کد خبر: ۴۶۹۴۴
تاریخ انتشار : ۲۰:۲۷ - ۰۵ مرداد ۱۴۰۰
رجبی مشهدی؛
مدیرعامل شرکت مدیریت شبکه برق ایران و سخنگوی صنعت برق با بیان این که روز‌های بسیار گرمی را تا پایان هفته پیش رو داریم، گفت: با توجه به گرمای پیش رو، احتمال این که این میزان مصرف دوباره رکورد بشکند وجود دارد که حتی ازمرز ۶۶ هزار فراتر رفته و صنعت برق کشور را در تنگنای بسیار سختی قرار دهد.
به گزارش برق نیوز، مصطفی رجبی مشهدی با اشاره به اینکه در صورت افزایش نیاز مصرف احتمال به کار افتادن رله‌های فرکانسی وجود دارد اظهارداشت: به منظور حفظ پایداری شبکه، رله‌های فرکانسی بکار گرفته شده است و هنگامی که تراز تولید و مصرف از حد استاندارد فراتر رود و امکان کنترل مصرف وجود نداشته باشد، این رله‌ها به صورت خودکار بکار افتاده و برق تعدادی از مشترکان را قطع می‌کنند.

رجبی مشهدی خاطرنشان کرد: هم اکنون شاهد فاصله ۱۱ هزار مگاواتی تولید و مصرف برق هستیم که این میزان فاصله تولید و مصرف را باید با فعالیت‌ها و برنامه‌های جابجایی بار صنایع و مشترکان عمده پر کنیم.

سخنگوی صنعت برق با تقدیر از مشترکان عمده و صنایع بزرگ و کوچکی که در این شرایط با برق همکاری می‌کنند، افزود: صنعت برق براساس مجوز‌های اخذ شده در ماه‌های غیرگرم، نهایت همکاری را با این صنایع خواهد داشت.

وی مهم‌ترین عامل افزایش نیاز مصرف برق را افزایش دمای هوا دانست و گفت: امسال افزایش دمای هوا و خشک سالی بیشترین تاثیر در ناترازی تولید و مصرف داشته است.

رجبی مشهدی مهمترین دلیل این میزان افزایش را مصرف ناهنجاری دمایی دانست و گفت: در این شرایط شاهد افزایش یکباره و شدید دما درهمه نقاط کشور هستیم که باعث افزایش استفاده از وسایل سرمایشی در کنار استفاده از سایر وسایل برقی می‌شود.

مدیرعامل شرکت مدیریت شبکه برق ایران در عین حال تاثیر راهکار‌های مدیریت مصرف را در جلوگیری از بروز خاموشی بسیار مهم و آنی عنوان کرد وافزود: در صورتی که مشترکان از سایه بان برای کولر‌های آبی استفاده و از دور کند این نوع کولر‌ها بهره بگیرند، شاهد کاهش ۲ هزار مگاواتی مصرف برق خواهیم بود.

وی ادامه داد: اگر دمای کولر‌های گازی در کشور به جای ۱۸ روی ۲۵ درجه تنظیم شود، شاهد کاهش ۵ هزار مگاواتی مصرف برق خواهیم بود و با هر یک درجه افزایش درجه ترموستات کولرگازی، ۳ درصد از مصرف برق این نوع کولر‌ها کم می‌شود.
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار