کد خبر: ۴۶۷۶۱
تاریخ انتشار : ۱۰:۱۴ - ۲۲ تير ۱۴۰۰
توانیر ابلاغ کرد؛
محمد حسن متولی‌زاده رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت توانیر قرارداد خرید کالاهای تخصصی برق را به مدیران عامل شرکت‌های تابعه، ابلاغ کرد.

به گزارش برق نیوز، در ابتدای ابلاغیه‌ای که از سوی مدیرعامل شرکت توانیر صادر شده، آمده است: «متن این قرارداد با توجه به برنامه‌ریزی انجام شده جهت بازنگری قرارداد خرید اقلام پروژه‌ای مورخ ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۶ و در پی اخذ نظرات شرکت‌های برق منطقه‌ای، مدیریت شبکه برق ایران، شرکت‌های مشاور و سندیکای صنعت برق ایران و پس از بررسی‌های کارشناسی مربوطه در شرکت توانیر، تهیه شده است.»

در بخش دیگری از این ابلاغیه هم عنوان شده: با هدف ضرورت یکپارچه‌سازی و ایجاد وحدت رویه، با توجه به ضوابط ماده ۲۳ قانون بهبود مستمر محیط کسب و کار و مطابق ماده ۳۰ آیین نامه معاملات شرکت برق منطقه‌ای و مدیریت شبکه برق ایران، مقتضی است قرارداد پیوست پس از تصویب هیات مدیره آن شرکت در کلیه معاملات خرید تجهیزات تخصصی (سرمایه‌ای) مورد استفاده قرار گیرد. لازم به ذکر است با عنایت به پیوستگی مواد مذکور از تغییر مفاد مربوطه خودداری شده و پس از تصویب، گزارش پیاده‌سازی قرارداد پیوست به همراه اتهامات احتمالی به دفتر بررسی‌های فنی بازرگانی قرارداد‌ها و پشتیبانی این شرکت ارسال شود.

شایان ذکر است چند روز بعد از این ابلاغیه، مدیرکل دفتر بررسی‌های فنی بازرگانی، قرارداد‌ها و پشتیبانی توانیر دستورالعمل نحوه تکمیل و تنظیم موافقت‌نامه و پیوست‌های قرارداد خرید کالا‌های تخصصی برق را به هم به شرکت‌های تابعه ابلاغ کرد.

گفتنی است موضع مشخص قرارداد تیپ تنظیم شده در خصوص تعیین حق بیمه تامین اجتماعی، ایجاد امکان خاتمه قرارداد به درخواست فروشنده برای اولین بار و همچنین ضوابط مشخص قرارداد تیپ برای پرداخت تعدیل مهمترین نقاط قوت این قرارداد محسوب می‎شود.

لازم به ذکر است ابلاغیه مذکور به معاونت هماهنگی توزیع شرکت توانیر هم ارسال شده، اما با توجه به عدم اشاره به نام شرکت‌های توزیع و نیز رویکرد معاونت هماهنگی توزیع و شرکت‌های توزیع نیروی برق نسبت به قرارداد تیپ، عدم تمکین کارفرمایان این حوزه قرارداد مذکور قابل پیش بینی است. به ویژه آنکه قرارداد مذکور صرفاً مخصوص خرید لوازم است و در صورت اجرا شدن توسط شرکت‌های توزیع فقط فروشندگان و تولیدکنندگان می‌توانند از قرارداد فوق استفاده کنند و مشمول پیمانکاران و شرکت‌هایی که به صورت EPC و یا PC کار می‌کنند، نخواهد شد. به همین دلیل سندیکا پیگیری این موضوع را در دستور کار خود قرار داده است.
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۵
0
0
در زمینه خرید کالاهای تخصصی صنعت برق حتمن باید از تخصص جناب فرهاد شبیهی استفاده شود .ایشان کارشناس خبره در تجهیزات و مواد هستند..
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار