کد خبر: ۴۷۰۱۴
تاریخ انتشار : ۱۰:۲۴ - ۱۱ مرداد ۱۴۰۰
معاون عمرانی فرمانداری ویژه لارستان، گفت: تسریع در روند اجرای پست برق ۴۰۰ کیلووات لارستان نیازمند عزم جدی نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی برای پیگیری از سازمان برنامه‌وبودجه کشور در راستای اختصاص کلان ملی است و با اعتبارات قطره‌چکانی استانی قابلیت عملیاتی شدن ندارد.
به گزارش برق نیوز، احمد دلاور در تشریح اقدامات انجام شده برای اجرایی شدن طرح پست ۴۰۰ کیلووات برق لارستان، اظهار داشت: طی هفته‌های اخیر کارشناسانی از برق منطقه‌ای استان فارس به دنبال انجام استعلامات خط انتقال برق لار به جناح بوده‌اند.

معاون عمرانی فرمانداری ویژه لارستان با اذعان به اینکه مسیر خط انتقال این طرح تعریف شده و اجرای آن در برنامه قرار دارد، افزود: با احداث پست ۴۰۰ کیلووات لارستان، خط انتقالی از پست برق لار به پست ۴۰۰ کیلووات جناح در شهرستان بستک متصل می‌شود.

دلاور با بیان اینکه محل زمین احداث پست ۴۰۰ کیلووات لارستان تعیین شده است، تصریح کرد: امید می‌رود با پیگیری‌های لازم، اعتبارات مورد نیاز این طرح مهم مصوب و کار اجرایی آغاز شود.

این مسئول با تأکید بر اینکه احداث پست ۴۰۰ کیلووات برق در خطه لارستان بسیار ضروری است که متأسفانه تاکنون اجرای این طرح اساسی بسیار معطل مانده است، یادآور شد: احداث پست ۴۰۰ کیلووات در لارستان از مصوبات سفر مقام معظم رهبری به لارستان در سال ۱۳۸۷ است.

معاون عمرانی فرمانداری ویژه لارستان با اشاره به اینکه تسریع در روند اجرای پست برق ۴۰۰ کیلووات لارستان نیازمند عزم جدی نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی برای پیگیری از سازمان برنامه‌وبودجه کشور در راستای اختصاص کلان ملی است و با اعتبارات قطره‌چکانی استانی قابلیت عملیاتی شدن ندارد، اضافه کرد: البته طرح پست برق ۴۰۰ کیلووات لارستان توسط بخش خصوصی نیز قابلیت اجرایی دارد که می‌بایست از طریق صندوق بانک اسلامی پیگیر این موضوع بود.

شهرستان لارستان باوجود وسعت بسیار، پراکندگی، اقلیم آب‌وهوایی و گرمای شدید هوا از نعمت نیروگاه برق قوی محروم است. از وعده احداث پست برق ۴۰۰ کیلوولت در لارستان سال‌ها می‌گذرد و هنوز آجری بر آجری گذاشته نشده و این امر یعنی کمبود برق پایدار منجر شده تا علاوه بر اُفت و خیز برق بخصوص در فصل داغ تابستان در لارستان، از طرفی در زمینه سرمایه‌گذاری در ایجاد صنایع سنگین و پرمصرف در این خطه مانعی وجود داشته باشد.

امید می‌رود در یک پیگیری منسجم از سوی مدیران ارشد استانی اعم از استاندار فارس، مدیران برق استان فارس و نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی بتوان بودجه‌ای اساسی برای احداث پست برق ۴۰۰ کیلوولت لارستان تخصیص داد.
منبع: فارس
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار