کد خبر: ۴۶۸۹۶
تاریخ انتشار : ۱۰:۰۶ - ۰۳ مرداد ۱۴۰۰
در یک نشست بصورت ویدئو کنفرانس نتایج پروزه استقرار و محاسبه سیستم فراسوی بهایابی بر مبنای فعالیت (BABC) برای سال ۱۳۹۷ و بودجه ریزی بر مبنای عملکرد (PBB) برای سال ۱۳۹۹ در شرکت برق منطقه‌ای آذربایجان ارائه شد.
به گزارش برق نیوز، در این نشست که به درخواست و با حضور عباس زاده مدیر کل دفتر بودجه و توسعه سرمایه گذاری شرکت توانیر برگزار شد، مدیران دفاتر بودجه شرکت‌های برق منطقه‌ای ۱۶ گانه از سراسر کشور بصورت ویدئو کنفرانس حضور داشتند.

در این نشست زینالی از یک شرکت خصوصی به ارائه مفصل نتایج استقرار و محاسبه سیستم فراسوی هزینه یابی بر مبنای فعالیت و نظام بودجه ریزی مبتنی بر عملکرد پرداخت.

به گفته علیایی مدیر دفتر بودجه شرکت برق منطقه‌ای آذربایجان، این نشست در راستای اجرای بند الف و ج تبصره ۲۰ قانون بودجه سال ۱۳۹۹ برگزار شد.

وی اظهار داشت: برای اجرای این پروژه سامانه تحت وب بهای تمام شده و بودجه ریزی بر مبنای عملکرد با رویکرد معماری سازمانی برق‌های منطقه‌ای پیاده سازی شده و ضمناً براساس بخشنامه دستورالعمل اصلاح فرآیندها، فرآیند‌های شرکت به تعداد ۲۵۷ مورد با استاندارد BPMN۲ مستندسازی، اصلاح و در نهایت به ۱۳۴ فرآیند رسیده است.

مدیر دفتر بودجه شرکت برق منطقه‌ای آذربایجان افزود: همچنین بهای تمام شده خدمات شرکت (انتقال، تامین، خرید، پروژه ها)، بهای تمام شده انتقال به تفکیک پست‌ها و خطوط، بهای تمام شده برنامه‌های عملیاتی (برنامه واحدمجری) و فرآیند‌های شرکت محاسبه شده است.

سیستم بودجه ریزی برمبنای عملکرد با رویکرد سیستم بهای تمام شده و بودجه بندی برمبنای صفر (ZBB) و براساس بخشنامه بودجه با جدول تعدیلات مقداری و نرخی استقرار یافته است.

گفتنی است با توجه به قرارداد جدید، سیستم بودجه ریزی برمبنای عملکرد مبتنی بر برنامه‌های واحد‌های مجری برای سال ۱۴۰۱ تا پایان نیمه اول سال ۱۴۰۰ در دسترس خواهدبود.
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار