کد خبر: ۴۶۷۱۰
تاریخ انتشار : ۱۱:۱۰ - ۱۹ تير ۱۴۰۰
مدیرعامل سد کرخه گفت: سد کرخه شرایط بسیار سختی دارد و ما را بر سر دوراهی جان انسان‌ها و یا احیا محیط زیست قرار داده است. همچنین آب موجود در سد را جهت تولید برق ناکافی می‌دانیم و ممکن است با ادامه این روند رهاسازی آب پشت سد و عدم اولویت بندی صحیح ممکن است شاهد خروج نیروگاه از مدار برق باشیم.

به گزارش برق نیوز، محمدرضا یزدانی پور در جمع خبرنگارانی که برای بازدید از آخرین وضعیت سد کرخه به موقعیت سد سفر کرده بودند اظهار داشت: سد کرخه یکی از استراتژیک ترین و مهم ترین سازهای آبی برقی کشور است که در شرایط مختلف نقش آن بر همه مشخص است.

وی افزود: نقش استراتژیک سد کرخه چه در زمینه تولید برق و چه در زمینه مدیریت آب و تامین آب آشامیدنی مردم و همچنین آب کشاورزی و محیط زیست به گونه‌ای است که در شرایط سختی همچون تنش آبی فعلی اولویت‌ها را مدنظر قرار داریم.

مدیرعامل سد و نیروگاه کرخه تصریح کرد: در شرایط فعلی بر سر دوراهی جان انسان‌ها و یا احیا محیط زیست قرار داریم و اگر احساسی تصمیم بگیریم ممکن است با جان مردم بازی کرده باشیم که نباید تحت تاثیر فضا مجازی قرار بگیریم و نباید جان مردم و خطر‌های بی برقی را دست کم بگیریم.

یزدانی در خصوص مطالبه مردم خوزستان در تامین حق آبه هورالعظیم تصریح کرد: ما در شرایط خشکسالی و تنش آبی شدیدی قرار داریم که اگر تامین آب هورالعظیم را در اولویت برنامه‌های خود قرار بدهیم با کاهش شدید ذخیره پشت سد رو به رو خواهیم شد که حتی قدرت تولید برق را از دست خواهیم داد که نتیجه آن قطعی برق طولانی مدت و به خطر افتادن جان مردم در گرما خوزستان و بیماران بستری در بیمارستان‌ها همراه خواهیم شد.

وی در ادامه گفت: مردم در وسط چهارضلعی تنش آبی وخشک سالی، کاهش تولید برق، بیماری کرونا و بیماران بستری در بیمارستان قرار دارند که حفظ جان افراد در این شرایط برای ما اولویت اول قرار می‌گیرد.

در این نشست که با درگیری لفظی فعالان محیط زیست با مدیر عامل سد کرخه همراه شد، یزدانی پور میزان ظرفیت پر فعلی سد کرخه را زیر ۴۴ درصد اعلام کرد و بیان داشت: حجم ورودی آب سد کرخه به شدت کاهش یافته است و در حال حاضر ۱۶ درصد مشابه پارسال ما ورودی آب به این سد را داریم که با حجم خروجی آن که ۳.۵ برابر حجم ورودی است، آب موجود در سد را جهت تولید برق ناکافی می‌دانیم و ممکن است با ادامه این روند و عدم اولویت بندی صحیح ممکن است شاهد خروج نیروگاه از مدار برق باشیم.
منبع: تسنیم
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۰
0
0
متاسفانه شرایط اقلیم کشور بگونه ایشده که هرگونهتصمیم گیری را دستخوش مسکل میکند .هم تامین اب وبرق وهم حفظ محیط زیست مقوله های بسیا ر مهم کشور هستند لذا تدوین برنامه جامع بمتنی بر استر تژی تامین اب بدون باران وروشهای علمی ان ضرورتی اجتناب ناپذیر وبخصوص در شرایطی است که بعضا بدون اطلاع یکدیگر را بدان محکوم وتصاویر ی ناشایست نیز عملا در فضای مجازی منتشر ومهم تر اینکه برخی مطلعین در سطح نماینده و...هم عموما بخاطر نه واقعیات بلکه جلب نگاه عمومی به قضاوتهای ناعادلانه میپردازند امری که فرهنگ عمومی جامعه را متاسفانه دستخوش تغییرات گسترده وفضای پرخاشگری کرده است وتا این فرهنگ اصلاح نشود فضای مدیریتی وتصمیم گیری بهیچ وجه اصلاح نخواهد شد قطعا تامین هریک ازم وارد اولویت وهیچ کس خواهان تامین وتقویت ضرورتی (تامین اب وبرق با اولویت مصارف شهروندان )وحفظ محیط زیست د کنار ان نیست اینکه کدام اولیت ودر صورت تامین یکی موجبات اعتراض دیگری نباشد جز مواردیست که نیازمند همراهی وهمفکری وبرنامه ریزی منسجم ویکپارچه میباشد تا موجبات گسست نیز نباشد
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار