کد خبر: ۴۶۶۴۵
تاریخ انتشار : ۱۴:۰۶ - ۱۵ تير ۱۴۰۰
سخنگوی صنعت برق گفت: صنایع فولاد و سیمان می‌توانند در بازه زمانی کنونی به مدت ۲ تا ۳ هفته تولید خود را متوقف کرده و به تعمیرات بپردازند، از سوی دیگر با گذر از زمان اوج بار از تسهیلات صنعت برق بهره‌مند شوند.

به گزارش برق نیوز، مصطفی رجبی مشهدی ضمن اشاره به این مسئله که فاصله تولید برق تا میزان مصرف بسیار زیاد شده است، گفت: از پیش از ورود به دوره اوج بار برنامه ریزی شده بود تا صنایع به صورت داوطلبانه مصرف خود در بازه زمانی اوج مصرف را کاهش دهند.

سخنگوی صنعت برق در بیان این مسئله که بخش از صنایع به صورت داوطلبانه به کاهش مصرف در سقف مورد نیاز اقدام نکردند، تاکید کرد: در همین راستا طرحی تpت عنوان تسهیلات و تعمیرات ارائه شده تا حداکثر برق ارسال شده به صنایع به ۱۰ درصد دیماند مصرفی کاهش پیدا کند.

وی افزود: صنایع فولاد و سیمان می‌توانند در بازه زمانی کنونی به مدت ۲ تا ۳ هفته تولید خود را متوقف کرده و به تعمیرات بپردازند، از سوی دیگر با گذر از زمان اوج بار از تسهیلات صنعت برق بهره‌مند شودند.

رجبی مشهدی در پایان با اشاره به اینکه این طرح برای همه صنایع بزرگ و متوسط و کوچک فولاد و سیمان اجرایی می‌شود، گفت: دامنه طرح مرتبط با همه صنایع فولاد و سیمان است و هر ۲ بخش دولتی و خصوصی باید مصرف برق خود را در قالب این طرح از روز ۳ شنبه کاهش دهند.
 
صدور دستور توقف فعالیت شرکت‌های فولادی و سیمانی به دلیل کمبود برق
 
منبع: فارس
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار