کد خبر: ۴۷۲۸۷
تاریخ انتشار : ۲۰:۴۷ - ۰۲ شهريور ۱۴۰۰
نایب رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی تهران از افزایش ۱۵ درصدی تقاضا برای تعمیرات لوازم خانگی در پی قطعی برق طی ماه‌های اخیر خبر داد و گفت که بازار لوازم خانگی در رکود کامل است.
به گزارش برق نیوز، محمدحسین اسلامیان با اشاره به کاهش قدرت خرید مردم در سال‌های اخیر و افزایش چشمگیر قیمت لوازم خانگی در سال گذشته به دلیل گران شدن مولفه‌های تولید، مواد اولیه و قیمت ارز، اظهار کرد: از طرف دیگر علاوه بر گرانی‌ها، تعطیلی پی‌درپی اصناف به دلیل شیوع ویروس کرونا نیز بر کاهش قدرت خرید مردم تاثیر گذاشت. در نتیجه قدرت خرید مردم نسبت به سال‌های قبل بسیار بسیار کم شد و مردم به ویژه از سال گذشته ترجیح می‌دهند اگر کالایی دچار مشکل شد به جای تعویض، آن را تعمیر کنند.

به گفته وی در حال حاضر قیمت یخچال و فریزر دوقلوی ایرانی ۲۵ میلیون تومان و ساید ایرانی حدود ۳۰ میلیون تومان است. اما قدرت خریدی وجود ندارد که مردم زندگی خود را بچرخانند و همزمان ۳۰ میلیون پس انداز برای خرید لوازم خانگی داشته باشند؛ بنابراین همه مردم رو به تعمیر کالای قدیمی خدا آورده‌اند.

این مقام صنفی همچنین با بیان اینکه به تعویق انداختن مراسم ازدواج به دلیل ویروس کرونا باعث شده خرید جهیزیه هم کاهش پیدا کند، تصریح کرد: در چنین شرایطی بازار لوازم خانگی در رکود کامل است. در عین حال کالای زیادی هم در سطح بازار نیست، چرا که خط تولید‌ها در سال جاری به خاطر کرونا و قطعی برق با یک سوم ظرفیت کار کردند، اما به دلیل نبود تقاضا این کمبود کالا به چشم نمی‌آید و اگر تقاضا ایجاد شود مشخص می‌شود طی پتج ماهه ابتدایی امسال نتوانستیم به نحو مطلوب تولید انجام دهیم.

اسلامیان با اشاره به قطعی برق در ماه‌های اخیر، تصریح کرد: این مشکل هم باعث خرابی لوازم خانگی شده، به طوری که در مدت خاموشی‌ها شاهد افزایش ۱۵ درصدی تقاضای تعمیرات لوازم خانگی بودیم. این تقاضا به ویژه در بخش یخچال و فریزر و تلویزیون که مداوم به برق متصل هستند بیشتر است.

البته به گفته وی در تلویزیون که معمولاً امکان تعمیر وجود ندارد، به ناچار تقاضا افزایش پیدا می‌کند.
منبع: ایسنا
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار