم.
این باعث میشه صنعت جان تازه ای بگیره...‌
انشالله......
ناشناس
|
Netherlands
|
۱۷:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۳
10
0
شرکتهای توزیع تخت زعامت جناب رخشانی مهر نسبت به گذشته بسیار رشد کرده و به بلوغ سازمانی رسیده اند .
قطعا ایشان در قامت مدیرعامل توانیر و یا معاون برق میتوانند نقش ارزنده ای در ارتقا جایگاه توزیع در برق د کشور داشته باشد.
بهبود شاخصهای فنی و ایجاد الگوهای رقابتی ،مبارزه با بی عدالتی و جلوگیری از فساد از مهمترین صفات ایشان است و امید داریم دز دولت جدید نقش و جایگاه ویژه ای داشته باشند.
همکار
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۸
0
0
با سلام این مشکلات بوجود امده نشان می دهد که تغییر ساختار در صنعت برق با شکست مواجه شده و بهتر است توانیر سابق احیاء و تولید و انتقال و توزیع در شرکت توانیر و زیر نظر برق های منطقه ای قرار گیرند(استقلا ل شرکت های توزیع و تولید منحل و دوباره به زیر مجموعه برق های منطقه ای برگردند)
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار