کد خبر: ۴۷۱۴۹
تاریخ انتشار : ۱۰:۵۵ - ۲۰ مرداد ۱۴۰۰
مدیرعامل توانیر گفت: اگر مردم همراهی نکنند ناگزیر به اعمال محدودیت برای صنایع به خصوص صنایع فولادی که در حال تامین اکسیژن برای بیماران هستند، خواهیم بود.
عدم مدیریت مصرف برق، باعث اختلال در تولید اکسیژن
به گزارش برق نیوز،  محمدحسن متولی زاده افزود: امسال سال بسیار استثنایی برای صنعت برق بود به طوری که گرما و خشکسالی بی سابقه و در عین حال میزان مصرف، بسیار بالاتر بود.

وی ادامه داد: این شرایط سبب شد برخی محدودیت‌ها برای مردم ایجاد شده و با خاموشی روبرو شوند.

مدیرعامل توانیر خاطرنشان کرد: خشکسالی امسال در ۵۰ سال اخیر بی سابقه بود که این موضوع از علل کاهش حدود ۷ هزار مگاوات تولید برق نیروگاه‌های برق آبی شد.

متولی زاده گفت: از طرف دیگر خشکسالی مصرف برق در بخش کشاورزی را بالاتر برد و افزایش حدود ۳ درجه‌ای دما فصل بهار، افزایش حدود ۵ هزارمگاواتی برق را به دنبال داشت.

وی ادامه داد: وجود میهمان ناخوانده‌ای به نام استخراج غیر فانونی رمز ارز نیز از دیگر دلایل افزایش مصرف است که برق بلعیده و مشکل ایجاد کرده است.

مدیرعامل توانیر خاطرنشان کرد:، اما همراهی خوب صنایع بزرگ و مردم و ورود اصحاب رسانه به آگاهی رسانی درباره مصرف سبب شد شرایط کمی تعدیل شده و پشت سرگذاشته شود.

متولی زاده گفت: این هفته به دلیل بروزگرمای هوا و نیز کم‌تر شدن توجه مردم به رعایت مدیریت مصرف مشکلاتی را ایجاد کرد که بروز برخی خاموشی‌ها را به همراه داشت.

وی با بیان اینکه شرایط دمایی تداوم خواهد داشت افزود: مردم همکاری خود را ادامه دهند و با کاهش درجه وسایل سرمایشی و استفاده بیشتر از نور روز صنعت برق را یاری کنند.
 
مدیرعامل توانیر ادامه داد: اگر مردم همراهی نکنند ناگزیر به اعمال محدودیت برای صنایع به خصوص صنایع فولادی که در حال تامین اکسیژن برای بیماران هستند، خواهیم بود.
 
متولی زاده گفت: رعایت مدیریت مصرف در بخش خانگی کمک خواهد کرد صنایع فولادی به کار خود ادامه دهند.
منبع: ایرنا
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار