کد خبر: ۴۶۹۳۹
تاریخ انتشار : ۱۳:۴۵ - ۰۵ مرداد ۱۴۰۰
رئیس هیات‌مدیره و مدیرعامل شرکت توانیر درباره ورود گسترده دستگاه‌های غیرمجاز استخراج رمزارز از چین به کشور به ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز هشدار داد. محمدحسن متولی‌زاده درباره احتمال افزایش ورود دستگاه‌های غیرمجاز استخراج رمزارز و لزوم در نظر گرفتن تمهیدات سخت‌گیرانه‌تر به مویدی خرم‌آبادی، رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز نامه نوشت.

به گزارش برق نیوز، در این نامه آمده است: با عنایت به اخبار منتشرشده در رسانه‌های کشور چین و همچنین رسانه‌های جهانی، دولت چین در حال اعمال سیاست‌های بسیار سخت‌گیرانه جهت ممنوعیت استخراج رمزارز‌ها در این کشور است و این امر باعث خروج اکثریت قریب به اتفاق دستگاه‌های استخراج رمزارز از کشور مذکور خواهد شد که بیش از ۵۰درصد ظرفیت استخراج رمزارز‌ها در کل دنیا را به خود اختصاص داده است. از آنجا که قیمت حامل‌های انرژی در ایران به صورت یارانه‌ای و ناچیز در مقایسه با قیمت‌های جهانی عرضه می‌شود، احتمال ورود تعداد زیادی از دستگاه‌های مذکور از چین به کشورمان از مبادی غیررسمی در هفته‌های پیش رو بسیار بالا ارزیابی می‌شود؛ بنابراین با توجه به تبعات زیانبار اقتصادی، اجتماعی و امنیتی این مساله، خواهشمند است دستور فرمایید در روز‌ها و هفته‌های آتی تمهیدات سخت‌گیرانه‌تری برای جلوگیری از ورود غیرقانونی دستگاه‌های استخراج رمزارز به کشور معمول کنند.
هشدار توانیر درمورد ورود گسترده ماینرهای چینی
منبع: مهر
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار