کد خبر: ۴۶۴۹۲
تاریخ انتشار : ۰۸:۲۶ - ۰۶ تير ۱۴۰۰
مديرعامل شركت برق منطقه اي يزد در نخستين كارگروه تخصصي آموزش، پژوهش، فناوري و نوآوري استان كه به صورت ويديوكنفرانسي برگزار شد، در خصوص طرح ملي ايجاد مركز خلاقيت و كار تيمي در اين شركت توضيحاتي ارائه كرد.
به گزارش برق نیوز، ابوالفضل اسدی در این نشست در خصوص ارائه پیشنهاد ایجاد مرکز خلاقیت و کار تیمی در استان خاطرنشان کرد: بر اساس مطالعات انجام شده، مهارت‌های خلاقیت، حل مسئله و کار تیمی در صدر فهرست مهم‌ترین مهارت‌های کسب و کار قرار داشته و بررسی شناسنامه مشاغل کارکنان صنعت برق استان بیانگر این است که ۳۲ درصد شغل‌ها به خلاقیت و حل مسئله و ۶۸ درصد مشاغل نیز به هماهنگی و کار تیمی نیاز دارند.

وی تصریح کرد: مطالعات طراحی مرکز خلاقیت و کار تیمی شرکت برق منطقه‌ای یزد، توسط معاونت منابع انسانی این شرکت طی مراحل متعددی از جمله بررسی و تعیین ضرورت ایجاد مرکز خلاقیت با رویکرد کار تیمی، طراحی مدل و سنجش وضعیت خلاقیت سازمانی بر بستر کار تیمی در صنعت برق، بررسی توجه صنعت برق به خلاقیت سازمانی، بررسی تئوری‌ها و مدل‌ها از طریق تحلیل متاسنتز، مطالعه فعالیت سازمان‌های موفق دنیا در زمینه نوآوری و خلاقیت، تحلیل داده بنیاد برای طراحی مدل و طراحی الگوی اداره مرکز خلاقیت و کار تیمی انجام شده است.

اسدی خلاقیت را نیروی محرکه بهره وری سازمانی دانست و یادآور شد: تدوین و به کار گیری رویکرد‌های محرک خلاقیت، صنعت برق و کارکنان آن را به سمت رشد بهره وری سوق خواهد داد و نظام‌مند نبودن رویکرد‌های خلاقانه بر بستر کار تیمی می‌تواند باعث ایجاد چالش در این صنعت شود.

وی به کارگیری ابزار و روش‌هایی از جمله برگزاری کارگاه ها، برگزاری دوره‌های آموزشی، آزمایشگاه‌های نوآوری و اتاق‌های بازی و خلاقیت را سبک برخورد شرکت‌های بزرگ دنیا دانست که طی این روش‌ها سعی می‌شود ایده‌ها و نوآوری‌های کارمندان این شرکت‌ها بروز داده شود.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای یزد همچنین شناسایی و ارزیابی ابعاد ساختاری و محتوایی موثر بر ساختار مرکز خلاقیت و کار تیمی، تعیین ماموریت و اهداف، تعیین فرایند‌های محوری، تعیین فعالیت‌ها و وظایف و الگوی پیشنهادی اداره این مرکز را از اقداماتی عنوان کرد که در طراحی آن اجرا شده است.

گفتنی است در این نشست، ارتقای خلاقیت کارکنان سازمان‌های استان با الگوگیری از رویکرد اجرا شده در شرکت برق منطقه‌ای یزد در دستور کار کارگروه تخصصی آموزش، پژوهش، فناوری و نوآوری استان قرار گرفت.
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار