کد خبر: ۴۶۴۸۷
تاریخ انتشار : ۰۰:۵۲ - ۰۶ تير ۱۴۰۰
همایون حائری:
معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی با اشاره به افزایش مصرف برق در روز‌های گرم، گفت: نیروگاه‌ها در حداکثر شرایط تولید قرار دارند.

به‌ گزارش برق نیوز، همایون حایری در نشست بررسی آخرین وضعیت تراز تولید و مصرف برق در روز‌های گرم پیش رو که امروز در مرکز پایش صنعت برق با حضور مدیرعامل توانیر و مدیرعامل شرکت مدیریت شبکه برق ایران، برگزار شد، بر ضرورت هماهنگی بیشتر با مشترکان بزرگ تاکید کرد.

به‌گفته معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی هم‌اکنون نیروگاه‌ها در حداکثر شرایط تولید قرار دارند، اما نیاز مصرف در هفته جاری به‌دلیل گرمای شدید این روز‌ها افزایش بیشتری خواهد یافت.

وی خاطرنشان کرد: تمام هماهنگی‌ها و تلاش‌ها برای عبور از شرایط کنونی و پرهیز از اعمال خاموشی برق است.

حایری در عین حال تاکید کرد: با توجه به شرایط پیش رو، انتشار جداول احتمالی خاموشی باید با دقت بیشتری ادامه یابد.

در این نشست همچنین "محمدحسن متولی زاده" مدیرعامل توانیر نیز بر ضرورت رعایت سقف‌های تعیین شده مصرف در استان‌ها و اجرای مصوبات بالادستی تاکید کرد.

وی با اشاره بر ضرورت پایداری برق کل کشور به‌ویژه بیمارستان‌ها و مراکز درمانی در این شرایط کرونایی و همچنین برگزاری کنکور سراسری با هماهنگی سازمان سنجش در جهت تامین برق مراکز در انتهای هفته جاری، برگزاری هر چه بهتر این آزمون را مورد تاکید قرار داد.

متولی‌زاده در عین حال با تاکید بر مدیریت منابع آبی پشت سد‌ها برای تداوم تامین آب و برق تا پایان تابستان، گفت: منابع آبی ذخیره شده در پشت سد‌ها برای مصارف شرب و آبیاری کشاورزی نیز باید مورد استفاده قرار گیرد.

مدیرعامل توانیر با اشاره به ضرورت هماهنگی‌های بیشتر با صنایع بزرگ در استان‌ها خاطرنشان کرد: در کنار همه این فعالیت‌ها، همه در منازل نیز باید با کاهش مصرف برق از طریق سه راهکار ساده تنظیم کولر‌های گازی روی ۲۵ درجه، استفاده از دور کند کولر‌های آبی و عدم استفاده از وسایل پرمصرف برقی در ساعات بعد از ظهر (۱۲ تا ۱۸)، در حفظ پایداری شبکه برق و جلوگیری از خاموشی کمک کنیم.
 
نیروگاه‌ها در حداکثر شرایط تولید قرار دارند
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۶
0
0
سلام بااین شرایط بحرانی درکشوروفشاروتحریمها ازطرفدیگر درنیروگاه تبریز تصمیماتی برعلیه کارگران انجام میشه وسعی دارند که سفره کارگران را ازطریق کم کردن اضافه کاری وکشیک و....انجام بدهنداین کار ضررهای جدی به کارگران واردمیکنه که میتواندبرتولیدبرق اثرکندآقایان مسئول چاره ای بیندیشید.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۹
0
0
هنوز برخی نیروگاهها که تعمیرات اساسی انهااز سال گذشته شروع شده وارد نشدند ضمن اینکه برخی نیز ظرفیت گذشته خود را از دست داده اند لطفا بررسی دقیق بفرمایید مطمنا در پرتو شناخت راهکار رفع مشکل حاصل میشود
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار