کد خبر: ۴۷۲۵۸
تاریخ انتشار : ۰۹:۳۹ - ۰۱ شهريور ۱۴۰۰
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کردستان از تبدیل ۶۰۶ کیلومتر شبکه فشار ضعیف برق در استان با ۹۲۰ میلیارد ریال هزینه از ابتدای امسال تاکنون، به کابل خودنگهدار خبر داد.
به گزارش برق نیوز، هیوا لهونیان با اشاره به اینکه از ابتدای سال ۱۳۹۹ تاکنون نیز یک هزار و ۸۱۰ کیلومتر شبکه فشار ضعیف برق اصلاح شده است، اظهار داشت: عملیات تبدیل شبکه سیمی به کابل خودنگهدار در استان تا پایان سال ۱۴۰۱ به اتمام می‌رسد.

وی با بیان اینکه از پنج هزار و ۸۲۰ کیلومتر شبکه سیم مسی و فشار ضعیف در استان، ۲ هزار و ۱۴۵ کیلومتر آن به کابل خودنگهدار تبدیل شده است، افزود: پارسال نیز یک هزار و ۲۰۴ کیلومتر شبکه سیم مسی با یک هزار و ۲۶۰ میلیارد ریال هزینه، به کابل خودنگهدار تبدیل شد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کردستان، اصلاح هر کیلومتر شبکه فشار ضعیف را نیازمند یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال اعتبار اعلام کرد و گفت: تمام شبکه سیمی برق شهرستان‌های کامیاران و بخش شهری شهرستان‌های دیواندره، دهگلان و سروآباد به کابل خودنگهدار تبدیل شده است.

لهونیان اضافه کرد: هدف از تبدیل شبکه فرسوده و فشار ضعیف برق به کابل خودنگهدار، ضریب امنیتی بالا، کاهش تلفات، تامین برق پایدار، نوسازی شبکه، بهبود مبلمان شهری و روستایی، طول عمر طولانی شبکه (۳۰ تا ۴۰ سال) کاهش سرقت و جمع آوری انشعابات غیرمجاز است.

در حال حاضر ۶۸۵ هزار مشترک در بخش‌های مختلف اداری، خانگی، تجاری، صنعتی و کشاورزی از خدمات شرکت برق کردستان بهره‌مند هستند.
منبع: ایرنا
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار