کد خبر: ۴۷۳۴۶
تاریخ انتشار : ۱۰:۲۲ - ۰۷ شهريور ۱۴۰۰
مجری طرح نیروگاهی بخار شرکت برق حرارتی گفت: عملیات اجرایی نیروگاه گازی مقیاس متوسط مروارید با ظرفیت ۴۲ مگاوات در شمال جزیره کیش به زودی آغاز می‌شود.

به گزارش برق نیوز، بهنام خائفی‌نژاد با بیان این مطلب، افزود: با توجه به رشد میزان مصرف انرژی الکتریکی و ضرورت تقویت بخش تولید و ایجاد تراز تولید و مصرف در جزیره کیش، عملیات اجرایی نیروگاه گازی مقیاس متوسط مروارید با ظرفیت ۴۲ مگاوات در شمال جزیره کیش و مجاورت نیروگاه نگین با مشارکت شرکت مادر تخصصی تولید نیروی برق حرارتی و سازمان منطقه آزاد کیش به زودی آغاز می‌شود.

وی ادامه داد: در حال حاضر مطالعات اولیه این پروژه شامل امکان سنجی و مکان‌یابی، اتصال به شبکه و ژئوتکنیک انجام شده و مطالعات مهندسی پروژه در فاز طراحی پایه در دست اقدام است.

خائفی‌نژاد گفت: مراحل نهایی انجام مذاکرات قراردادی در حال انجام است.

مجری طرح نیروگاهی بخار شرکت برق حرارتی اظهار امیدواری کرد که در صورت تحقق منابع مالی در موعدد مقرر این پروژه خرداد سال آینده وارد مدار تولید خواهد شد.

وی در خصوص اعلام واگذاری نیروگاه کیش در مزایده فروش نیروگاه‌ها که اخیرا توسط شرکت برق حرارتی آگهی شده است، افزود: آگهی مذکور در مورد نیروگاه‌های دولتی است که بخش گازی آن‌ها قبلا اجرا شده و در ازای واگذاری مستحدثات و اموال نیروگاه‌ها به بخش خصوصی، سرمایه‌گذار متعهد به تکمیل و توسعه نیروگاه از طریق احداث بخش بخار در موعد مقرر است.

خائفی‌نژاد تاکید کرد: بر همین اساس موضوع این مزایده ارتباطی با نیروگاه‌های موجود و جدیدالاحداث در جزیره کیش ندارد.

ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار