کد خبر: ۴۶۴۸۲
تاریخ انتشار : ۱۶:۰۹ - ۰۵ تير ۱۴۰۰
مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت:وزارت نیرو و شرکت توانیر نباید کمبود برق را با اعمال خاموشی جبران کنند، باید نیروگاه‌ها را متناسب با نیاز استان اصفهان تقویت و احداث کنند.

به گزارش برق نیوز، منصور شیشه فروش با اشاره به کشفیات ماینر‌ها در استان اظهار داشت: از اول سال تاکنون ۲۱۰ مرکز تولید رمزارز با همکاری قوه قضائیه، نیروی انتظامی، شرکت‌های توزیع برق و مخابرات کشف شده که در همه آن‌ها حدود ۵ هزار دستگاه ماینر با توان تولید ۱۰ مگاوات برق بوده است و برخورد قانونی با آن‌ها انجام شده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با بیان اینکه جلسات ستاد مدیریت بحران انجام شده است، گفت: با شرکت‌های فولاد مبارکه و ذوب‌آهن و صنایع بزرگ هماهنگی برای مشارکت کاهش بار دریافتی انجام شده و برنامه‌ریزی جابجایی یک روز تعطیل با یک روز کاری برای مشترکان شبکه‌های فوق توزیع و موقعیت اضطراری بار در فیدر‌های سریع‌القطع انجام شده است.

وی با بیان اینکه به همه مشترکان ابلاغ شده ژنراتور‌ها را آماده کنند و جابه‌جایی زمان مصرف را داشته باشند، افزود: همکاری بخش کشاورزی در خصوص کاهش مصارف برق، تعدیل چراغ‌های روشنایی معابر به تعداد ۱۳۷ هزار دستگاه با همکاری شهرداری‌ها، نصب دستگاه‌های اینترنت اشیا بر روی کولر‌های گازی، الزام با تکمیل معرفی مدیران انرژی در ادارات، کاهش مصرف برق ادارات در ساعات اداری به میزان ۵۰ درصد و خارج از ساعات اداری به میزان ۹۰ درصد اجرایی شده است.

قطع برق ۱۰ اداره در اصفهان به دنبال درست مصرف نکردن برق

شیشه‌فروش با بیان اینکه تاکنون برق ۱۰ اداره که مدیریت مصرف بهینه برق را رعایت نکرده‌اند در اصفهان قطع شده است، بیان کرد: بررسی مجدد ساختمان انرژی سبز در دستگاه‌ها، الزام به نصب ژنراتور اضطراری برق، تدوین برنامه قطع برق اداراتی که مدیریت بهینه برق را انجام نمی‌دهند، ساماندهی و اجرای طرح مروج مدیریت انرژی با استفاده از نیرو‌های بسیج و روابط عمومی‌ها، الزام ادارات به تأمین حداقل ۲۰ درصد انرژی مصرفی از طریق انرژی‌های تجدیدپذیر، تشکیل کمیته‌های مدیریت انرژی در همه ادارات، هماهنگی با اتاق اصناف به منظور عدم استفاده از برق در طول روز از دیگر اقدامات انجام شده در راستای مصرف بهینه برق است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با اشاره به مانور عملیاتی کاهش برق دستگاه‌های اجرایی گفت: این مانور با حضور عوامل و هزار ساختمان اداری با هدف رعایت اصول ایمنی در ساختمان‌ها انجام شد همچنین برنامه‌ریزی و ساماندهی همکاری مشترکان سوخت سی ان جی، تقدیر از مشترکان خوش حساب در بخش صنعتی، اداری و خانگی و نصب کنتور‌های هوشمند تمام مشترکان انجام شده است.

وی با بیان اینکه هیأت وزیران مصوبه‌ای برای کاهش میزان برق ادارات به میزان ۵۰ درصد ابلاغ کرده است، عنوان کرد: میزان دمای محیط کاری به میزان حداقل ۲۵ درجه سانتی‌گراد باید تنظیم شود.

الزام وزارت نیرو به بالا بردن ظرفیت تولید نیروگاه در اصفهان

شیشه‌فروش با اشاره به اینکه سالانه به میزان ۲ هزار مگاوات کمبود برق داریم، افزود: وزارت نیرو باید متناسب با برنا‌مه‌های صنعتی و میزان اشتغالزایی که استان اصفهان دارد، ظرفیت‌های تولید نیروگاهی را در استان اصفهان بالا ببرد، با توجه به این نیاز وزارت نیرو باید از هم اکنون پیش‌بینی کند که نیروگاه‌هایی در اصفهان ساخته شود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با اشاره به میزان مصرفی انرژی بادی در اصفهان گفت: یک واحد ۶۶۰ کیلو واتی انرژی بادی در اصفهان در کوه صفه استفاده می‌شود، انرژی خورشیدی ۱۸ مگاوات است و تا پایان سال در مجموع ۲۸ مگاوات از انرژی خورشیدی استفاده می‌شود، اما کم است و وزارت نیرو و شرکت توانیر باید برنامه‌ریزی کنند و تسهیلاتی برای توسعه روش‌های نوین تولید برق با استفاده از انرژی باد و خورشید قائل شوند و کمبود برق را با اعمال خاموشی جبران نکنند، باید نیروگاه‌ها را متناسب با نیاز استان تقویت و احداث کنند.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با بیان اینکه یک ماینر در یک ساعت هزار و ۳۵۰ وات مصرف دارد که در ۲۴ ساعت به ۳۲.۴ کیلو وات و در ماه هزار کیلو وات ساعت برق مصرف می‌کند، اضافه کرد: با در نظر گرفتن ۲۰۰ کیلو وات ساعت الگوی مصرف خانگی یک ماینر در ماه به میزان ۵ خانه برق مصرف می‌کند.

شیشه‌فروش با توصیه به اینکه در زمان خرید و فروش یا اجاره املاک مسکونی و تجاری در اخذ تسویه حساب برق از صحت میزان اندازه‌گیری برق و عدم استفاده از انشعاب موجود برای تولید رمزارز اطمینان حاصل کنید، خاطرنشان کرد: در صورت اطلاع محلی از استخراج رمز ارز برای پایداری شبکه به شماره ۱۵۲۱ اطلاع دهند، پاسخگویی به موارد حقوقی هر مکان با مالک انشعاب است، هر گونه افزایش ناگهانی مصرف برق احتمال وجود ماینر را افزایش می‌دهد.
منبع: فارس
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار