کد خبر: ۴۶۹۷۳
تاریخ انتشار : ۰۸:۱۶ - ۰۹ مرداد ۱۴۰۰
وزارت نیرو از بدو انقلاب تاکنون ۱۰ وزیر را به خود دیده است که هر کدام نقاط ضعف و قوت مربوط به خود را داشته اند. اکنون که در آستانه انتخاب یازدهمین وزیر نیرو هستیم آنالیز وزرای سابق و ارائه شاخص برای وزیر منتخب بسیار کارساز است. در حال حاضر گزینه اصلی وزارت نیروی دولت سیزدهم، عباس علی آبادی مدیر عامل فعلی گروه مپنا و معاون سابق وزیر نیرو است.
سرویس صنعت برق نیوز: در این یادداشت که از سوی مجمع پیشگامان پیشرفت و عدالت صنعت آب و برق از سوی متخصصان صنعت برق ولایی، گزینه اول وزیر نیروی دولت رئیسی، دکتر عباس علی آبادی مدیر عامل فعلی گروه مپنا و گزینه دوم مهندس حمید چیت چیان وزیر اسبق نیرو حسب اولویت‌های تعریف شده نظام جمهوری اسلامی معرفی شده اند.

وزارت نیرو یکی از ارکان مهم تامین منابع در ایران بوده که خروجی آن پیشران توسعه کشور و موثر بر بهبود GDP است. آب، برق، گاز و مشتقات نفتی تاثیرگذار بر امنیت ملی نیز هستند و باید مدیریت این عناصر حتما ذیل یک نهاد راهبردی نظارت و تعیین مسیر گردند که اکنون شورای عالی انرژی بخشی از این وظایف را عهده دار است.

وزارت نیرو یا وزارت آب و برق قدیم که از ۲۶ اسفند سال ۱۳۴۲ شروع بکار کرد، با هدف مدیریت منابع آب، برق و انرژی سازمان یافت که البته با توجه به اثرات موثر بر تامین نیاز‌های مردم، در توسعه تکنولوژی، صادرات خدمات مهندسی و محصولات نیروگاهی بسیار تاثیرگذار و موفق نیز بوده است.

وظایف سنگین وزارت نیرو و نیاز به چابک سازی آن سبب شد تا با تصویب لایحه قانونی در ارتباط با تغییرات وظایف وزارت نیرو در ۲۱ تیر ۱۳۵۹ بخشی از وظایف آن به نهاد‌های دیگر واگذار شد، برای نمونه تامین و توزیع آب آشامیدنی شهر‌ها به استانداری و شهرداری‌ها انتقال یافت و اداره‌های آبیاری و تشکیلات آن به وزارت کشاورزی و عمران روستایی واگذار شد.
 
سند چشم‌انداز و برنامه راهبردی بلند مدت وزارت نیرو نیز پس از ابلاغ سند چشم‌انداز جمهوری اسلامی ایران در افق ۱۴۰۴ از طرف حضرت آیت الله خامنه‌ای مقام معظم رهبری، توسط وزارت نیرو تهیه و اکنون راهبرد دستیابی به اهداف سند چشم انداز جمهوری اسلامی ایران است.

تعیین سیاست انرژی کشور، هماهنگ سازی برنامه‌های موسساتی مربوط به تولید، بهره‌برداری، انتقال و توزیع انرژی، نظارت بر چگونگی استفاده از انواع انرژی و تعیین و تصویب نوع مصرف و نرخ انواع انرژی در داخل، نظارت بر روند استفاده از مواد انرژی‌زا به صورت مواد اولیه در صنایع، تعیین مقررات و صدور دستورالعمل‌های لازم برای حُسن انجام امور مربوط به تولید و انتقال و توزیع و مصرف انرژی در کشور، ارتباط و مبادله اطلاعات و همکاری‌های علمی، فنی، صنعتی و بازرگانی با کشور‌ها و موسسات خارجی در زمینه انواع انرژی، تهیه و اجرای طرح‌های لازم در زمینه احداث نیروگاه‌های تولید برق و ایجاد شبکه‌های انتقال، توزیع برق و تاسیسات شیرین کردن آب شور و اداره بهره‌برداری از آن‌ها به وسیله سازمان‌ها و شرکت‌های وابسته و تابع وزارت نیرو از وظایف وزارت نیرو به شمار می‌رود.

انجام دادن مطالعات به منظور شناخت مشخصات منابع آب کشور همچون سطحی و زیرزمینی برای تهیه برنامه‌های چگونگی بهره‌برداری از آن‌ها و تهیه طرح‌های جامع باتوجه به سیاست‌ها و برنامه‌های استفاده از سرزمین، انجام دادن مطالعات تفصیلی برای توسعه بهره‌برداری از منابع آب زیرزمینی و مهار کردن آب‌های سطحی به منظور احداث تاسیسات موردنیاز و تهیه طرح‌های اجرایی، احداث تاسیسات مربوط به آب و بهره برداری از آنها، کنترل بهره‌برداری از منابع آب و اجرای قانون آب و چگونگی ملی شدن آن، انجام دادن تحقیقات لازم درباره مسایل آب و به کار بردن روش‌های جدید علمی و فنی برای بهره‌وری بیشتر و بهتر منابع آب، تهیه و تنظیم اجرای برنامه‌های آموزشی به منظور تربیت نیروی انسانی مورد نیاز و تهیه و تدارک و ساخت وسائل و لوازم ماشین‌آلات مربوط به امر تولید و انتقال و توزیع آب و برق از دیگر وظایف این وزارتخانه بزرگ محسوب می‌شود.

به منظور شناخت کافی از راهبردها، اقدامات، چالش ها، عملکرد و میزان اثربخشی؛ کارنامه کاری وزیران نیرو در دول مختلف جمهوری اسلامی پس از پیروزی انقلاب اسلامی در زیر بررسی می‌شود.

عباس تاج کاشانی (۱۳۵۷ تا ۱۳۵۸)
نخستین وزیر نیرو پس از انقلاب متولد کاشان و پرسابقه که در دولت موقت مشغول بخدمت بوده است. وی یکی از بنیان‌گذاران انجمن اسلامی مهندسین در ١٣٣٦ بود که کمتر از یک سال عهده دار این مسوولیت بود و کوتاه بودن دوره، با دستاورد چشمگیری همراه نبود. وی بعد‌ها به‌عنوان معاون برخی از وزیران نیز در حوزه انرژی به فعالیت پرداخت.

شهید حسن عباسپور تهرانی‌فرد (۱۳۵۸ تا ۱۳۶۰)
متولد ۱۳۲۳ تهران و هنگامی که شورای انقلاب در ۱۳۵۸ پس از استعفای دولت موقت او را برای وزارت نیرو انتخاب کرد، ۳۵ ساله بود. مدیریت کارآمد و جهادی او در وزارت نیرو سبب تحول در این نهاد شد. او استاد دانشکده مهندسی برق دانشگاه تهران بود و در رشته الکترومکانیک دارای مدرک کارشناسی ارشد و دکتری برنامه‌ریزی و مدیریت سیستم‌های انرژی از لندن بود. این وزیر نیرو در مدت کوتاه مسوولیت خویش توانست روند خوداتکایی در وزارت نیرو را پایه گذاری کند و اینگونه دیگر وزیران مسیر او را ادامه دادند.

از دستاورد‌های وی در ۹ ماه دوره تصدی بر این وزارتخانه می‌توان به تشکیل دانشگاه صنعت آب و برق اشاره داشت. همچنین این وزیر موفق شد با رشد ۷.۶ درصدی انرژی تولید شده نیروگاه‌ها را به ۱۵۵.۵ میلیون کیلووات در ساعت برساند که دستاورد قابل توجهی برای سال ۱۳۵۹ به شمار می‌رفت. او با بمب‌گذاری در دفتر حزب جمهوری اسلامی در تیر ١٣٦٠ توسط منافقین به شهادت رسید.

حسن غفوری‌فرد (۱۳۶۰ تا ۱۳۶۴)
غفوری فرد عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی دارای مدرک دکتری فیزیک ذرات هسته‌ای از دانشگاه کانزاس آمریکا است. وی در ۳۸ سالگی به سمت وزیر نیرو منصوب شد. وی چالش‌هایی با سازمان برنامه و بودجه داشت و عامل ناکامی خویش را عدم تخصیص بودجه می‌دانست.

محمدتقی بانکی (۱۳۶۴ تا ۱۳۶۶)
متولد تهران و چهارمین وزیر نیرو که دارای دکترای مهندسی عمران و مدیریت ساخت از دانشگاه میسوری آمریکا وعضو هیات علمی دانشکده مهندسی عمران و محیط زیست دانشگاه صنعتی امیرکبیر بود. او در ۳۹ سالگی وزیر شد و با وجود آن که بودجه مورد نیاز طرح‌های مختلف را داشت، اما در این دوره وزارت نیرو شاهد تحول قابل توجهی نبودیم.

بیژن نامدار زنگنه (۱۳۶۷ تا ۱۳۷۶)
او متولد ۱۳۳۱ کرمانشاه و کارشناسی ارشد مهندسی عمران از دانشگاه تهران و از ۱۳۵۶ عضو هیأت علمی دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی بوده است که در سال ۱۳۸۵ بازنشسته شد. او وزیر این وزارتخانه در زمان ریاست جمهوری مقام معظم رهبری برای یک سال و دولت آقای هاشمی برای هشت سال بود و بعد‌ها وزیر نفت دول یازدهم و دوازدهم شد.

او در ساختار سازمانی وزارت نیرو در دوره فعالیت خویش تغییر و تحول ایجاد کرد. وی بنا به دستور دولت و براساس راهبرد نظام جمهوری اسلامی مبنی بر انتقال دانش فنی و تکنولوژی در خرید‌های کلان نیروگاهی، مامور تشکیل گروه مپنا در ۱۳۷۱ شد که امروزه درصد بالایی از ظرفیت نصب شده نیروگاهی ایران را به خود اختصاص داده است.

وی خصوصی سازی را بدون ضابطه شروع کرد که سنگ بنای آن عامل فروش اموال دولتی به بخش خصوصی فاقد اهلیت بود که امروزه اکثر آن شرکت‌ها یا براساس ماده ۴۲ قانون تجارت منحل و پرسنل آن بیکار شده اند و یا اینکه این شرکت‌ها اکنون بار دوش دولت‌ها هستند و زیان ده. لازم به توضیح است که غالب مالک نیروگاه‌های واگذار شده به بخش خصوصی امروز، از مدیران دوران ایشان است.

حبیب‌الله بیطرف (۱۳۷۶ تا ۱۳۸۴)
بیطرف متولد سال ۱۳۳۵ یزد است. او عضو سابق سپاه پاسداران است و تسخیرکننده لانه جاسوسی در سال ۱۳۵۸ است که در ۴۱ سالگی وزیر نیرو شد. او بیشتر سیاست‌مدار است تا مدرس دانشگاه و مدیر ارشد اجرایی، وی دانش‌آموخته کارشناسی ارشد مهندسی عمران از دانشکده فنی دانشگاه تهران است و ریاست سازمان نظام مهندسی تهران را نیز در سوابق خود دارد.

وی وزیر نیرو دولت‌های هفتم و هشتم بود که از دوران وزارت وی بنا به تکلیف به ایشان از طرف نظام جمهوری اسلامی مبنی بر مدیریت منابع آب و کنترل آب‌های سطحی، سدسازی سرعت گرفت؛ هرچند که مکان یابی و مطالعات مرتبط قبلا انجام شد، اما تغییر مکان نصب و احداث سد گتوند از چالشی‌ترین اقدامات وی بود که اثرات سوء آن هنوز مشهود است.

عدم ایجاد زیرساخت توزیع آب پایین دست سد‌ها و همچنین عدم ظرفیت سازی برای تولید مواد اولیه کارخانجات مپنا، عدم برنامه ریزی، مکانیابی و تهیه طرح جامع نیروگاهی کشور اسباب انحراف مسیر وزارت نیرو در حوزه برق از برنامه‌های راهبردی، شد. وی سدسازی کرد، اما سیستم‌های لازم را برای بهره برداری از سد‌ها ایجاد نکرد که اسباب بهره برداری سنتی از سد‌ها شد. این در حالی است که می‌بایست با بهره گیری از سیستم‌های هوش مصنوعی ابتدا نرم افزار‌ها و سیستم‌های مرتبط و قبل از بهره برداری سد‌ها تهیه می‌شدند. عدم ایجاد این سیستم‌ها تاکنون، باعث مشکلات بی آبی امروز خوزستان‌ها است. بدلایل فوق ایشان نتوانست برای وزارت نیرو در دولت دوازدهم از مجلس رای اعتماد بگیرد. او از اطلاع رسانی و فرهنگ سازی مصرف بسیار سخن می‌گفت، اما در این راه توفیقی نداشت.

در زمان این وزیر نیرو که نه از تحریم خبری بود و نه مشکلات مالی برای کشور مطرح، متاسفانه وزارت نیرو از برنامه‌های چشم انداز توسعه نظام عقب‌تر بود. بطوریکه ظرفیت نیروگاهی کشور با رشد متوسط سالیانه ۴.۷ درصدی همراه شد و طول خطوط انتقال و فوق توزیع ۳.۵ درصد رشد و ظرفیت ترانس‌های توزیع به ۶.۵ درصد افزایش یافت.

برخورداری تنها ۱۰ میلیون از جمعیت شهری و هشت هزار و ۸۰۰ روستا از آب سالم و پایدار، افزایش ظرفیت سه هزار میلیون متر مکعبی ظرفیت تامین آب، اضافه شدن ۱۸ هزار مگاوات به ظرفیت تولید برق و ... بخشی از دستاورد‌های هشت ساله او در وزارت نیرو محسوب می‌شود که با توجه به شرایط اقتصادی، سیاسی و هیجان رشد کشور، کافی نیست. چرا که اگر در دولت ایشان در حوزه انرژی‌های تجدپذیر خورشیدی برنامه ریزی می‌شد اکنون این مشکلات نبود. وی مدتی زیاد رییس نظام مهندسی تهران بود و انجا نیز نتواست بر استفاده از مولد‌های خودتامین خانگی و توسعه واحد‌های تولید خورشیدی همت گمارد.

وی حتی برمدیریت آب قنات‌ها و چاه‌های مناطق خشک، مدیریت آب‌های مرزی و منابع آب مشترک و نیز سفره‌های زیرزمینی آب ناموفق بود. در زمان وی اختلاف‌های وزارتخانه نفت و نیرو بر سر تحویل سوخت نیروگاه‌ها افزایش یافت.

او از طرف حسن روحانی رییس جمهوری به منظور تصدی وزارت نیرو در دولت دوازدهم به مجلس شورای اسلامی معرفی شد، اما از نمایندگان مجلس بخاطر تنش‌های آبی و سیاست‌های ناکارآمد مرتبط با آب رای اعتماد نگرفت.

سیدپرویز فتاح (۱۳۸۴ تا ۱۳۸۸)
فتاح متولد ۱۳۴۰ ارومیه است، برخی‌ها او را کم حاشیه‌ترین وزیر اقتصادی دولت نهم می‌دانند و در شرایطی که وزیران این دوره یکی پس از دیگری تغییر می‌کردند، فتاح که در هنگام انتخاب به این سمت ۴۴ ساله بود، توانست چهار سال مدیریت نیرو را در آرامش سپری کند. وی دارای مدرک کارشناسی ارشد صنایع از دانشگاه امیرکبیر است.

کمبود منابع مالی وزارت نیرو در زمان مدیریت وی در سالیان گذشته بی سابقه بود. همین امر توقف بسیاری از طرح‌های آبی و برقی را به همراه داشت، اما رفتار او با مردم و دولت باعث کاهش حجم انتقادات شد. فتاح دلایل افزایش بدهی‌های وزارت نیرو را عدم واریز کامل منابع حاصل از وصول قبوض برق عنوان کرده است. وزارت نیرو تمامی اعتبارات خود را جذب پروژه‌های مختلف کرد و حتی فراتر از مصوبات کار در سطح این وزارتخانه انجام شد.

سوابق اجرایی فتاح به حضور در عرصه‌های مختلفی همچون مسوول ستاد نیرو‌های سازمان ملل در ایران در ۱۳۶۸ تا ۱۳۷۰، مدیر امور قراردادی طرح‌های عمرانی در امور سازندگی به مدت سه سال و عقد قرارداد‌های پروژه ملی در سطح کشور، قائم‌مقام شرکت مهندس سپاسد و معاون فنی ١١ سال، مدیر پروژه سد‌های کرخه و گتوند چهار سال، مدیرعامل بنیاد تعاون سپاه و ریاست کمیته امداد باز می‌گردد.

نام او به دلیل اخذ تصمیم ناگهانی درباره تولید حداکثری برق در زمستان ۱۳۸۵ و به دنبال آن قطعی گسترده برق در تابستان ۱۳۸۶ مطرح شد، اما او در برابر انتقادات ایستاد و در نهایت خشکسالی در مقام اتهام مشکلات صنعت برق کشور قرار گرفت.
 
مجید نامجو (۱۳۸۸ تا ۱۳۹۲)
او متولد کرمان در سال ۱۳۴۱ است. وزیر نیروی دولت دوم محمود احمدی‌نژاد بود و کارشناس ارشد مهندسی عمران در رشته سازه‌های هیدرولیکی از دانشگاه شهید باهنر کرمان محسوب می‌شود. نامجو در زمان انتخاب کابینه دهم ۴۴ ساله و به عنوان مدیرعامل شرکت آب و فاضلات کشور مشغول به کار بود که در این زمان احمدی نژاد، او را به عنوان سرپرست وزارت نیرو برگزید تا آنکه پس از سه ماه وی را به عنوان وزیر به مجلس معرفی کرد و پس از رای اعتماد به عنوان وزیر نیرو بر این مسند تکیه زد.
او نخستین وزیر نیرویی بود که یک بار استیضاح شد و با یک رای تفاوت بر وزارت باقی ماند. همچنین نامجو برای دومین بار هم تا مرز استیضاح پیش رفت، اما این موضوع منتفی شد. از جمله محور‌های استیضاح وی می‌توان به «فقدان مدیریت و برنامه‌ریزی برای تصدی این وزارتخانه»، «عدم رعایت عدالت و اقدامات تبعیض‌آمیز در مناطق مختلف»، «طولانی شدن اجرای مصوبات دولت و تعهدات وزارت نیرو»، «فقدان برنامه ریزی و اولویت بندی طرح‌های آبرسانی و تأمین برق»، «طولانی شدن اجرای پروژه سد‌ها و آبرسانی»، «تضاد درون وزارتخانه» و «عدم اجرای تعهدات داده شده» اشاره داشت.

در زمان مدیریت نامجو شاهد پیشرفت‌های زیادی در عرصه مدیریت بخش برق کشور بوده ایم، اما ناکامی‌ها در بخش آب کشور ادامه داشت.

سوابق اجرایی او شامل عضو پایه یکم سازمان نظام مهندسی ساختمان، عضویت در سپاه پاسداران در سمت‌های نظامی، مدیر پروژه و رییس کارگاه طرح‌های عمرانی قرارگاه سازندگی سپاه، فرمانده مهندسی لشکر ٤١ ثارالله، مدیرعامل مؤسسه سازندگی ثارالله، معاون عمران قرارگاه سازندگی کربلا، معاون عمران قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا (ص)، عضو شورای شهر کرمان در دوره دوم و رئیس کمیسیون فنی و مهندسی شورا، معاون وزیر نیرو و مدیرعامل و رئیس هیات‌مدیره شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور داشت.

حمید چیت‌چیان (۱۳۹۲ تا ۱۳۹۶)
آقاحمید (به تعبیری از الفاظ مقام معظم رهبری در نام بردن از ایشان) متولد ۱۳۳۶ تبریز است که در ۵۶ سالگی وزرات نیرو را بر عهده گرفت. وزیر نیروی دولت یازدهم دارای مدرک کارشناسی مهندسی مکانیک از دانشگاه امیرکبیر و کارشناسی ارشد مدیریت دولتی از مرکز آموزش مدیریت دولتی، کارشناسی ارشد مهندسی صنایع از دانشگاه صنعتی امیرکبیر و مدرک دانشوری مهندسی صنایع از دانشگاه تربیت مدرس بود.

وی مؤسسه تحقیقات و آموزش مدیریت وزارت نیرو را پایه گذاری کرد و در تاسیس مرکز مطالعات انرژی ایران، سازمان انرژی‌های نو ایران (سانا)، سازمان بهره وری انرژی ایران (سابا)، مرکز اطلاعات انرژی ایران و آزمایشگاه ملی صرفه جویی انرژی ایران موثر بود.

او در اوایل شروع به کار با موضوع کم آبی اصفهان و چالش دریاچه ارومیه روبرو بود و سکان هدایت وزارتخانه‌ای را بر عهده داشت که با وضعیت نابسامان دولت گذشته، بدهی‌های سنگین و طرح‌های عمرانی دیر بازده دست و پنجه نرم می‌کرد. همچنین موضوع ریزگرد‌های خوزستان و معضل قطعی آب و برق این استان از جمله مشکلات اصلی وزیر دولت یازدهم به شمار می‌رفت که به زیبایی آن را مدیریت کرد.

همه معتقد هستند که وزارت نیرو از موفق‌ترین بخش‌های کشور در دولت یازدهم محسوب می‌شد. دستاورد‌های این حوزه شامل برخورداری تمام روستا‌های بالای ۱۰ خانوار از روشنایی، تامین برق ۱۱۷ روستا با انرژی خورشیدی و بهره‌مندی ۴۰ کشور دنیا از خدمات آب و برق ایران است. در این زمان تمرکز بر استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر بسیار پیگیری شد بطوریکه به سبب اهمیت آن معاون وزیر نیرو و رییس ساتبا ایجاد گردید.

اقدامات وی شامل انعقاد قرارداد ساخت ۶ هزار مگاوات نیروگاه در ایران با شرکت ترکیه‌ای، کاهش تعرفه خرید تضمینی برق تجدید پذیر، تفاهم‌نامه احداث پنج هزار مگاوات نیروگاه سیکل ترکیبی با شرکت مپنا، افزایش تخصیص گاز به نیروگاه‌ها، اصلاح قیمت‌های آب مشترکین بر مبنای الگوی پلکانی-افزایشی و امضای توافق‌نامه افزایش صادرات برق به پاکستان می‌شود.

او عهده دار مقام‌هایی همچون نمایندگی دور سوم مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه تبریز، عضویت در هیات‌مدیره شرکت توانیر از ١٣٧١ تا ١٣٧٥، عضویت در هیات‌مدیره سازمان برق ایران، معاونت وزیر نیرو در امور انرژی، معاونت برنامه‌ریزی و امور اقتصاد وزارت نیرو، قائم‌مقامی وزیر نیرو، مشاور عالی وزیر و رئیس شورای مشاوران وزارت نیرو بوده است.

همچنین عضویت در جهاد سازندگی استان آذربایجان‌شرقی، عضویت در سطوح فرماندهی سپاه و حضور در جبهه‌های جنگ تحمیلی از ١٣٥٩ الی ١٣٦٦ و عضویت در هیات رییسه مجلس شورای اسلامی و مخبری کمیسیون نیروی مجلس از سوابق اجرائی او محسوب می‌شود.

رضا اردکانیان (۱۳۹۶ تا کنون)
رضا اردکانیان متولد ۱۳۳۷ در استان یزد و دانشیار دانشگاه صنعتی شریف و دکتری مدیریت منابع آب از دانشگاه مک‌مستر کانادا است. او که در ۵۹ سالگی برای وزارت انتخاب شد، در ۱۳۹۵ به عنوان هماهنگ‌کننده کارگروه برنامه‌ریزی و سازماندهی دهه جدید بین‌المللی آب مصوب مجمع عمومی سازمان ملل متحد انتخاب شد.

او از جمله مدیران ارشد بخش آب کشور به شمار می‌رود که قائم مقامی وزارت نیرو را تجربه کرده است. وی پس از آن در ۱۳۶۴ با عنوان رییس دفتر وزیر کشور فعالیت سیاسی خویش را آغاز کرد.

وی همچنین مدیر موسس برنامه دهه اول بین‌المللی آب، سرپرست معاونت اروپایی دانشگاه سازمان ملل، نخستین معاون امور آب با دانشنامه دکتری در زمینه مدیریت منابع آب در وزارت نیرو بوده است.
رضا اردکانیان با توجه تجربه در صنعت آب و برق و بهره مندی از توانمندی‌ها و قابلیت‌های فردی توانست در نهایت رای اعتماد از مجلس برای وزارت نیرو در دولت دوازدهم کسب کند.
از مهمترین چالش‌های دوران ایشان عدم توسعه و احداث نیروگاه‌ها به سبب تحریم‌های وضع شده بود که ایشان با تمرکز بر مدیریت مصرف و عدم رشد مصرف سالیانه بیش از ۱% این مهم را مدیریت کرد، اما متاسفانه در زمستان ۱۳۹۹ و متعاقب ان بهار و تابستان امسال به سبب کمبود سوخت و آب پشت سد‌ها مشکلات تولید برقابی پیش امد که با کاهش تولید ۹۰۰۰ مگاواتی برقابی متوجه شد و شبکه برق کشور دچار خاموشی‌های پراکنده و نارضایتی‌هایی شد.

با بررسی وزرای فوق باید نسبت به استخراج شاخص‌های یک وزیر نیروی کارآمد اهتمام ورزید که در ذیل به برخی از آن‌ها اشاره می‌شود:
- وزیر نیرو باید انقلابی، متخصص، متعهد و با تجربه باشد.
- باید نسبت به قوانین بالادستی، اشارات و توصیه‌های مقام معظم رهبری و نیاز‌های جامعه حساس و توجیه باشد.
- قواعد سیاسی، نفوذ، امنیت و مسائل اجتماعی را بشناسد.
- ترمیم بدنه مدیریت، استفاده از مدیران متعهد، متخصص و با تجربه، بکارگیری نیرو‌های انقلابی و اصلاح ساختار منابع انسانی را در اولویت قاطع قرار دهد.
- با چالش‌های تولید، انتقال و توزیع آب و برق کاملا آشنا بوده و اشراف داشته باشد.
- با توجه به کمبود سوخت و مشکلات مرتبط به آن معتقد به استفاده از سیستم‌های تولید برق پاک بصورت نیروگاهی و کوچک باشد و برای ایجاد زیرساخت و بهره برداری از ان‌ها برنامه داشته باشد.
- به روش‌های تامین منابع مالی و مسائل اقتصادی کاملا مسلط باشد.
- متعهد به اجرای پروژه‌های سرمایه‌ای و زیرساخت‌ها باشد.
با توجه به موارد موصوف دو گزینه اصلی برای تصدی مسئولیت این وزارتخانه مهم و استراتژیک مطرح هستند که البته می‌شود گفت از بهترین گزینه‌های موجود بوده و خیرالموجودین هستند:
- گزینه اول: دکتر عباس علی آبادی مدیر عامل و رئیس هیئت مدیره گروه مپنا
عباس علی‌آبادی، متولد ۱۳۴۰، اراک و استاد دانشگاه است. او سابقهٔ ریاست دانشگاه صنعتی مالک اشتر را دارد و اکنون مدیرعامل گروه مپنا است. علی‌آبادی فارغ‌التحصیل مقاطع تحصیلی کارشناسی و کارشناسی ارشد مکانیک با گرایش تبدیل انرژی از دانشگاه‌های صنعتی شریف و دانشگاه تهران و درجه دکترای مهندسی مکانیک از دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی با گرایش کنترل بوده و مدرس دروس مختلف مهندسی مکانیک و مباحث مرتبط با موتور‌های درون‌سوز (توربین‌های گازی) در دانشگاه‌های مختلف کشور است.

از جمله سوابق کاری و مدیریتی علی‌آبادی نیز می‌توان به فعالیت در جهاد سازندگی، مشارکت در اجرا و مدیریت پروژه‌های نیروگاهی کرخه و کارون ۳، مدیریت‌عاملی شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران و معاونت وزیر نیرو در امور برق و انرژی اشاره نمود.

از جمله برنامه‌های او حین تصدی معاونت امور برق وزارت نیرو، استفاده از نیروگاه‌های تجدید پذیر، واقعی کردن قیمت برق و تکمیل نیروگاه‌های نیمه تمام بود. او در مقام معاونت، اعلام کرده بود به دلیل عدم مشارکت بخش خصوصی ایران در ساخت نیروگاه، دولت این کشور در امر ساخت نیروگاه فعال خواهد شد.

وی با توجه به دارای بودن تحصیلات عالیه، روحیه جهادی، سابقه فعالیت در دو حوزه آب و برق، اشراف کامل بر صنعت برق از جمله حوزه توسعه منابع تولید که اکنون با عقب ماندگی شدید در این حوزه کشور روبرو است، قدرت تعامل بسیار بالا با سایر نهاد‌ها در جهت جذب منابع و ایجاد همگرایی، تجربیات بالای بین المللی بخصوص در حوزه برق کشور‌های همجوار و سایر موارد موصوف در بند شاخص‌های یک وزیر مطلوب، گزینه اصلح است که امید است در این جایگاه قرار بگیرد.

توانمندی، انقلابی گری و اطمینان از ابتکارات ایشان در حل چالش‌های پیشرو سبب شد تا ضد انقلاب خارج نشین و مخالفین داخلی پیشرفت کشور نسبت به ایشان مواضع مخرب اتخاذ کرده و وی را آماج هجمه‌های ناصواب قرار داده اند که امید است دولت منتخب هوشیار به این خطوط انحرافی باشد.

- گزینه دوم آقای مهندس حمید چیت چیان ملقب به آقاحمید است که یک نیروی متخصص، متعهد و با تجربه است که با توجه به اشراف کامل به وزارت نیرو و دانش ایشان در حوزه انرژی‌های پاک خورشیدی و بادی، بهره وری انرژی، تامین منابع مالی، همگرایی با همه نهادها، دارا بودن شاخص‌های موصوف برای یک وزیر کارآمد می‌تواند یک مهره ارزشمند در این سیستم باشد. او می‌تواند به سرعت مشکلات و چالش‌های حوزه برق را مدیریت نماید هرچند که با آشنایی به حوزه آب وی در ان بخش نیز بسیار موثر است.

اگر بخواهیم به سایر گزینه‌های احتمالی از دولت‌های سابق اصلاح طلب و اصول گرا بپردازیم می‌توانیم دو متخصص دیگر را تحلیل نماییم:
- هرچند که پرویز فتاح نیز گزینه مناسبی است، ولی به سبب مسئولیت ایشان در حوزه بنیاد مستضعفان بعید است که قبول مسئولیت نماید.
- در دولت فعلی نیز مهندس همایون حائری نیز یک مدیر ارزشمند، متخصص و متعهد است که با دیپلماسی و تخصص بالا می‌تواند راهبرد‌های صنعت برق را بدرستی تعریف و پیاده سازی نماید.

حائری متولد 1337 دارای فوق لیسانس برق دانشگاه صنعتی شریف و سابقه مدیرعاملی شرکت برق منطقه ای آذربایجان و مدیر عامل مدیریت شبکه برق ایران و مدیرعامل و رییس هیئت مدیره توانیر را درر کارنامه دارد.

ایشان متخصص حوزه‌های تولید، انتقال و توزیع برق است که از مبتکران نیروگاه‌های مجازی و مدیریت مصرف می‌باشد. اگر این فرصت به این مدیر توانمند داده شود ایشان نیز می‌تواند این بار در قامت وزیر، نه مجری برنامه وزرا، ایده‌های خویش را پیاده نماید که در حوزه برق راهگشا است. از جمله ویژگی‌های ایشان تعامل بسیار خوب با سایر نهاد‌ها است که همواره صنعت برق را از بن بست‌ها خارج کرد. ایشان در بحران برق اخیر نیز با درایت و کیاست توانست این کشتی شکسته برق را به سلامت به سرمنزل مقصود برساند. به گمان اکثریت خبرگان برق، بدون شک ایشان موفق‌ترین معاون برق و انرژی پس از انقلاب بوده است.

در پایان یادآوری می‌شود که شرط موفقیت هر گزینه استفاده از نیرو‌های متعهد، متخصص، دانشمند و با تجربه در عرصه‌های مدیریتی دو حوزه آب و برق می‌باشد، تا بتوان با اصلاح ساختاری و اقتصادی این صنعت بر چالش‌های ان فائق آمد.
انتشار یافته: ۱۰۷
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۲۲
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۳:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۹
11
25
از برق نیوز توقع نداشتیم اسم حائریو بیاره!!!!!!!واقعا که!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
در نظر ... دوغ و دوشاب هیچ فرقی ندارد یکد مدیر منفعل و بی خیال و نظاره گر. هیچ وقت حمایت بی قید و شرط ایشان را از مدیرعامل مستعفی البرز از یاد نخواهیم برد. ولی آقا حمید مایه فخر آذری هاست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
حائری بسه دیگه برو تعطیلات
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
حائری یک آدم خنثی و بی تفاوتی است که به عقیده حقیر نصف مشکلات صنعت برق به گردن ایشان می باشد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
لعنت بر کسی که نام حائری را مطرح کرده. حاذری فرد متین و سالمی است ولی تمام کسانی که با ایشان طرح دوستی می ریزند شارلاتان و سو استفاده جو هستند. یعنی اینها دنبال سلطنت شاه حسین صفوی هستند تا هر غلطی می خواهنند بکنند. در ضمن این خناسان شبکه گسترده ای هستند از وزارتخانه تا مدیران ارشد و میانی شرکت های توزیع برق
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
چرا تو این گزارش همه چیو برعکس نوشته
"حائری موفق ترین معاون برق" بوده؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
نکنه دارین به ریشش میخندین
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۴:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۹
8
20
برق نیوز تا دیروز تعریف حائری رو نمیکرد اما الان راه افتاده دنبال تعریف کردنمول اینکه برق نیوز تو یادت رفته که حائری کیه؟!!!!
مدیر پایگاه این یادداشت ما نیست و مطالب عنوان شده در آن دیدگاه اصلی برق نیوز نیست. ما نه با حائری مشکلی داریم و نه منافعی. هرچا خوب بوده پرداخته ایم و هرجا هم نیاز بوده نقد کرده ایم.
پاسخ ها
همکارتم
| Iran (Islamic Republic of)
برق نیوز یعنی هرکسی با هر دیدگاهی و با هر نیتی مقاله نوشت شما باید چاپش کنید.فکر میکنیم با بخش اظهار نظر اشتباه گرفته ای برادر
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۶:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۹
9
4
احسنت
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۹
34
3
بهترین گزینه وزارت نیرو اقای طرز طلب هست مدرک معتبری هم داره
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
طرز طلب و مدرک معتبر؟ چه ارتباطی وجود داره ضمنا ایشان از نیروی ...و سابقه برقی نداشته این مدت هم که عملکرد فاجعه بار برق حرارتی مشخصه! باز هم بگم؟!!!!!!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
اووف اصلا عالی با ایسانس معارف گل میکاره قول میدم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
الان اون آدمی که طرز طلب تعیین کرده تا اینجا ازش دفاع کنه فلسفه هاشو مینویسه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
صنعت برق بدون تخصص ایشان نابود میشود.واقعا به تخصص ایشان نیاز مبرم داریم.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
شما خسته نشدی زیر هر خبری این جمله‌های تکراری رو نوشتی؟ موندم چه‌کارت کردن که اینطوری واکنش نشون می‌دی؟
ناشناس
| Germany
بنظرم اقای جمال الدینی مدیرعامل نیروگاه یزد را بزارن چونداز وقتی مدیر شده همه مولدها یکی یکی داغون شده و کاری کرده که ازش ناراضی هستند فکر کنم برای اینکه صنعت برق به علی برکت الله برسد گزینه مناسبی هست
ناشناس
| Spain
آره
حتما
مخصوصا با تیمش: عظیمی و دوابی نژاد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
تمسخر ایشان به خاطر مدرک نامرتبط درست نیست
مینا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۹
4
6
آقا حمید
پاسخ ها
مینا
| Iran (Islamic Republic of)
متاسفم که کامنت رو تحریف میکنید. قشنگ معلومه پول خوبی گرفتید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
الکی از رهبری هزینه نکنید
علیرغم سوابق درخشان در جهاد و ... عملکرد جناب چیت چیان در برق بسیار بد بوده است
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۹
12
16
برق نیوز چقدر از حائری گرفتی اینو براش کار کردی؟ حائری بخاطر کوتاهی در انجام وظایف منتظر پایان مسئولیت و رسیدگی هست. سحر نزدیک است هر چند به کام برق نیوز خوش نیاد
پاسخ ها
ناشناس
| Spain
وقاحت هم حدی داره
نمیدونم چرا برق نیوز دقیقا کسانی رو مطرح کرده که همکارا با شنیدن اسمشون کهیر میزنن
اینقدر به اعتبارتون چوب حراج نزنین
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۹
22
4
با سلام : هر دو بزرگوار جناب اقای علی ابادی وجناب چیت چیان تجربه وسابقه اجرایی خوبی دارند جناب علی ابادی تجارب ازنده در مپنا که میتواند الان نیز درامر ساخت نیروگاه وهم بهینه سازی نیروگاه های موجود که واقعا بخشی از عدم تولید امروز ناشی از فرماوشی بهینه سازی ها وهم عدم استفاده ازت جار متخصصین این صنعت بوده وهم در امر انتقال وتوزیع وانشالله در بخش اب نیز با بکار گیری معاونین قوی وانچه خود در راس مدیری بواقع توانمند است منشا بهبود با حمایت وپشتوانه دولت ومجلس گردد وجناب چیت چیان نیزکه تجربه وزارت وعملا نیز اقدامات بسیارارزنده بخصوص انچه در باز گرداندن برخی شرکتهای در حال واگذاری به استان قدس و.... وهم عدم پرداخت وجوه وزارت به سازمان هدفمندی ومشابه بوده بازبا کمک وحمایت دولت ومجلس میتواند موفق باشد ولی هر دو بزرگوار ویا هر فرد دیگری لزوم موفیت را در بکار گیری معاونین قوی دارای صلاحیت مدیریت ؛دارای تخصص اجرایی ؛جسارت وتدبیر ؛ وتجربه وواقعا تجدید ساختارها را با بررسی علمی ودقیق عملکرد ی که هم موجبات افزایش بهره وری وهم ملاحضات اقتصادی وهم انگیزه پرسنلی وهم حفظ کرامت انسانها وهم حذف مدیران رانتی بخصوص درم واردی که افرادی به باز نشستگی نزدیک وتمام نگاه انها توسعه ورانت در سایت شرکتها بمنظور تامین اتیه خود میباشد باید مورد توجه قرار دهند
پاسخ ها
ناشناس
| Spain
هر دو بزرگوار بسیار عملکرد بدی داشتن
مخصوصا اقای دکتر علی ابادی که با وجود عدم تخصص بسیار خودرای بودن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۹
31
14
استاد همایون حائری

مودب, موقر, دوست داشتنی, متخصص, متعهد, باتجربه, مردمدار و بزرگ
پاسخ ها
همکار
| Iran (Islamic Republic of)
... و ... باز یادت رفت داداش
ناشناس
| Spain
داری مسخره میکنی داداش؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۹
28
13
استاد همایون حایری

درود و سلام
پاسخ ها
همکار
| Iran (Islamic Republic of)
استاد اگر استاد بود این وضعیتمون نبود حتما از دانشجوهای حائری بودی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
كاش شوفر بود و فقظ همون بزرگي رو داشت؛ بقيش حل بود. متاسفانه اگر از چاپلوسي شما بگذريم و سيستمي قضاوت كنيم، اين سيستم خروجي جز تباهي، ورشكستگي و بي آبرويي صنعت برق نداشته است. حالا شما حداقل جاي درست را بمال ...
محمودی
|
Germany
|
۱۲:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۹
5
35
کافیه که یکی مثل علی‌آبادی وزیر نیرو بشه؛ اون‌وقت توی یه زمان خیلی کوتاه می‌بینید که چجوری تمامی منابع ناچیز باقیمونده برای وزارت‌خونه هاپولی می‌شن و سقوط صنعت برق ایران به انجام می‌رسه!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Spain
تو مپنا بود این طوری پدر برق رو درآورد
ببین در وزارت دیگه چه بلایی سر مملکت بیاره
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۹
33
12
سلطان حائری
خدا حفظت کند مرد
قبای وزارت شایسته استاد است
متخصص برق
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۹
14
11
البته مهندس حائری در بین.چهار گزینه بهترین است چون زیر و بم صنعت برق را می شناسد و می تواند درمان کند.
گزینه شایسته تر مهندس حائری است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
مهمدس حائری و که میشناسی دیگه؟!
یا لازمه توضیح بدم توی این چهارسال با صنعت برق چکار کردن؟!
اگر اقای رییسی حتی اسم ایشونو بیاره ما به ناکارامدیشون از الان پی میبریم
ناشناس
| Spain
شما تضمین بده ایشون رو برای محاکمه نمی برن بعد از این جور قمپزها در کن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۹
9
12
نه حائری ادم انقلابیه نه علی ابادی توان اداره رو داره!
لاقل چیت چیان بین اینا از همه سرتره
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
ببخشید حایری کیلو چند؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
احسنت-حائری اگر ادم کار بود وضع صنعت برق بهتر از این بود
منتقد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۹
8
10
متاسفم چرا حائری؟؟؟ مگه این همه تو توانیر بوده چکاری کرده؟ اقا برو بیخیال وبال گردن وزارتی اقای حائری بزار بقیه بیان کارکننن جان عزیزات بکش بیرون از توانیر بیخیال اگه بیل زن بودی این مدت میزدی
قره بالا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۹
0
3
با سلام و خدا قوت ، وزارت نیرو در دولت آینده ، یکی از دغدغه در بحث تامین برق و اب خواهد بود ، ضروری است یک وزیر توانمند با تیم قوی با برنامه مستدل و منطقی انتخاب شود ، که بنظر بنده نمایندگان مجلس با اطلاعات کافی ، دقت لازمه را در رای اعتماد داشته باشند
اهواز
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۹
17
1
بهترین گزینه وزارت نیرو مهدی دوستی است،مرد جهادی خوزستانی که میتواند صنعت برق را متحول کند
بزرگان صنعت آب و برق
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۰
23
10
دوستان درد وزارت نیرو فقط فقط با استاد گرانقدر دکتر حائری حل میشه تمامی پارامترهای سیاسی و فنی و تخصصی و آکادمیک در وجودش نهفته هست ،علی آبادی و چیت چیان و فتاح و .... امتحانشونو در سمت های ارشد دادن بسشونه برن استراحت ، اجازه بدید دکتر حائری در سمت وزیر وظیفه و دینشو به صنعت آب و برق ادا کنه چراکه هرکسی با کامنت هائی صحبت از ضعف استاد عزیزمان می کنتد احتمالا دنبال باند بازی یا سیاهکاری هستند و کتمان حقیقت میکنند و متاسفانه این مشکلات مربوط به مقامات ارشد ایشان برمیگردد که دست و بال ایشان را به نوعی با سیاسی کاری و اعمال سلایق شخص بسته بودند و با اقداماتی مانع از اجرای پلن مدیریتی ایشان می شدند بهتر است دندان رو جگر بزارید و عملکرد مدیریتی دکتر حائری رو در سمت وزیری ببینید بعدا قضاوت عملکرد ایشان بفرمائید تا شرمنده و نیاز به طلب حلالیت از این استاد گرانقدر نباشید. متشکرم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
استاد عزیزتون اگر میخواست کاری کنه تا الان کرده بود نه اینکه با گماردن مدیرعامل سفارشی گلکاری در صنعت برق کند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
ارامترهای سیاسی و فنی و تخصصی و آکادمیک؟!!!!! یعنی چی اونوقت؟؟؟؟ ایشان در سمت معاون برق و انرژی وزیر چه پارامتر آکادمیکی دارند که در درونشان نهفته است؟ توان پژوهشی یا آموزشی دارند؟ جل الخالق! لطفا اگر سررشبه ای از مبنا و معنای کلمه ندارید بیخود نوسیسد. هر چرت و پرتی مینویسید بنویسید اما به شعور مخاطب توهین نکنید.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
این حائری رو کی از ... کشیده بیرون؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
دوستان عزیزان هموطنان همکاران
آگاه باشید لطفا
احساسی اظهارنظر نکنید
صنعت برق رو به زوال است کمک کنید در تصمیمها کمک کنید
جناب آقای رییسی سید محرومان سید متحولگر
لطفا صنعت برق را دریابید و از باندهای حاکم و آدمهای سابق مثل چیت .. و علی ... و حایر.... و بقیه دوستاتن همه باند در وزارت نیرو دارند و نتیجه همینی که می بینید هست
لطفا نفرات جدید با ایده ای جدید و شایسته و شاگردان اول دانشگاهها استفاده کنید و دستور بدید تا همه نیروگاهها و توزیعها و برق منطقه ای ها از شاگردان اول دانشگاهها که رسمی هستند بعنوان مدیران ارشد استفاده بکنند.
والسلام
ناشناس
| Spain
فکر کنم همش رو معکوس استفده کردی ببم جان
دکتر؟!!!
استاد؟!!!!!!!
امتحانشو پس داده؟!!!!!!
.....
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
نه که حائری دنبال باند نیست
جک نگو
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۳:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۰
4
11
خیلی میخوام بدونم اون یک نفری که اومده داره تز حائری تعریف میکنه خودشه یا رفیقش
چون حداقل منی که ۲۲ ساله کارمند توانیرم ندیدم توی این مدت معاونت کسی خوبشو بگه
دائما سرش به لابی وصله
پاسخ ها
ناشناس
| Spain
خیلی تابلوئه
دست پیشو میگیره که پس نیفته
ناشناس
| Spain
ادمهای نمک گیر کم نداره
همون هایی که از گوشه کنار ورداشت و آورد در بالاترین مناصب و افتضاح فعلی رو بارآوردن
توانیر
| Iran (Islamic Republic of)
سلام و وقت بخیر عزیز توانیر پست مدیریتیش محدوده اگر بود شما هم با وجود کارآیتون ارتقا میافتین لابی نمایندگان مجلس اجازه رشد افرادی مثل شما را نداده پس تقصیر حائری نیست ،یه سوال دارم اگر ازطرف حائری حمایت میشدید الانم این حرفا رو مطرح میکردید ؟؟خواهشمندم کورکورانه بخاطر عدم احراز پست مدیریت دنبال بزرگمرد صنعت برق بدگوئی نفرمایید که همین بدگوئی پشت افراد لایق و صادق منجر به تلنبار شدن این همه مکافات دنیوی می گردد.سپاس فراوان
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
از حائری دفاع نکن این مرد یکتنه فاتحه ی صنعت برق رو خونده هرجا که میبینی رفیقاش شدن مدیرعامل کریمی-عباس شیاری-فرخزاد-رجبی-بیات-صبوری
بازم بگم یا لازم نیست؟!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
اون کسی اخر جملت گفتی مکافات دنیوی:

اگر گفتن و دیدن حقیقت گناهه من میخوام تو این گناه بسوزم
برو خجالت بکش یارو ابروی صنعت برق رفته پیش مردم ایران همشم زیر سر همین امثال حائری و متولی و رخشانی و…. هست
همکار
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۰
2
10
ميشه بفرماييد حائري مدرک ليسانسشو از کجا گرفته و رشتش چيه و اينکه مدرک فوق ليسانش را تو کنکور چه سالي شرکت پذيرفته شده اگه ايشان فوق ليسانسشون رو بهمراه مهاجري و ستار محمودي و... با معرفي وزارت نيرو بدون کنکور و تاکيد ميکنم معادل از دانشگاه شريف گرفتن که هيچ کدام اين آقايون نتوانستند دکترا شرکت کنند و هرفراموش نمي کنم اين را که هروقت اين ستار محمودي براي ماموريت اروپا ميرفت بجاي کاروزارت نيرو از صبح تا شب تو ايالت هاي آلمان و... دنبال دانشگاهي بود که بتونه ادامه تحصيل بده ولي افسوس که دانشگاهي نبود تا ايشان را پذيرش کنه نهايت تو المان با دست و پا زدن زياد يه دانشگاه پولي گير اورده بود وبه وزارت نيرو ميگفت هزينه دکترا را بدهيد تا من درس بخوانم اگر خواستيد سوابق در وزارت نيرو موجود است
توانير
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۰
0
0
آب باس آقا
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۰
12
4
بهترين گزينه براي وزارت نيرو مهندس مرجانمهر است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
حداقل معاون وزير
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۰
1
15
صنعت برق به خون تازه نیاز داره. بهره گیری از چهره های قبلی که معضلات زیادی را برای سیستم برق کشور بوجود آورده اند هیچ دردی که دوا نمی کنه هیچ بلکه این صنعت فلاکت زده را روز به روز بیچاره تر میکه. مثلا هنوز اشتباهات ویران کننده حائری در استفاده از طرزطلب با تخصص غیر مدیریتی و فنی و پیشاهنگ باند باز فامیل باز که بستگان نزدیک خودش را در شرکتهای زیر مجموعه برق حرارتی به سمتهای مدیر عاملی رسونده در بسیار از جاها منجر به از هم پاشیدگی شدیدی شده یا در آینده نزدیک می شود
پاسخ ها
ناشناس
| Spain
همین طور علی آبادی که خون برق حرارتی رو تو شیشه کرده
این بابا توهم زده که یه شرکت خارجیه اون هم از یه کشور متخاصم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۰
7
20
کسانی که حایری را می شناسند در چند جمله ایشان را توصیف می کنند 1- خاضع در مقابل قدرت 2- خرج کردن دوستانش به خاطر منافعش در توانیر بارها شاهد ان بودیم و آخریش همین مدیریت شبکه بود 3- ضعف مفرط تخصص ایشان لیسانس غیر تخصصی و تحصیل فوق لیسانس پولی از جیب توانیر به همراه برخی مدیران بی سواد صنعت برق که برای دانشگاه شریف ساختمان درست کرد و مدرک خرید لازم باشه اسامی اون مدیران اعلام خواهد شد 4- نداشتن نگاه استراتژیک و باری به هر جهت 5- دخیل بودن در واگذاری ها در هیات مدیره توانیر 6- خالی بندی ها که هیچ کدام به نتیجه نرسید و آخربش همین کنترل رشد بار 7- مطیع بی چون و چرای نمایندگان بخصوص در انتصابات
معاونت برق برای ایشان لباس گشادی بود و الان صنعت برق تاوانش را پس می دهد بذارید آثارش دیگر همینجا تمام شود چون دیگر توانی در صنعت نمانده
پاسخ ها
توزیع
| Germany
خودتو زدی اینور انور بهت پست نداد بدلیل ناکارآمدیت الان حائری شد آدم بد؟؟؟؟؟؟؟؟کوووووووووو انصاف ،به همین دلیل و امثال شما با این افکار نمک نشناسی مملکت و وزارت نیرو به این مرحله رسیده برو خودت و افکارتو اصلاح کنن دادا.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۰
2
11
لطفا دیگه انرژی صرف نکنید و نمالید حائری رفتنی است
ناشناس
|
Azerbaijan
|
۱۱:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۰
4
6
اینا چه حرکت موبتی داشتن
اگه قراره رییسی از همین قبلیا یکی و انتخاب کنه
خوب تیم همون تیمه
یه مشت پیر پاتال به درد نخور که فقط بلدن کاغذبازی کنن و بروکراسی تولید کنند
همشونم از هم پرونده دارن
رییسی این راه و بری معلومه تو هم فکر خودتی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۰
0
9
هر کسی بیاد باید با خودش یه جارو برقی با مکش خیلی زیاد بیاره. چون اولین و واجبترین کار حذف به اصطلاح مدیران بی عرضه و بی لیاقت است که با رانت و رابطه پستها را اشغال کردند و شرکت های زیر مجموعه را به چرنوبیل تبدیل کردند.
علی اصغر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۰
3
15
هر کی را بزارند بهتره از اردکنیان هست. حتی یک بچه کلاس اولی
حالا ایشان میخواهد دانشگاه چی تدریس کنه؟ روشهای گند زنی به صنعت برق و آب
پاسخ ها
كارشناس خبره
| Iran (Islamic Republic of)
كسي كه وزارت نيرو را از اين بي در و پيكري و مسخره بازي الف ب دوستان بخور خارج ميكند فقط مهندس مرجانمهره
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۰
4
14
جناب آقای رییسی
باندهای قبلی و آدمهای تکراری را بریزید دور قربان
راهار مملکت اینه که همه باندهای قبلی وزارت نیرو و توانیر و مادرتخصصی تولید برق حرارتی را بریزید دور
اینها فاجعه بوجود آورده اند
همه این کامنتها و خبرها درمورد انتخاب وزیر و معاونانش همه و همه آدمهای تکراری هستند اینها مگر امتحانشون و پس نداده اند آخه؟؟؟؟!!!!
توروخدا با تفکر و ایده جدید و بدون جانبداری و هواخواهی بیایید جلو
صنعت آب و برق در حال نابودیست
اینها زیرساخت مملکت هستند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۰
3
18
کم مونده بگن رخشانی مهر بشه وزیر
چطور تونستن اسم حائری و علی ابادی رو بیارن؟!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Spain
واقعا که
اینها آخرین دست و پاهای این نسل مدیرایی است که به هر قیمتی نمیخوان با صحنه خداخافظی کنن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
فقط دكتر سيد محسن مرجانمهر مرد عمل
ناشناس
|
United States of America
|
۱۸:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۰
24
8
استاد حائری نجیب, مهربان, بزرگ, مدیر, متخصص, باسواد و انسان است
مدیر بزرگی که وزارت برازنده اوست
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America
... نزن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
اثرات و نتايج اين بزرگي را هم بفرماييد.
نیما
| Iran (Islamic Republic of)
حائری واقعا انسان توانمند و با سوادی است
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۰
0
9
خداوکیلی این مدیران ... و ... شرکت های توزیع را بریزید توی دریا یکسری مدیر نه مهندس کیلویی را جذب کنید این شرکتها را یک سامانی بدهند
احمدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۱
2
15
اگه اقای رییسی قراره تحولی تو وزارتخونه ها انجام بده باید نیروهای جوانتر استفاده کنه نه این پیر پاتال ها که با حفظ وضع موجود منافعشون تامینه و هیچ تغییر و بهبودی حاصل نخواهند کرد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۱
4
8
در زمان وزارت آقای چی..... ان مگر همه صنعت برق به فنا نرفت؟ مگه با دوست بازی که کرد و رفیقش و معاونت آبفا کرد همه چیزنابود نشد؟!!!!
چرا اسم این آدمها رو میارین وسط؟؟؟
واقعا قحط الرجال هست مگر مملکت؟؟؟؟!!
آقا جوانهایی در صنعت برق و آب هستند دانشگاهی باسواد متعهد عالیبگردید از اونهااستفاده کنید
تروخدا یه ذره به فکر زیرساختهای کشور باشید
برق و دریابید
آقای رییسی اگر میخواهید در تابستانها و زمستانها مشکلی نباشد زیر و زبر کنید وزارت نیرو و مادرتخصصی تولید برق را.
همه این باندها را ریشه کن کنید
همه چیر باندبازی و بی حساب و کتاب هست
مدیرعاملان نیروگاهها و توزیعها را ارزیابی کنید.
ارزیابی قوی و واقعی لطفا.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۱
8
5
متاسفانه تحلیلی که از وزرای قبلی داشتید منصفانه نبود. تعجب می کنم که چطور خدمات مهندس بیطرف رو نادیده گرفتید و اینطور گزارشی کاملا سیاسی نوشتید.
و این تحلیل غیرمنصفانه باعث می شود که نتوان به نتیجه گیری هاتون اعتماد کرد و نگرانی این وجود داشته باشد که حمایتتون هم سیاسی است.
به هر حال امیدوارم بهترین شخص برای وزارت نیرو در دولت آقای رییسی انتخاب شود که بتواند صادقانه خدمت کند
امیر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۱
11
5
دکتر علی آبادی و مهندس چیت چیان هر دو گزینه مطلوبی هستند. به نظرم بهتر هست که هر کدام وزیر شدند دیگری در قامت معاون، قائم مقام یا مشاور ویژه در وزارت نیرو باشند. هر دو گزینه منشا خیر بودند تاکنون.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۱
0
7
با سلام

خواهشمند است وزير نيروي جديد و مدير عامل جديد معاونان و مديران سفارشي منابع انساني و روابط عمومي شركت توزيع برق تهران با سنين كم را بركنار نمايند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
به نظر بنده سن فاكتور مهمي نيست؛ چون كسب تجربه مي تواند در عرض سن انجام شود و نه در طول آن! مشكل اين اشخاص عدم انتخاب در شرايط منصفانه (فرصت برابر) و در شرايط رانت ناشي از التماس دعاي يك پدرخوانده است.
ناشناس
| Italy
نمونه اش ... بچه که تو خراست مدیریت شبکه بود و یه شبه تو برق تهران اون طوری پبشرفت کرد
ناشناس
|
Pakistan
|
۱۹:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۱
0
13
امیدواریم در دولت جدید باج دهی به نمایندگان مجلس نباشد. واقعا ما شرمنده ایم که یک نماینده ای از سزح مشارکت 20 درصدی بالا اومد و متاسفانه متاسفانه متاسفانه داره برا صنعت برق تعیین تکلیف می کنه.
اگر نماینده تصمیم گیرنده قوه مجریه باشد باید فاتحه صنعت برق را خواند.
الان چندساله که نماینده مدیر تعیین.می کنه.

شرم باد و ننگ باد بر نماینده ای که می خواهد برای خورش و منافع خودش کشور را ...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۳
0
1
دولت دوازدهم به پایان باتمام خوب وبد خود رسید وانشالله دولت جدید با انتخاب افراد شایسته بخصوص برای وزارت نیرو بتواند موانع ومشکلاتی عدیده موجود که قطعا بعضی در صورت استفاده از ظرفیتهای نیروی انسانی ومدیریت های هوشمندانه انچه امروز در هریک از حوزه های اب وبرق وجود دارد قطعا قابل مدیریت بود وهمینطور وزیری که بتواند منافع مالی را بشیوه های مختلف در جهت رشد وارتقا همه جانبه صنعت تامین ومشی واستراتژی مدونی برای چشم انداز اینده اب وبرق تدوین نماید .لزوم بهبود تلفیق استفاده از نفرات خبره وکار امد لیکن صادق وسالم جایگزین چاپلوسان متملق در صنعت وزارت وشرکتهای مادر تخصصی و.... میباشد چیزی که وزیر باید بدان توجه جدی داشته باشد .وزیر باید تلاش زیادی در کنار اعضا محترم دولت ورییس جمهور بر بقای مدیریت ومسئولیت پذیر کردن مدیران وهمه اقشار داشته باشد متاسفانه فرهنگ عمومی کشور در امر بقا مدیریت بشدت تحلیل وتضعیف گردید تا جاییکه مدیران ارشد شرکتها بجهت تعارض منافع عملا برخلاف ظاهر تصمیمات راهبردی ومناسب رانتوانستند در حوزه کاری خود بگیرند جدا سازی فضای سیاسی وامنیتی از محیط اجرایی بسیار ضروری است که مورد توجه قرارگیرد متاسفانه همین موضوع زمینه فساد را بشیوه های دیگر در سطح شرکتها در حالیکه باید بهبود میبخشید درجهت تحصیل منافع بصورت خاموش تقویت کردد تا جاییکه امروز نمیتوان نهادههای مسئول صیانت از پرسنل وتاسیسات را مستقل ومدافع وظایف ورسالت سازمانی دانست بلکه متاسفانه خود را برخلاف ضوابط ومقررات وصرفا بجهت ضعف وسوئ نیت وظرفیت وام دار نمودند وهمین موضوع باعث شد تمرکز عوامل بجای وظایف بر حاشیه وموجبات اسیب خاموش (یا حتی اشکارایی که هیچ کس نخواست در این مورد ورود وارزیابی کند ) بر صنعت گردید و لزوم بازنگری در سطح کلان را در جهت انشالله موفقیت دولت جدید وزارت دوچندان میکند
سرباز البرز
|
Australia
|
۱۸:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۳
1
2
سلطان سكسيونر از البرز رفت
ناشناس
|
United States of America
|
۲۰:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۳
0
3
مازندران در بحران عجیب است. نارضایتی از فردی ناتوان در مدیریت.
کسانی که الان در توزیع مازندران هستن خون پرسنل را مکیدن و خانه چند طبقه و ویلا و پول و ماشین و ... سندار و قولنامه ای به اسم خانواده اشان خریدن و متاسفانه فساد مالی,و اخلاقی بیداد می کنه.
ما پرسنل این ... های ... را بزیز می کشیم و همه چیز را از حلقومشان بیرون می کشیم.
حالا نماینده مجلسی می خوتد پشت سرشون باشه, باشه.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۳
0
3
داستان پاداش یک میلیارد تومنه چی بود ؟ خبری منتشر نکردی برق نیوز
ناشناس
|
Germany
|
۰۵:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۴
0
6
در مالی توزیع مازندران چه خبر هست. اوضاع مشکوکه. خانوم ... چکار می کنه. سندسازی و پرداخت های ...
پاسخ ها
آملی
| Ireland
شغال بیشه ی مازندران را نگیرد
جز سگ زرد مازندرانی



چقدر زیراب همدیگر را میزنید از سال ۹۸ چند نفر را کله پا کردید؟!؟!
سرباز البرز
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۴
1
2
سلطان سكسيونر از البرز رفت
ناشناس
|
France
|
۱۵:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۵
0
6
مشکل این دوران این بود

هر کسی بدون تخصص و تجربه پست گرفت
آدمای متخصص و باتجربه بایکوت شدن

فراخوانشون هم کشک بود وسیاه نمایی

به این می گن نفوذ و خرابکاری
صمد
|
Germany
|
۱۷:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۵
0
3
کاشکی این اضافه کار فول و پاداش چند میلیونی و ... که به خودشون و دوستاشون می دن به ما کارمندا هم می دادن.
اینجا شده همه چیزی رفیق و تیم و قوم و قبیله و طایفه و توار و فامیل.
اضافه کار ما رو می زنن و هر روز می لرزونن که ...ولی خودشون ...
ک..ش
ما هم خدایی داریم. امروز هم یه سیمبانو برق گرفت . خدایابه ما رحم کن
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۶
1
3
نارضایتی پرسنل نیروگاههای زیر مجموعه مادر تخصصی باعث میشه که هیچ وزیرنیرو نتونه حداقل در بخش برق به درستی کار کنه . ابتدا باید این شرکت مسخره مادرتخصصی جمع بشه و همه اون ایده های که معتقد بودن کاهش هزینه های صنعت برق با کاهش رفاهیات و دستمزد پرسنل نیوگاهها همراه است در زباله دان تاریخ ریخته شود...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۶
3
2
اگه چیت چیان وزیر بشه باید از الان فاتحه دولت رئیسی رو خواند بر گشتیم به عصر یخ بندان ..
آدم قحطی تو مملکت اومده هی بر می گردیم به فسیل های وزارت نیرو واقعا اگه چیت چیان جز گزینه ها باشه باید گریست بر این مملکت
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
باسه ی افرادی مثل شما همون علی آبادی خوبه که با ... همه رو بخره فقط ادعا ادعا ادعا
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۶
0
1
با سلام و خداقوت
امکانش هست خبری در مورد نتایج آزمون تبدیل وضعیت شرکت های توزیع منتشر کنید؟؟
نقی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۶
1
2
وزیر نیرو هم باید تجربه و تخصص برق داشته باشه هم آب،آخه علی آبادی اصلا نمی دونه آب رو با کدوم«ز» می‌نویسند!!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۶
1
0
با توجه به شناختی که مهندس شبیهی از خودش داره باید وزیر آینده باشه به این طرز فکر کمی تامل لازم است.
ناشناس
|
Singapore
|
۱۲:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۷
0
1
مملکت برق داشته باشه نداشته باسه مازندران خاموشه
قطع برق مکرر در بلوار منفرد نیاکی آمل

بسه پسرخاله بازی. دیگه داد خبرگزاری ایرنا هم در اومده. دیگه خبرگزاری ها هم دارن به توزیع مازندران می خندن.
شدیم جوک
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۷
0
4
حرص خوردن ما بیفایدست ولی لعنت به دزد و بی لیاقت
ناشناس
|
United States of America
|
۱۹:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۷
0
2
مثل اینکه باز هم مجلسی ها دارن لابی مخرب می کنن.
آقا این مجلس آحرش ایران رو مثل لبنان می کنه که یک ساله دولت نمی تونن تشکیل بدن
ناشناس
|
United States of America
|
۰۹:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۸
0
1
آقاجان مازندران
یه.مشترک روزی ده ساعت در پنج مرتبه قطعه برقش و اتفاقا رو فیدری که شخص مهمی برق بگیره اصلا قطع نمی شه.
این دستور رو در مورد روستاها هم پسرخاله,داد.
..شیدم تو این ...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۹
0
0
یکی ازموارد مهمی که انشالله وزیر جدید بایدبا جدیت دنبال کند حذف مافیای صنعت اب وبرق ؛ حذف مدیران ناکار امد که صرفا منافع شخصی را بر منافع عمومی ووزارت وشرکت ترجیح می دهند ؛باز نشسته کردن واقعی افراد بخصوص مدیران بالادستی که به سن باز نشستگی رسیده اند ومراقبت از ورود انها به چرخهسایر شرکتها جهت استفاده از رانت دوره اشتغال ؛ در شکرتهای فنی واجرایی واقعا موضوع بصورت فنی ومدیریتی دنبال شود و شرکتها از موضوع سیاسی خارج شوند ؛ تقویت واصلاح نهادههای بازرسی وصیانتی بطور واقعی در مبارزه با هرگونه فساد چه در بین خود وچه سازمانها ؛ توجه جدی به نیروی انسانی وتقویت اعتماد وانگیزه در انها چه نفرات رسمی وچه پیمانی بر اساس قانون ؛ استفاده از نیروهای متخصص ؛توانمند متعهد جهادی ؛ حذف ساختارهای ستونی وتوجه جدی به ساختار های اجرایی وعملیاتی ؛ اصلاح تمرکز تصمیمات در ستاد ها واختیار به شرکتها ؛ تقویت تعامل بین شرکتها که در بسیاری موارد همین موضوع ونبود تعامل موجب از دست رفتن بسیاری فرصتهای بهبود شده ؛ اتخاذتصمیمات صرفا در حوزه های تخصصی ونه توصیه پذیری از نمایندگان و......
واله
|
Germany
|
۰۱:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۰
0
0
علی ابادی!!
شاید
اما مشاورین رسانه ای سردار در شبکه فارسی زبان بیگانه چه میکنن؟!
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار