کد خبر: ۴۶۶۴۹
تاریخ انتشار : ۱۷:۵۶ - ۱۵ تير ۱۴۰۰
اجرای عملیات آماده‌سازی و بهره‌برداری از معدن زغال نیروگاه طبس جهت استخراج سالانه دو میلیون تن زغال برای تامین سوخت این نیروگاه آغاز شد.
به گزارش برق نیوز، علیرضا نصراللهی، مجری طرح نیروگاه‌های سیکل‌ترکیبی شرکت برق حرارتی در این مراسم، گفت: با شروع بهره‌برداری از معدن مزینوی نیروگاه طبس به عنوان بزرگترین معدن زغال‌سنگ کشور، طی دو سال حدود ۵۰۰ نفر به طور مستقیم به کار مشغول خواهند شد و با اتمام ساخت واحد‌های نیروگاه، در عرض پنج سال یک‌هزار و ۵۰۰ نفر به طور مستقیم و پنج هزار نفر به طور غیر مستقیم مشغول به کار خواهند شد که تاثیر عمده‌ای در کاهش بیکاری در استان خراسان‌جنوبی و شرق کشور خواهد داشت.

وی تاکید کرد: در این معدن برای نخستین بار در کشور زغال‌سنگ حرارتی برای مصارف نیروگاهی استخراج خواهد شد که برای استحصال آن، طی دو سال نخست حدود ۶۰۰ میلیارد تومان و در مدت چهار سال یک‌هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری خواهد شد.

مجری طرح نیروگاه‌های سیکل‌ترکیبی شرکت برق حرارتی اضافه کرد: نیروگاه طبس به عنوان نخستین مجموعه نیروگاهی زغال‌سوز کشور با دو واحد ۳۲۵ مگاواتی در حال ساخت است و براساس برنامه‌ریزی صورت گرفته این نیروگاه سال ۱۴۰۳ وارد مدار خواهد شد که با احداث این پروژه سالانه ۱.۲ میلیارد مترمکعب نیز در مصرف گاز طبیعی صرفه‌جویی می‌شود.

نصراللهی تاکید کرد: تنوع در سبد سوخت مصرفی نیروگاه‌ها، تامین بخشی از تقاضای شبکه سراسری برق کشور، صرفه‌جویی در مصرف آب، انتقال دانش فنی ساخت بویلر‌های زغال‌سوز به کشور، محرومیت‌زدایی از منطقه و ایجاد اشتغال قابل توجه در شرق کشور، جلوگیری از خام‌فروشی زغال سنگ، ایجاد ارزش افزوده برای باطله زغال تولیدی در نیروگاه با تولید فروسیلیس آلومینیوم و استفاده از قابلیت‌های پیمانکاران و سازندگان تجهیزات و مشاوران داخلی از جمله اهداف اجرای این پروژه است.
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
بی نام
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۵
0
0
دنیا رو به انرژی تجدیدپذیر میره بعدش کشور ما داره نیروگاه زغال سنگ افتتاح میکنه واقعه خسته نباشید عقب گرد تاریخی دارید
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار