کد خبر: ۴۶۶۶۵
تاریخ انتشار : ۲۰:۲۱ - ۱۵ تير ۱۴۰۰
معاون اول رئیس جمهور در حاشیه بازدید از بازدید از مرکز ملی راهبردی شبکه برق کشور (دیسپاچینگ) گفت: حداکثر تا اوایل مردادماه بحران خاموشی برق خواهیم داشت. در نشست فردای هیأت دولت وزیر نیرو فرمانده مقابله با خامموشی‌ها و اختیارات ویژه طبق اصول 127 و 138 قانون اساسی به او خواهیم داد. در این بازدید وزرای نیرو، صمت، کشور و معاون وزیر اطلاعات، اسحاق جهانگیری را همراهی کردند.
سرویس صنعت برق نیوز: اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور امروز (سه‌شنبه) ۱۵ تیر در حاشیه بازدید از بازدید از مرکز ملی راهبردی شبکه برق کشور (دیسپاچینگ) اظهار داشت: ما حداکثر تا اوایل مردادماه بحران خاموشی خواهیم داشت.

وی افزود: وزیر نیرو طبق اصل ۱۲۷ و ۱۳۸ قانون اساسی در نشست فردای هیأت دولت اختیاراتی را برعهده خواهد گرفت و قرار است او در نقش فرماندهی این حادثه «بحران خاموشی برق» مدیریت لازم را داشته باشد.

معاون اول رئیس جمهور تصریح کرد: محدودیت‌هایی قرار است برای واحد‌های صنعتی در نظر گرفته شود چرا که ما دچار کمبود برق هستیم و این محدودیت‌ها در ۲ تا ۳ هفته آینده برای آن‌ها اعمال خواهد شد این در حالی است که این واحدی صنعتی و تولیدی تعطیلات تابستانی داشته و از این ایام برای بازسازی و تعمیرات استفاده می‌کنند لذا از آن‌ها خواسته‌ایم که این کار را در ایام پیش‌رو انجام بدهند و برای آن شرایط و حمایت‌هایی در نظر گرفته‌ایم تا از برق کمتری استفاده کنند.

جهانگیری گفت: وزارت نیرو اجازه دارد به واحد‌های صنعتی اعلام کند که آن‌ها می‌توانند از ۱۰ درصد برق‌شان استفاده کنند و این اقدامات وزارت نیرو برای حفاظت از شبکه برق و توزیع برق کشور است.

وی گفت: وزارت صمت با وزارت نیرو توافقاتی را درباره تعطیلی و یا استفاده از فرصت تعطیلات تابستانی و بازسازی و تعمیر واحد‌های تولیدی و صنعتی داشته است و در این مسیر همراهی‌های لازم را برای مواجهه با خاموشی‌های برق در نظر خواهند گرفت.
انتشار یافته: ۱۰
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۵
0
2
بازنگری در طرح طبقه‌بندی مشاغل در دستور کار وزارت نیرو قرار گرفته و با مشارکت وزارت نیرو و شرکت‌های مادر تخصصی (تولید برق حرارتی، توانیر، آبفا) طی جلسات کارشناسی مستمر و متعدد مورد بازنگری و اصلاح قرار گرفت. طرح جدید با قوانین و ضوابط ابلاغی جدید تطبیق یافته و ضمن توجه به عوامل انگیزشی و تقویت کارکنان بخش تکنسینی، عوامل تعیین‌کننده حقوق و مزایا (شغل و شاغل) در آن، متناسب و متوازن شده است. این طرح با مشارکت شرکت‌های زیرمجموعه، برای چند شرکت در بخش‌های مختلف تولید، توزیع و آبفا به صورت آزمایشی اجرا شده و نظرات تخصصی شرکت‌ها در آن اعمال شده است. با اجرای طرح جدید در برخی از اقلام حقوقی تغییراتی ایجاد و به بیانی جابجا می‌شود اما مجموع حقوق و مزایای هیچکدام از کارکنان کاهش پیدا نخواهد کرد

برق نیوز جان لطفا بخشنامه حقوق و دستمزذ شرکت های وابسته غیر دولتی (توزیع؛برق حرارتی و آبفا) رو چرا وزارت خونه رو سایت نمیزاره.شرکت های دولتی رو گذاشته. سال های قبل برج 2 میداشتن.میگن طرح طبقه بندی مشاغل رو تغییر دادن فک کنم همه متضرر بشیم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۵
1
1
آقای جهانگیری امثال ... را که با رانت مدیر شده اند را بر دار تا صنعت برق نفس بکشد
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America
یکی اش همین مدیر عامل شبکه که تا کمر در حال تعظیمه
توانیری
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۲۳:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۵
0
6
واقعا باید به حال صنعت برق کشور گریست.
کارمند مالی
|
Singapore
|
۲۳:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۵
4
2
بیچاره کارگران و کارشناسان توانیر
بیچاره مردم . بیچاره همه
... با دست اندازی به منابع پولی و اعتبارات اخذ شده (اوراق بدهی و اسناد خزانه) در بانک پارسیان شعبه ملاصدرای تهران چه ها که نکرد. وام های بدون سود و امتیازهای خاص و خصوصی برای ... و دیگران ،از هزار میلیارد تومانی که در این بانک نزد آن شعبه سپرده شده بود ، بر چه پایه واساسی تقسیم وتوزیع شد. آقایان کارگران صنعت حقوق ندارند و شما بی تفاوت هستین. !!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۶
1
1
سلام
آمدي جانم....
ولي حالاچرا...
عبدالرضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۷
0
1
با سلام و چند تا ستاد داريم ؟
تا دير نشده ستاد مديريت گاز را از هم اكنون فعال كنيم .
ناشناس
|
United States of America
|
۱۷:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۸
0
1
عکس چقدر گویاست

با تشکر از برق نیوز بابت کار بسیار حرفه ای تان
ناشناس
|
United States of America
|
۱۷:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۸
1
1
اینی که تا کمر خم شده رو میبینین
اگه در دولت بعد هم با همین کارها ارتقا نگرفت تف بندازین تو صورت من
تا حالش که تو دولت های گوناگون این طور بوده
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۰
0
0
واقعا این ستادهها به چه مفهوم است وانهم درشرایطی که خود متولیان امور در جایگاه خود وظیفه برنامهریزی و پیگیری را داشته اند والان همان بزرگوران د ر کسوت مسئول وعوامل ستاد بازهم بکار گیری میشوند وعادتی مغایر ضوابط ومسئولیت های میباشد
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار