کد خبر: ۴۶۵۳۲
تاریخ انتشار : ۰۹:۲۸ - ۰۸ تير ۱۴۰۰
درگیری‌های شدید در کابل بین طالبان و نیروهای امنیتی افغانستان باعث شده تا کابل، پایتخت این کشور برای پنجمین روز متوالی برق نداشته باشد.
تشدید حملات طالبان و بی برقی ۵ روزه‌ی کابل
به گزارش برق نیوز، به نوشته روزنامه ینی شفق، محمد هاشم، سخنگوی تاسیسات برق افغانستان (DABS) اعلام کرد، انتقال برق دو تاسیسات برقی در نتیجه درگیری‌های صورت گرفته بین نیرو‌های طالبان و امنیتی افغانستان منهدم شد البته بعدا این تاسیسات تعمیر شدند، اما هنوز کابل برق ندارد.

اوایل ماه جاری میلادی، تمامی کابل و بسیاری از نواحی اطراف آن تا چندین ساعت برق نداشتند، چون نیرو‌های شبه نظامی تاسیسات انتقال برق از تاجیکستان را هدف قرار می‌دادند.

وی ادامه داد، تاسیسات برق افغانستان DABS دست کم ۳۴ هزار دلار در ساعت ضرر می‌کند و علتش هم آسیب رسیدن به تاسیسات انتقال برق در مناطق شمالی کابل است.

در ماه جاری میلادی، قریب به نیمی از تاسیسات انتقال و دکل‌های برق در بخش‌های شمالی پایتخت افغانستان نابود شده و هنوز هم کسی مسئولیت حملات را برعهده نگرفته و طالبان دست داشتن در آن را رد می‌کند.

در همین حال، وزارت دفاع افغانستان روز شنبه اعلام کرد که طالبان از شش منطقه دیگر که تا پیش از این کنترل آن‌ها را در دست داشتند، بیرون رانده شده است.

از زمان اعلام دولت آمریکا برای خروج نیروهایش از افغانستان تا پیش از سپتامبر سال جاری میلادی، حملات طالبان در سراسر این کشور افزایش یافته است.
منبع: ایسنا
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار