کد خبر: ۴۶۶۰۵
تاریخ انتشار : ۱۳:۱۸ - ۱۳ تير ۱۴۰۰
عضو مجلس خبرگان؛
نماینده خوزستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: از دوسال پیش بروز این فاجعه زیست محیطی را پیش بینی کرده بودیم و مدام به وزارت نیرو بروز این اتفاق را گوش زده کرده بودیم.
به گزارش برق نیوز، عبدالکریم فرحانی اظهار داشت: پس از سیل سال ۹۸، بروز خشک سالی و تنش آبی در استان توسط کارشناسان پیش بینی شده بود که در این خصوص جلسات متعددی از دو سال گذشته تاکنون جهت مدیریت آب برای گذر از تنش آبی فعلی برگزار شد.

وی افزود: در تمام طول این دوسال هشدار‌های و تذکرات متعددی به وزارت نیرو داده شد تا به صورت تخصصی مانع بروز خشک سالی و تنش آبی در خوزستان شود، ولی گویا به همه آن تذکرات توجهی نشده بود که اکنون شاهد بروز یک فاجعه زیست محیطی در استان خوزستان شده‌ایم.

نماینده مردم خوزستان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اکنون در شرایطی هستیم که حق آبه تالاب هورالعظیم تبدیل به یک مسئله حیاتی شده که اگر مدیریتی برآن صورت نگیرد شاهد بروز یک بحران جدید در استان خوزستان خواهیم شد.

فرحانی بیان داشت: با توجه به هشدار‌ها در طی دوسال گذشته به وزرات نیرو، اکنون مسئولیت اصلی این اتفاق مستقیم برعهده این سازمان است و هیچ عذری دیگر، قابل پذیرش نیست چرا که فرصت چاره جویی و مدیریت صحیح آب را وزارت نیرو داشت.

وی در ادامه افزود: اکنون اصلی‌ترین مطالبه مردم خوزستان از وزارت نیرو این است که هر چه سریع‌تر حق‌آبه هور العظیم تامین شود تا از بروز یک فاجعه و نابودی زیست بوم منطقه و دام مردم روستایی جلوگیری شود.
منبع: تسنیم
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۴:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۷
0
0
خب اخه چرابه اینجامیکشه خب چراازقبل فکرنمیکنیدچرانوش دارپس ازمرگ سهراب همیشه
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار