کد خبر: ۴۶۸۰۸
تاریخ انتشار : ۱۱:۴۲ - ۲۶ تير ۱۴۰۰
اردکانیان؛
وزیر نیرو با بیان اینکه ناترازی تولید و مصرف برق در تابستان ۱۴۰۰ به ۱۲ هزار مگاوات رسید، از رئیس مجلس درخواست کرد تا مجلس در همکاری با دولت در جهت رفع ناترازی‌های تولید و مصرف انرژی و موضوع تعرفه‌ها اقدام جدی و عملی را انجام دهد.

خواهش اردکانیان از مجلس برای همکاری در کاهش ناترازی تولید و مصرف برق/ امسال  فشار زیادی به شبکه برق وارد شد

به گزارش برق نیوز، رضا اردکانیان در حاشیه بازدید رئیس مجلس شورای اسلامی از مرکز راهبری شبکه برق کشور با اشاره به بودجه صنعت آب و برق در سال ۱۴۰۰ گفت: بیش از اینکه منابع مالی در اختیار این صنعت قرار بگیرد، راهکار‌ها و گره‌گشایی‌های مناسبی صورت گرفته که امیدوار هستیم دولت سیزدهم با عملکرد خود طی امسال موجب تثبیت مواد و احکام سند بودجه در سال‌های آتی شود.

وی با بیان اینکه ناترازی تولید و مصرف برق در تابستان ۱۴۰۰ به ۱۲ هزار مگاوات رسید، اظهار کرد: افزایش بی‌سابقه مصرف برق به دلیل رشد مصرف صنایع بزرگ به میزان ۱۵۰۰ مگاوات، استخراج رمز ارز با مصرف بیش از ۲ هزار مگاوات، افزایش بی‌سابقه دما، خشکسالی بی‌سابقه که باعث کاهش بارندگی‌ها و خروج بیش از نیمی از نیروگاه‌های برق آبی از مدار تولید، از جمله عوامل ناترازی تولید و مصرف برق است.

وزیر نیرو با اشاره به برنامه ریزی‌های متعدد برای گذر از پیک برق تابستان خاطرنشان کرد: امسال ۴۵ برنامه عملیاتی برای گذر از پیک داشتیم که به اجرا در آمد، اما به‌دلیل افزایش ناترازی تولید و مصرف برق، فشار زیادی به شبکه وارد شد.

وی با قدردانی از همکاری بخش صنعت و کشاورزی یادآور شد: میزان همکاری صنایع و کشاورزان با طرح‌های مدیریت بار از ۶۵ درصد در سال گذشته به ۷۷.۸ درصد در سال جاری رسید که باعث مدیریت بار به میزان ۶۵۰۰ مگاوات شد.

فرمانده مدیریت تامین برق کشور با اشاره به کشف مراکز غیرمجاز استخراج رمز ارز نیز خاطرنشان کرد: تا کنون ۴۰۵۷ مرکز غیرمجاز استخراج رمز ارز کشف و جمع‌آوری شده که برای تولید این میزان مصرف برق و رساندن آن به محل مصرف، باید نیروگاهی به بزرگی ۸۰۰ مگاوات احداث می‌شد.

وزیر نیرو در این بازدید از رئیس مجلس درخواست کرد تا مجلس در همکاری با دولت در جهت رفع ناترازی‌های تولید و مصرف انرژی و موضوع تعرفه‌ها اقدام جدی و عملی را انجام دهد.

گفتنی است، "محمدباقر قالیباف" رئیس مجلس شورای اسلامی در پی دعوت وزیر نیرو، از مرکز راهبری شبکه برق کشور و مرکز پایش صنعت برق بازدید کرد. "رضا اردکانیان" در این بازدید گزارشی از مدیریت برق کشور و ساز و کار‌های برنامه‌ریزی شده برای تامین برق در تابستان امسال ارائه کرد.
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
حسن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۸
0
1
این وزیر و خواهش تو جواب سلام مدیرای خودتم نمی دادی، ، خداوند خوب جوابتا داد
رضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۹
0
0
با سلام اقاي اردكانيان جنابعالي بجاي خواهش از مجلس مانند بقيه وزيران براي تبديل وضعيت ايثارگران كمك بفرماييد نه سنگ اندازي كنيد اين ماده تبصرها كجا اوردي كه هيچكس تبديل وضعيت نشه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۲
0
0
تو این چند سال کجا بودی شبکه رو رها کردی تولید هم در امان خدا بوده
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار