کد خبر: ۴۷۰۷۰
تاریخ انتشار : ۱۷:۰۴ - ۱۵ مرداد ۱۴۰۰
متولی زاده؛
مدیر عامل توانیر گفت: صنایع سیمان با وجود محدودیت‌های اعمال شده برای صنایع چیز‌ی بالغ بر ۷۰ درصد برق مصرف کرده‌اند در واقع افزایش مصرف سیمان به دلیل وجود دلالان در بازار است که اگر مردم تامل کنند قیمت سیمان متعادل می‌شود.

دلیل افزایش قیمت سیمان، دلالان بازار است

به گزارش برق نیوز، محمدحسن متولی زاده تصریح کرد: امسال گرمای شدید هوا باعث افزایش شدید مصرف برق در کشور شده است به طوری که امسال حدود ۳ درجه هوا گرم‌تر شده، بنابراین با این افزایش دما حدود 4500 مگاوات مصرف برق افزایش یافته است.

او ادامه داد: رشد صنایع و مصارف خانگی هم رشد روزافزونی داشته‌اند؛ به طوری که مصرف برق صنایع امسال ۲۰ درصد رشد داشته است، اما همچنین پدیده رمز ارز هم باعث افزایش مصرف برق شده است.

مدیر عامل توانیر افزود: ما امیدواریم سال آینده موضوع خاموشی‌ها با کاهش دما و بارش مناسب برطرف شود، ولی باید ظرفیت سازی شود که این موضوع در دستور کار دولت جدید خواهد بود، ولی مدیریت مصرف مختص به ایران نیست بلکه در کشور‌های دیگر هم این موضوع مشاهده می‌شود.

متولی زاده بیان کرد: اما براساس برآورد‌های انجام شده حدود ۱۰ درصد مصرف انرژی در کشور ما اختصاص به رمز ارز‌ها دارد که این رقم حداقل ۲ هزار مگاوات برق مصرف می‌کند.

او تصریح کرد: صنایع سیمان با توجه به محدودیت‌های اعمال شده برای صنایع چیز‌ی بالغ بر ۷۰ درصد برق مصرف کرده‌اند و در واقع افزایش مصرف سیمان به دلیل وجود دلالان در بازار است که اگر مردم تامل کنند قیمت سیمان متعادل می‌شود.

مدیر عامل توانیر در خصوص کاهش تولید تراز نیروگاه ری گفت: ما در این ایام از تمامی ظرفیت نیروگاه‌ها با حداکثر ظرفیت استفاده می‌کنیم، افزایش دما باعث افت تولید واحد‌های حرارتی می‌شود و این موضوع باعث شده است که تراز تولید این نیروگاه تنزل پیدا کند.

او افزود: بر اساس تجربه پیک مصرف امسال نسبت به سال گذشته، اوج مصرف شکسته شد. زمانی که هوا در سراسر کشور گرم می‌شود افزایش برق در اوج خود قرار می‌گیرد، خوشبختانه با همکاری صنایع، خاموشی‌ها کاهش پیدا کرده است، ولی چند روزی محدودیت برای نیروگاه‌های برق آبی داشتیم که تولید آن‌ها کاهش پیدا کرده که امیدواریم هرچه زودتر این موضوع هم برطرف شود.

مدیر عامل توانیر با بیان اینکه این هفته دمای هوا کاهشی و وضع مصرف برق پایدارتر می‌شود، گفت: با این حال مردم باید همچنان همکاری کنند، چون تا پایان تابستان زمان زیادی باقی مانده است.

او در خصوص خاموشی در برخی از شهر‌های کشور گفت: دلیل خاموشی پراکنده در چند استان کشور اختلال در تولید ۴ واحد نیروگاهی و افزایش شدید مصرف است، همچنین به دلیل افزایش مصرف برق در پیک شبانه، به منظور حفظ پایداری شبکه برق و جلوگیری از خاموشی‌های گسترده، برق بخشی از مناطق واقع در استان‌های خراسان، کرمان، آذربایجان و نقاطی از بخش‌های مرکزی کشور به صورت دستی و موقت قطع شد.

متولی زاده در خصوص موضوع جیره بندی برق در کشور که در روز‌های گذشته در برخی از خبرگزاری‌ها منتشر شده بود، تصریح کرد: اصلا این موضوع صحت ندارد و جیره بندی برق در کشور به هیچ عنوان مطرح نیست.
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار