کد خبر: ۴۷۲۰۴
تاریخ انتشار : ۰۹:۰۶ - ۲۵ مرداد ۱۴۰۰
مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای غرب، از خروج تعدادی از نیروگاه‌های حرارتی کشور به ظرفیت ۲۰۰۰ مگاوات از مدار تولید که تأمین انرژی پایدار در سطح کشور از جمله منطقه غرب را با مشکل مواجه کردند، خبر داد.
خروج ۲۰۰۰ مگاوات از نیروگاه‌های حرارتی از مدار تولید
به گزارش برق نیوز، علی اسدی در گفتگو با بخش خبری شبکه تلویزیونی زاگرس گفت: به‌دلیل مشکلاتی اعم از خشکسالی، کاهش آب پشت سد‌ها و در مدار نبودن نیروگاه‌های برق‌آبی، تابستان بسیار سختی را گذراندیم و از بابت قطعی‌های پیش آمده از مردم شریف استان‌های کرمانشاه، کردستان و ایلام عذرخواهی می‌کنم.

وی افزود: متأسفانه در چند روز اخیر تعدادی از نیروگاه‌های حرارتی کشور به ظرفیت ۲۰۰۰ مگاوات از مدار تولید خارج شدند که تأمین انرژی پایدار در سطح کشور از جمله منطقه غرب را با مشکل مواجه کرد.

اسدی با اشاره به اینکه به مدار آوردن مجدد یک نیروگاه به مدار تولید زمان‌بر است، خاطرنشان ساخت: از مردم فهیم سه استان غربی درخواست می‌کنم همانطور که تاکنون فرزندان خود در صنعت برق را همراهی کردند، باز هم ما را با صرفه‌جویی در مصرف برق همراهی نموده تا مشترکان خانگی با قطعی برق مواجه نشوند، چون در غیر این صورت موازنه تولید و مصرف به هم خورده و سبب ایجاد خاموشی‌های گسترده در شبکه سراسری برق خواهد شد.

مدیرعامل برق غرب اظهار امیدواری کرد که تعمیرات نیروگاه‌های خارج شده به سرعت انجام شود و ظرف دو یا سه روز آینده پایداری به شبکه برق غرب باز گردد.

وی اظهار داشت: در صورتی که نیاز به اعمال خاموشی در شبکه برق احساس شود، برنامه خاموشی‌ها جهت اطلاع عموم مردم بر روی پورتال شرکت‌های توزیع نیروی برق سه استان غربی قرار خواهد گرفت.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای غرب در پایان در خصوص گله‌مندی صاحبان صنایع سنگین از وضعیت ناپایدار برق گفت: برق صنایع بدون هیچ محدودیتی و طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته بجز سه روز گذشته که با مشکل تولید مواجه شدیم تأمین شده و پس از عبور از این شرایط حساس و پایدار شدن شبکه برق، برای صنایع نیز به‌خاطر همکاری خوب آن‌ها در این روز‌های سخت پاداش‌هایی در نظر گرفته خواهد شد.
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار