کد خبر: ۴۶۹۴۷
تاریخ انتشار : ۰۹:۴۹ - ۰۶ مرداد ۱۴۰۰
سخنگوی صنعت برق در رابطه با خبر پیچیده در فضای مجازی در مورد انتقال فعالیت ماینر‌ها به ساعات نیمه شب و بامداد برای عدم شناسایی آن‌ها گفت: تا به حال به چنین موردی بر نخوردیم و از آن بی اطلاع هستیم.
به گزارش برق نیوز، روز‌های گذشته برخی افراد در فضای مجازی از انتقال فعالیت ماینر‌ها به ساعات نیمه شب و بامداد برای عدم شناسایی آن‌ها خبر دادند. در این خصوص، مصطفی رجبی مشهدی اظهار کرد: اگر بتوانیم ماینر غیرمجازی را شناسایی کنیم، حتما آن را ضبط کرده و تحویل مقامات قضایی خواهیم داد. درصورتی که این فرض درست هم باشد، تا به حال به چنین موردی بر نخوردیم و از آن بی اطلاع هستیم.

وی افزود: قطعا کسانی که بخواهند سودجویی کنند به هر نحوی که منفعت بیشتری داشته باشد، به سمتش خواهند رفت و ممکن است این فرض تا حدی درست باشد. این افراد ممکن است برای این که توسط مردم (با توجه به پاداشی که برای معرفی این‌ها در نظر گرفتیم) قابل شناسایی نباشند که به صنعت برق معرفی شوند، دست به چنین اقدامی بزنند؛ اما تا به حال اطلاعات دقیقی وجود ندارد و نمی‌توان اظهار نظر خاصی کرد.

رجبی مشهدی، به میزان مصرف برق در مزارع استخراج بیت کوین اشاره کرد و گفت: مراکز غیرمجاز استخراج رمز ارز‌هایی که تاکنون کشف شده‌اند بیش از ٢٠٠ هزار دستگاه ماینر غیرمجاز با میزان مصرف حدود ٥٨٥ مگاوات بوده که تأمین برق آن‌ها نیازمند نیروگاهی با بیش از ٧٥٠ مگاواتی است که این میزان عددی بسیار بزرگ برای صنعت برق کشور به حساب می‌آید.

گفتنی است؛ مراکز استخراج رمز ارز‌هایی که به صورت مجاز در حال فعالیت بودند، از ابتدای خرداد خاموش شدند و تا پایان دوران گرمای هوا و رفع محدودیت‌ها، خاموش خواهند ماند.
 
منبع: بازارنیوز
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار