کد خبر: ۴۷۳۲۴
تاریخ انتشار : ۱۱:۰۶ - ۰۴ شهريور ۱۴۰۰
نتیجه نظرسنجی مقایسه عملکرد اردکانیان با وزرای قبلی جالب توجه است. اردکانیان که در حلقه بسته‌ای از افراد تمجیدکننده اش گرفتار شده بود، دیدگاه‌ها و نظرات تعداد محدودی از اطرافیان خود را ملاک عملکردش تلقی کرده واحساس رضایت کاذبی از خود داشت. این رضایت کاذب اجازه تغییر به موقع روش‌ها و اصلاح مدیریت‌های اشتباه را نداد. رای پایین اردکانیان صرفا نه بخاطر تعداد پروژه‌های نیمه تمام و نه حتی بخاطر عدم تولید کافی برق که بخاطر حرف‌هایی بود که در چشم مردم نگاه کرد و برخلاف واقعیت گفت. مهمترین مشکل اردکانیان عدم صداقت در گفتن واقعیت‌ها و انجام فعالیت‌های تبلیغاتی بود. اردکانیان مردی بود که آمده بود تا فلک را سقف بشکافد و سعی کرد طرحی نو در اندازد. مدیریت و شرایط کشور دست به دست هم دادند تا عاقبت وزارتش بخیر نشود.

سرویس صنعت برق نیوز: در دو هفته پایانی حضور اردکانیان در وزارت نیرو، برق نیوز نظرسنجی‌ای در خصوص نحوه عملکرد اردکانیان و وزرای قبلی منتشر کرد تا کاربران و صنعت برقی‌ها نظر خود را در این خصوص اعلام کنند. بیش از ۲۶۰۰ نفر از کاربران و بازدیدکنندگان برق نیوز در این نظرسجی شرکت کردند که جامعه آماری قابل قبولی بحساب می‌آید. در این نظرسنجی از کاربران خواسته شده بود که نظرشان را در خصوص عملکرد وزرای نیروی ۵ دروه گذشته اعلام کنند.

۴۰ درصد شرکت کنندگان در نظر سنجی، پرویز فتاح را انتخاب کرده بودند که بالاترین رای را داشته و انتخاب اول کاربران بود. پس از آن بیطرف با ۳۱ درصد بهترین عملکرد را از نظر مخاطبان داشته است. اما اردکانیان با ۶.۵ درصد در رده چهارم قرار گرفت و خیلی پایین تر از تصور قرار گرفت.  البته شرایط اقتصادی و سیاسی کشور در دوره‌های مختلف متفاوت بوده و لذا بر عملکرد کلی وزرا می‌توانسته تاثیرگذار باشد، اما این میزان تفاوت نمی‌تواند صرفا ناشی از شرایط سیاسی - اقتصادی بوده باشد.

اردکانیان و تیم فعلی اش تصوری بسیار متفاوت با این نظرسنجی داشتند. مشاوران، روابط عمومی و تیم رسانه‌ای اردکانیان که در حلقه بسته‌ای از افراد تمجیدکننده اش گرفتار شده بودند، دیدگاه‌ها و نظرات تعداد محدودی از اطرافیان خود را ملاک عملکرد نهایی وی ارزیابی کرده و همین امر موجب شده تا رضایت کاذبی از نحوه مدیریتشان داشته باشند.

این رضایت کاذب اجازه تغییر به موقع روش‌ها و اصلاح مدیریت‌های اشتباه را نداد تا با اصرار بر فرآیند‌های نادرست به یکی از ضعیف‌ترین وزیران نیروی بعد از انقلاب تبدیل شود. برق امید، پویش الف ب، فراخوان شایسته گزینی، غرور و خودرائ بودن، حلقه بسته مشاوران، استفاده از مدیران بازنشسته و منفعل و... از مهمترین تصمیماتی بود که بار‌ها در خصوص آن هشدار داده شد.

شاید اگر امکان ارزیابی عملکرد بر اساس امکانات و اعتبارات میسر می‌بود وضعیت ارکانیان به این افتضاحی نمی‌شد و رای بالاتری می‌گرفت. مهمترین مشکل اردکانیان عدم صداقت در گفتن واقعیت‌ها و انجام فعالیت‌های تبلیغاتی بود. او نپذیرفت که شایسته گزینی جواب نمی‌دهد و با اینکه اثرات مخرب آنرا دید بر آن اصرار ورزید. هیچ وقت نخواستند قبول کنند که پویش الف ب و برق امیدِ تبلیغاتی دردی از جامعه حل نخواهد کرد. تیمی که او را احاطه کرده بودند با آمارسازی‌های کاذب برایش جشن عبور از پیک می‌گرفتند با اینکه همان‌ها می‌دانستند ۱۰ هزار مگاوات خاموشی داده اند.

اردکانیان با اینکه می‌دانست تحریم‌ها با صنعت برق چه کرده، اما حاضر نشد واقعیت‌ها را بیان کند. او می‌دانست امکان ندارد ۱۵ هزار مگاوات ناترازی تولید و مصرف یکساله رخ دهد، ولی مدیرانی که با آمار‌های اشتباه، رضایت کاذب برایش ایجاد کرده بودند را نه تنها توبیخ نکرد که ارتقاء هم داد. تعداد قابل توجهی از مدیران کشوری و استانی اش بخاطر فساد مجرم شناخته شده یا تحت تعقیب قرار گرفتند، اما او و سیستم تحت مدیریتش دست از دفاع از آن‌ها برنداشت تا امید به مبارزه به فساد در وزارت نیرو از بین برود.

رای پایین اردکانیان صرفا نه بخاطر تعداد پروژه‌های نیمه تمام و نه حتی بخاطر عدم تولید کافی برق که بخاطر حرف‌هایی بود که در چشم مردم نگاه کرد و برخلاف واقعیت گفت. از پرخوری ایرانیانی گفت که سخت‌ترین دوران اقتصادی شان را تجربه می‌کردند. وقتی شماره تلفن دفترش را داد و گفت باور ندارد خاموشی در کشور وجود داشته باشد باید می‌دانست روزی این فرافکنی‌ها گریبانش را خواهد گرفت.

اینقدر روی برق ماینر مانور داد که مدیران برقی فرصت را غنیمت شمرده و بخش عمده‌ای از بی کفایتی خود در مدیریت شبکه را به پای ماینر‌ها نوشتند. بجای رفع گلوگاه‌های اصلی هدررفت مالی، ابلاغیه داد و چای شیرینی همکارانش را قطع کرد. شعار جوانگرایی سر داد اما تا توانست به بازنشسته‌ها در دوران مدیریتش فرصت جولان داد و حتی حاضر نشد لیست بازنشسته‌های مشغول بکار بر خلاف قانون منع بکارگیری بازنشستگان را منتشر کند.

در چشم همکارانش نگاه کرد و گفت با باندبازی مخالف است، ولی نه تنها باندبازی را از بین نبرد که به آن اعتبار داد. بار‌ها می‌گفت مشاوره پذیر است، اما تنها مشاوره‌هایی را پذیرفت که موافق با تصمیمات از قبل گرفته شده اش بود. کرارا نقد را پراهمیت می‌شمرد، اما با کوچکترین نقد‌ها برمی آشفت.

در جلسات از سنکرون شدن بخش خصوصی و دولتی سخن گفت و با نشان دادن در باغ سبز، آن‌ها را برای کمک به وزارت نیرو ترغیب کرد، ولی از پرداخت بدهی‌های آن‌ها شانه خالی نمود و حتی حاضر نشد آن‌ها را به جلسات راه دهد. از توانمندسازی بخش خصوصی سخن گفت، ولی خلاف آن حرکت کرد تا بدترین دوران تاریخ وزارت نیرو برای این بخش رقم بخورد.

تاکید وی بر تخصص گرایی پررنگ‌تر از همیشه بود، ولی ترجیح داد به سفارش، مدیرانی از خارج از مجموعه وزارت نیرو به این ارگان تحمیل کند که همگی نیز بدترین عملکرد را در مقایسه با نمونه‌های مشابه خود بجای گذاشتند.

آنچه که اردکانیان را در نگاه بسیاری از وزارت نیروی‌ها منفور کرد و از چشم آن‌ها انداخت، عدم گفتن واقعیت‌ها و انجام رفتار‌های متناقض بود. این‌ها را نه الان که بار‌ها و بار‌ها گفتیم و گفتند. از هیمنه و هیبت اردکانیانِ ۴ سالِ پیش این روز‌ها چیزی باقی نماند و ترجیح داد دل به چند لوح تقدیری بسپارد که به او پیشکش شد. او را مشاوران و اطرافیانش به جایی کشیدند که امروز خیلی‌ها از رفتنش خوشحال شدند.
 
اردکانیان مردی بود که آمده بود تا فلک را سقف بشکافد و سعی کرد طرحی نو در اندازد. مدیریت و شرایط کشور دست به دست هم دادند تا عاقبت وزارتش بخیر نشود. او احتمالا دوباره از ایران خواهد رفت، ولی میراثی از خود برجای گذاشته که به سختی می‌توان از آن دفاع کرد. کار‌های خوبی انجام داد و در برخی از زمینه‌ها دستاورد‌های قابل توجهی داشت، اما در زیر تصمیمات و رفتار‌های نادرستش مدفون شد. از اردکانیان که گذشت امیدواریم محرابیان طرحی متفاوت با اردکانیان دراندازد.
 
 
 
انتشار یافته: ۴۷
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۳
ناشناس
|
United States of America
|
۲۰:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۴
1
10
اگه نصف این واقع گویی ها رو تو زمان خود اردکانیان نوشته بودین افتضاح تا این حد بالا نمیگرفت
مدیر پایگاه همه را گفتیم نخواستند بشنوند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
کاش در آب هم یک سایت خبری می زدند یا همین برق نیوز مسائل اب را هم مطرح می کرد تا همه این مشکلات مطرح میشد
وضع برق خیلی بهتر از اب بود در زمان ارکانیان و یکی از عواملش همین سایت و نظرات بود
ناشناس
|
United States of America
|
۲۰:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۴
0
25
ارذکانیان کیه؟
اصل کار، حائری و رجبی مشهدی و رخشانی مهر و فرخزاد بودن که آمار الکی میدادن و میدن
تا اینا باشن وزیر بعدی هم همین راه رو میره
مسعود
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۴
0
20
همه این وزیران رفتن ولی مافیا داره به کار خودش ادامه میده کت ها گشادتر و شبکه همایونی گسترده تر شده.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۵
26
10
اردکانیان در بدترین شرایط اقتصادی وزیر شد و زیاد اهل لابی گری هم نبود ولی وزیر باسوادی بود و نسبت به موضوع انرژی دید خوبی داشت. البته یک از عیوب ایشان هم این بود که واقعیتها را در مصاحبه ها نمی گفت.
ناشناس
|
Russian Federation
|
۰۰:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۵
2
17
اردکانیان را مجموعه ای از عوامل زدند زمین مانند ده ها مدیر بازنشسته و بی قید و بند و مسئولیت. وقتی معاون برق انرژیش دیگه کنتور سابقه اش از بس بالا بود کار نمیکرد، وقتی اجازه می دهد معاون راهبری تولید شرکت برق حرارتی اش خواهرزاده اش را بگذارد مدیر عامل ؛وقتی یک بازنشسته مشکل دار و پر حرف و حدیث را از توزیع برق بیاورد برق حرارتی معاون راهبری تولید کند، وقتی فامیل نزدیک همسرش را به معاونت منابع انسانی وزارت بگذارد که هیچ ارتباطی توی عمرش با منابع انسانی نداشته و تخصصش صنایع است، وقتی مدیر عامل ... برای یک شرکت زیر مجموعه تعمیرات نیروگاهی می گذارد که باعث خنده و کنایه پرسنل شرکتش شود و .... اینها همگی از جمله عواملی بودند که اردکانیان را زدند زمین و نزد پرسنل وزارت منفور شد. امیدوارم این بنده خدای جدید درگیر این مسائل نشود هر چند با اعلامیه ای که مدیران فسیل و درپیت وزارت نیرو در حمایتش دادند احتمالا ایشان هم همان راه اردکانیان را خواهد رفت. واقعا جای تأسف داره .........
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
دستتون درد نکنه واقعیتها را تا حدی گفتید. راستی کسی خبر داره معاون راهبری تولید برق حرارتی چند سال سابقه داره ؟ظاهراً در سیو پنج سال دوم هستن!!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۵
0
13
اگر وزیر جدید یک انقلاب مدیریتی فراگیر در سطح بالای صنعت برق انجام ندهد چهار سال بعد همین حرفها رو حتی بدتر در مورد ایشان خواهید نوشت
همکار قدیمی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۵
1
11
صراحت برق نیوز در تعابیر و مطالب این نوشتار قابل تحسین است
ای کاش زودتر در دوران تصدی اردکانیان همین گونه صریح واقعیت رو منعکس میکردید
ای کاش در طول وزارت محرابیان این صراحت رو حفظ کنید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۵
3
23
تا حائری و رجبی کله پا نشود این وطن وطن نشود
پاسخ ها
ناشناس
| Spain
طرزطلب و عظیمی و دودابی نژاد رو از قلم انداختین
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۵
1
8
وقتی برق نیوز که چشم و گوش صنعت برقه با این و اون ساخت و پاخت میکنه و فتیله اعتراض رو در سربزنگاه پایین میکشه یا کامنتها رو دیر منتشر میکنه یا سانسور میکنه و ... هیچ وزیری بهتر از این نمیتونه در جریان واقعیتهای کف صنعت قرار بگیره

این نوشته برق نیوز تو این شرایط یعنی نوشدارو بعد مرگ سهراب
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۵
0
1
برق نیوز محترم ،تحلیل آماری و علمی بسیار خوبی انجام دادید . در خرداد امسال چنین بررسی اماری در شرکت برق منطقه ای باختر از میان پرسشنامه روابط عمومی از میزان رضایت کارکنان از عملکرد سطوح مدیریتی بعمل آمد در این پرسشنامه از میزان رضایت ارتقا شغلی، انتصاب ها، حقوق و مزایا، تنبیهات و تشویق ها، رفاه ،اعتبار بیرونی شرکت ،و پرسش های دیگر که در این بین نتایج تحلیل اماری،گویای این بود که جناب آقای فرهاد شبیهی عملکرد بسیار ضعیف در طول تاریخ شرکت داشته است حتا بسیار پایین تر از مدیریت سال‌های ۷۲ تا ۷۸ .ضمن اینکه با مراجعه به آرشیو برق نیوز .آقای شبیهی تنها مدیر عامل برق منطقه ای است که بیشترین نقد های عملکرد و پرسنل آزاری در بین مدیران برق منطقه ای دارد.
انتظار است دکتر محرابیان برای شروع کار بررسی عملکرد مدیران را در برنامه سازمانی قرار دهد.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۵
0
0
اگر انالیز عملکرد در صنعت برق نهادینه می شد با قاطعیت امثال ... حتا مدیر بخش خدمات یک شرکت هم نمی شدند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۵
0
7
لطفا در خصوص توانیری ها و معاون برق هم این رک گویی ها را ادامه دهید
اگر قرار است دوباره این افراد را بزارند باید معایبشان گفته شود
پاسخ ها
ناشناس
| Spain
مگه بدنه صنعت برق میذاره اینا باز هم در راس امور بمونن
تازه باید محاکمه هم بشن
ناشناس
| United States of America
این بدنه ای که نمیذاره و میخواد اینا رو محاکمه کنه کی هست؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۵
1
2
همش حرف مفته كلا اين حكومت مدير مطيع مي خواد كه مدير مطيع يعني خائن و تمام
یه بنده خدااااااا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۵
4
6
آقا اولا زمان این نظر سنجی بوی شیطنت میده، الان که زمان این نظر سنجی نیس، بله الان همه میگن این چه وضعه مدیریته، مگه سال قبل تابستون نداشتیم آقایون رسانه ها کجا بودن، 0را کسی پارسال ازین آمار وارقام دلواپسی ها نمی‌گفت، چون تابستون گرمی نداشتیم و پیکی نزدیم، حالا شما بفرمایید پیک امسال رو ملاحظه کنید بدون در نظر گرفتن این همه خاموشی ها برای پایداری شبکه، پس امسال سال خیلی سختی بوده، لطفا سطحی مباحث رو مطرح نکنیم کخ سطحی به بحث بنشینیم، خلاصه کلام، مجموعه برق مدیران رنگارنگ نمیخواد، کارشناسهای باسواد و شایسته میخاد، کارهای بزرگ رو کارشناسا میکنن، باید جای پرورش کاذب مدیر، کارشناس های باسواد تربیت کنیم و نظام مدیر محوری حذف بشود، مجموعه برق متکی به فرد نباید باشد، و متکی به فرد هم نمی‌تواند باشد، با یه گل بهار نمیشه...
آرش
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۵
0
2
باسلام
اگه وزیر خوبی باشه باید پیمانکاری رو از نیروگاه جمع کنه من بعد از 20خدمت در یکی از نیروگاهای تهران هنوز پیمانکاری کار میکنیم پرسنل شرکتی همه چیز میگیرم ولی ما نه
کی میخواد این وضع سامان بده....
محمد رضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۵
3
12
اردکانیان را باید نابود گر صنعت آب و برق کشور معرفی کرد فردی که در موارد اجرایی و عملیاتی که فقط در حد استاد دانشگاه بود فردی از خود راضی که با انتصاب های غیر مرتبط و حذف نیروهای متخصص صنعت آب و برق را نابود کرد فردی که با ... و چندتا نماینده ... دیگه رانت داشت و تمام کاریهاش را لاپوشانی میکردن اردکانیان عقده پُست و مقام داشت کمبود داشت از نظر من باید ممنوع الخروج بشود باید محاکمه قضایی بشود اردکانیان بناکارآمد ترین وزارت نیرو از بدو تاسیس بوده
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۵
2
0
جناب آقای وزیر.خواهش میکنیم به داد توزیع برق غرب مازندران برسید بخدا فرخزاد و تیم باند بازش گند زدن به شرکت.
ناشناس
|
Sweden
|
۲۲:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۵
2
8
بحث فراخوان و شایسته گزینی کار اشتباهی بود و وقت زیادی را از خود وزیر و معاونینش و مدیران عامل مادر تخصصی گرفت، اما اصلا نتیجه مطلوبی حاصل نشد.
وزیر و معاون وزیر بایست از اختیاراتشون استفاده می کردند و در یک زمانبندی معقول و منطقی تیم مدیریتی شون را منصوب و بلافاصله می رفتند سراغ اصل کار و وظیفه شون که همان تامین آب و برق مردمه.

در کل فراخوان حواشی زیادی را درون سازمانها و ادارات زیرمجموعه موجب شد و دلخوریها و کدورتهای عدیده ای بین مدیران ارشد شرکتها که باهم وارد رقابت شده بودند، ایجاد کرد.
متاسفانه اصلا در این زمینه وزیر حاضر به شنیدن انتقادات نشد.
اما در مورد مسایل اجرایی آب و برق و پیشبرد طرحهای زیرساختی وزارتخانه به نظرم انتقادات منصفانه ای نشده.

طرح عمرانی و زیرساختی با منابع مالی کارش پیش میرود که وضعیت کشور در این مدت مشخصه. خوبه مقایسه ای کنید با وزارت راه و کشاورزی ببینید این وزارتخانه ها در این مدت چقدر طرح اجرایی جدی را جلو بردند ؟؟!
کمپین الف ب گرچه تبلیغات زیادی داشت و نمودش بیش از بودش بود اما از این جهت که باعث شد چارچوب و زمانبندی مشخص و فیکس شده ای برای اتمام طرحها تعریف و پیگیری مستمر بشود، خیلی خوب بود.
همین باعث اتمام سریعتر و جلوگیری از اطاله پروژه ها شد.
این موضوع که دستاوردهای زیادی داشته را بیخود و بی جهت خرابش نکنید .
اینکه دکتر اردکانیان برخوردش تند بوده و مغرور بوده و باعث رنجش همکارانش میشد، به این معنی نیست که بایست هر کاری کرده را بی دلیل سیاه و غلط جلوه بدهیم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
اتفاقاً اگر درست اجرا می شد کار بسیار خوبی بود ولی مافیای برق این کار خوب را به بدترین شکل ممکن اجرا می کردند بطور مثال معاون راهبری تولید برق حرارتی قبلاً انتخاب میکرد بعد بهش میگفت در فراخوان شرکت کن!!! جالب اینکه همان فرد در فراخوان اول می شد هر چند رزومه گندی می داشت و .......
ناشناس
|
Sweden
|
۰۸:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۶
3
1
مهمترین مشکل اردکانیان از نظر برخی که اسم خودشون را بخش خصوصی برق گذاشته اند، اینه که جلوی رانت های چند ده هزار میلیارد تومانی شون را گرفت.
همونهایی که چند میلیارد دلار وام بدون سود از صندوق توسعه گرفته اند، نیروگاه ساخته اند و الان زیر بار پرداخت اقساطشون بصورت ارزی نمی روند... و می خوان اقساط وامشون را به صورت ریالی و به نرخ تبدیل ارز زمان دریافت وام، برگردونند!!! یعنی یک دهم آنچه بایست بپردازند را بپردازند...
تردید ندارم در دوره اقای محرابیان براحتی این مشکل!! حل و همه چیز گل و بلبل خواهد شد!!!
ناشناس
|
United States of America
|
۰۹:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۶
1
6
بزرگترین مشکل وزارت دوران اردکانیان سودای ریاست جمهوری بود...
اردکانیان برای رییس جمهور شدن کار کرد نه برای صنعت آب و برق و مردم و کشور
یک واقع بین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۶
5
3
واقعیت اینست که اگر چه به اردکانیان نیز مانند همه مدیران انتقاداتی وارد است، ولیکن در بسیاری عرصه ها عملکرد قابل قبولی داشت
اما چرا هیچکس از این واقعیت صحبت نمی کند که تحریمها کمر صنعت آب و برق را شکسته است، نه امکان سرمایه گذاری خارجی و نه داخلی با این وضعیت وجود دارد و نه قطعات و تعمیرات به سادگی قابل انجام است
چرا همه دنبال حواشی هستند، تحریم و FATF کشور را در بن بست قرار داده است صنعت برق هم یکی از همین بخشها
اگر واکسن اهدایی نبود یا ارز واکسن با هزار پیچ و خم و غیر شفا و دلالی جابجا نمیشد کجا میتوانستند همین مقدار اندک هم وارد کنند
اعداد و ارقام صنعت برق که درشت است چگونه با این تفاسیر قابل جابجایی است


به نظرم بزرگترین مشکل همه وزرا آن بود که صادقانه نگفتند با تحریم ها امکان کار بسیار بسیار دشوار است
تقی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۶
0
3
جدا اردکانیان چی فکر میکرد که 12 سال جانباز آبفا کشور و امینی آبفا اصفهان رو تغییر نداد؟یا شاید هم نتونست یا شاید هم ...
رضا
|
United States of America
|
۱۸:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۶
3
3
فقط برین تو کار اولین انتصاب شایسته گزیی ایشون در وزارت خانه.
یه ... را گذاشت مدیر کل روابط عمومی
اون هم با همون فرمون رفت روی اعتبار وزارت نیرو...همه چیز قهوه ای شد
حالا یه آدم باید بیارن تا ... کاریهای الف ب پ ت و ... را اصلاح کنه
شمع برداریم بریم بدیم ملت برق ندارند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۶
1
1
متن عالی بود. اما انتظار داریم نقد مستدل را مستمر انجام دهید. درود بر زحمتکشان و انسان های شجاع و با شهامت در برق نیوز.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۶
1
2
توان مدیریتی افرادی که در مسند کار بودند همین وضعیت است. یا تایید کننده بودند و یا ناتوان در درک وضعیت صنعت برق. صنعت برق نیروی متفکر و چابک و توانمند میخواهد.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۶
0
3
من که امیدی به بهبود اوضاع ندارم! این بنده خدا هم چند سالی وزیر جای دیگه ای بوده تا بیان وات و ولت مگاوات ومگابار رو یاد بگیره ۴ سال تموم میشه ! اطرافشم همون قبلی ها میگیرن با ی عده که از بیرون وزارت میان ,برق نیوز محترم این کامنت رو نگهدار لطفا ,من مرده و شما زنده چهارسال بعد ببینید چی شده ,با این وضعیت خراب و تحریم ها ...واین مصرف بی رویه که جناب اردکانیان تازه داشت رایگانشم میکرد ,به جای اینکه بده مجلس وصاف وپوست کنده تمام حقایق برق رو خیلی شفاف بگه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۶
0
4
دادن آمار و نمودارهای غیر واقعی برای گول زدن مردم از شاخصه های اصلی وزارت نیرو در زمان اردکانی بود
یاحقی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۶
3
2
با سلام، این تیم در توانیر کارشان بود ... و ماست مالی ، خاموشی در شبکه بود با پرویی می گفتند خاموشی نداریم برنامه های پیک سال ۱۴۰۰ افتضاح بود، تا الان تکلیف مشترکین و شرکتهای توزیع مشخص نشده، نرم افزار های تکلیفی بدون مطالعه زیر ساخت و هدف، عدم توجه به بحث بهره برداری ،...نقشه پهنه بندی فیلم بود در جای خودش
ناشناس
|
Sweden
|
۲۳:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۶
9
2
چرا زوم کردید روی اردکانیان؟؟!
اگر نظرسنجی هم ملاک باشه، نامجو از همه پایینتره
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۷
1
4
مهمترين و بهتر بگم سياه ترين كار اردكانيان ، از بين بردن قبح دروغ گويي به مردم بود
وقتي خودش و رجبي مشهدي چشم تو دوربين مي گفتن خاموشي نداريم و مشتركيت 4 تا 8 ساعت خاموش بودن ، اوج وقاحت آقايان رو نشون مي ده .
اعتماد از دسن رفته صنعت برق بين مردم رو تا سالها نميشه برگردوند
اميدوارم اقاي محرابيان كه يكي از نقطه ضعف هاش توصيه پذير بودنش است ، تجربه وزير قبل رو تكرار نكنه و در عمل انقلابي ، مردمي و فساد ستيز باشه.
گفتني ها رو همه گفتن، حتي در جلسه راي اعتماد(اقاي حق وردي) حالا بايد ديد محربيان چه خواهد كرد
مسلم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۷
1
1
با سلام و درود به وزیر جدید جناب آقای محرابیان. اولین کلید پیشرفت مبارزه با فساد رانت و باند بازی است.با آرزوی موفقیت برای جنابعالی
احمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۷
0
3
با اجرای طبقه بندی جدید مشاغل در شرکت توزیع بنده با مدرک دکتری و 12 سال سابقه کار گروهم از 16 به 13 تنزل یافته و سیمبان بنده با 19 سال سابفه و مدرک فوق دیپلم گروهش از 10 به 14 ارتقا یافته و مبلغ زیرحکم سیمبانم از من بیشتر شده است! یعنی کلا مدرک و تحصیلات و تخصص را در وزارت نیرو از ارزش انداختند.
پاسخ ها
ایران
| Iran (Islamic Republic of)
طرح جدید و افتضاح طبقه بندی مشاغل، فاصله طبقاتی حقوق و مزایای پرسنل را در صنعت برق بطرز وحشتناکی زیاد کرده که هیچ توجیهی برای اون نیست
هومن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۷
1
2
الان گروهبان فوق دیپلم ارتش بیشتر از کارشناس استخدام رسمی شرکت توزیع با مدرک فوق لیسانس حقوق میگیرد! دردمان را به چه کسی بگوییم؟!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۸
3
1
سلام
ای کاش علی آبادی وزیر نیرو می شد
حتما وضعیت صنعت آب و برق در چهار سال آینده رشد چشمگیر به خود می دید
حیف
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
اصلا اینطور نیست
ایشون رو از سالهای 87 تا 89 که معاون برق بودن خوب میشناسیم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۸
1
4
متاسفانه تمام برنامه ها رو حاِیری و دارو دستشون برای وزیردیکته میکردن وایشون بسیار ناسیونالیسم و ... و عواملشون تو تمام شرکت توزیعها هست اگر ایشون باز معاون بشه مون آش و همون کاسه خواهد بود
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۸
0
1
اقای وزیر محترم با ارزوی موفقیت یکی از اقدامات حضرتعالی در سطح شرکتها باید خروج مافیای باز نشستگان تحت مشاور باشد کسانی که در خلق هرگونه عدم کسب توفیق صنعت برق مسولیت داشتند والان وبعد از باز نشستگی متاسفانه در کسوت مشاور ویا خیلیبدتر از بخش دولتی به شرکتهای خصولتی زیر مجموعه هم منتقل ومشغول هستند و مدیران بالاتر هم بجهت منافع ویا تعارض منافع ویا رودر بایستی واینده نگری شغی خود توان خروج انها را ندارند وهمینها عموما راهبر مدیران ضعیف هستند که بخشی از مشکل صنعت وخاموشی متعلق به همین ها میباشد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۹
0
0
سلام :وزیرمحترم با ارزوی موفقیت رمز موفقیت در اصلاح برخی ساختارها وکوتاه کردن مسیر ها میباشد طی چند سال گذشته شرکت مادر تخصصی برق حرارتی با ماموریتی در جهت نگهداری وبهر ه برداری نیروگاههای موجود ؛ ساخت وتوسعه نیروگاههای جدید ومورد نیاز تشکیل شد درم ورد نیروگاههای موجود واز گذشته قطعا برنامه ریزی اصلی بر حفظ وار تقا انهابا بهینه سازی اولویت مینمود در حالیکه بخشی از خاموشی های سالجاری واقعا ناشی از کاهش ظرفیت همین موجود یها بود والبته تمام انها ناشی از مشکلات مالی نبود بلکه سو مدیریت وعدم تعامل یکی از عوامل از دست رفتن بخشی از ظرفیت انها بود شرکتهای تولید نیروی برق تشکیل شدند که باتعدادی همکار وساختار فنی ومالی واسطه مادر تخصصی ونیروگاهها (بعنوان مالک ) بودند واین شرکتها نیز در حالیکه میتوانستند از ظرفیت شرکتهایمدیریت در جهت نیل به اهداف فنی و.. استفاده ومنابع مالی که بنوعی محدود ویا حتی در نبود محدودیت ایجاب اقتصادی بر مدیریت منابع بهر میزان در کاهش هزینه مهم مینمود علهیذا این بخش نیز به ستاد افزوده وعملا برای فعالیتهای خود تحت ناظر مبادرت به انتخاب مشاور وپیمانکار شدند ولذا بخشی ازم نابع مالی در این بخش هزینه گردید ولذا اصلاح ساختار درجهت مدیرت هزینه از این جهت بسیار مهم مینماید .از جهت وظیفه ایجاد وتوسعه نیروگاهها نیز شرکت مادر تخصصی شاید اقداماتی را انجام ولیکن با عنایت به وجود تعدادی واحد ههای گازی فاقد واحد بخار وتامین منابع از محل سوخت صرفه جویی وداشتن توجیه اقتصادی ودر حالیکه توان ساخت داخل نیز بارها اعلام شده بود اینکه را در این زمینه توفیق در عین اقتصادی بودن باز گشت سرمایه واقعا جای تدبیر دارد همانی که بلافاصله بعد از خاموشی ها وصدمات زیادی که به صنعت وارد شد بناگاه اعلام شد در قالب 10 هزار مگاوات واگذاری به صنایع قابل اجراست اینکه چرا در سنوات گذشته دنبال نشد ویا اگر شد توفیق نبود تا با بحران ایجاد شده عملا همه دولت ومجلس به اجماع رسیدند خود جای تامل دارد
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۱۶:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۹
0
2
در نظر سنجی یک انتخاب " هیچکدام" هم باید وجود می داشت. مطمئنم نتیجه غیر از این می شد.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۲
0
2
لطفامدیرعاملهای صنعت اب و نیروگاهها را دوسال یک بار جابه جا کنند مثل سابق چون کم کم حالت دیکتاتوری به خود میگیرند
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار